Gå til innhold

Stram lukt fra ugress

Anbefalte innlegg

jasåsånnerdet
Skrevet

Pleier å kjenne en stram lukt når jeg sykler/går langs landeveier. Kan det stemme at det kommer fra hundekjeks (stor, hvit plante), eller en plante som likner på hudekjeks?

Noen som har kjent det samme?

Skrevet

Du har helt rett, jeg har også kjent det, det er en ubehagelig stank rett og slett. Reinfann (de gule flate knoppene) lukter fælt, men jeg tror ikke det er reinfann vi snakker om her.

Skrevet

Du har helt rett, jeg har også kjent det, det er en ubehagelig stank rett og slett. Reinfann (de gule flate knoppene) lukter fælt, men jeg tror ikke det er reinfann vi snakker om her.

Er du sikker på at det ikke er de gule knappene (Reinfann:-) hun sikter til? For de har en ekkel stank, ja. Og Hundekjeksen er vel ferdig for i år? Så jeg tror ikke det er den hun kjenner lukt fra. Burota kommer vel i mengder nå, men jeg vet ikke hva/om den lukter.

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er de gule knappene (Reinfann:-) hun sikter til? For de har en ekkel stank, ja. Og Hundekjeksen er vel ferdig for i år? Så jeg tror ikke det er den hun kjenner lukt fra. Burota kommer vel i mengder nå, men jeg vet ikke hva/om den lukter.

Mener jeg har kjent den stanken uten å ha sett reinfann noe sted og synes ikke den er helt lik reinfannlukta heller.

Skrevet

Mener jeg har kjent den stanken uten å ha sett reinfann noe sted og synes ikke den er helt lik reinfannlukta heller.

OK. Jeg vet i hvert fall ikke om noe annet ugress som lukter ekkelt og sterkt på denne tiden av året.

jasåsånnerdet
Skrevet

Jeg har aldri klart å helt finne ut eksakt hvilket ugress lukten kommer fra, men jeg trodde det var den hvite planten som ofte vokser i veikanten. Men mulig jeg har tatt feil.

jasåsånnerdet
Skrevet

Det var ikke reinfann jeg tenkte på, nei. Det er en hvit plante (som jeg trodde var hundekjeks).

Skrevet

Det var ikke reinfann jeg tenkte på, nei. Det er en hvit plante (som jeg trodde var hundekjeks).

Jeg ser det er mye Ryllik ute nå. Kanskje det er den som lukter vondt?

Skrevet

Jeg har aldri klart å helt finne ut eksakt hvilket ugress lukten kommer fra, men jeg trodde det var den hvite planten som ofte vokser i veikanten. Men mulig jeg har tatt feil.

Er den veldig høy og vid da? Ryllik er jo ikke så veldig høy. Men da jeg var ute i stad, så jeg at det er mye Ryllik her ute nå. Hvis den er veldig høy og vid, så høres det jo ut som Hundekjeks. Men de blomstrer ikke her lenger nå.

Skrevet

Bjørnekjeks og tromsøpalmer lukter helt forferdelig, særlig når de har frø.

jasåsånnerdet
Skrevet

Da er det sikkert en av disse jeg tenker på, eller begge. Begge er jo hvite, og ganske store. Så da forvekslet jeg antakeligvis hundekjeks med bjørnekjeks eller tromsøpalme..

jasåsånnerdet
Skrevet

På en side gleder jeg meg litt til sesongen er over, så slipper man fæle plantelukter og insekter overalt. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...