Gå til innhold

Å legge opp bukser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du smelter smør i en kjele og lar det bli så varmt at det blir nøttebrunt. Så tilsetter du mel til en passende tykkelse og lar dette surre sammen med smøret til alt har fått nøttebrun farge. Dette er det aller viktigste grunnlaget for å få til en god saus. Så sper du med kraft (eller i verste fall vann/buljong) til passe tykkelse, og tilsetter det du måtte ønske av salt/pepper, soyasaus, brunost, solbærsaft osv. - alt etter som hva du skal bruke sausen til.

Dette er den gode, gammeldagse måten å lage brun saus på. Og det klarer du, og den blir kjempegod:-)

Tro meg - jeg har prøvd. Blir ikke spiselig.

Skrevet

Du vet du er på DOL når en tråd om å legge opp bukser, ender med oppskriften på å lage en eller annen matrett "fra bunnen av"...

''Du vet du er på DOL når en tråd om å legge opp bukser, ender med oppskriften på å lage en eller annen matrett "fra bunnen av"...''

*Ler så jeg griner*

Gjest Elextra
Skrevet

*Knegg* Jeg kom ikke inn på gymnaset, men hadde tilfeldigvis slengt på husholdningsfag som sisteønske og terskelen for å komme inn der var hakket lavere. :o) Har ikke angret på det da, et koselig og lærerikt skoleår selv om jeg fremdeles ikke kan lage brun saus fra bunnen av, til stooor forlystelse for min kjære selvfølgelig. ;o)

Hehe, ok.

Skrevet

He...he....:-) Tråder som sklir ut, vet du :-)

*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...