Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde i mitt naive sinn at drosjesjåfører vanligvis var gode sjåfører som i alle fall ikke lå under fartsgrensa og luste, men som kjørte jevnt og greit og kanskje litt fort.

Akk så feil man kan ta. Har sett det flere ganger, senest i dag - bilen først i køen lå og virret fra 65-90 i 80-sonen, var ikke jevnt i mer enn noen sekunder av gangen virket det som (i alle fall for oss som lå litt lengre bak, det blir jo gjerne verre når det forplanter seg bakover) og jeg må bare innse at jeg har tatt feil når det gjelder drosjesjåfører.

Og lastebil/langtransportsjåfører som ligger i støtfangeren på bilen foran (jeg ligger da ikke under fartsgrensa, men jeg kan da for søren ikke kjøre over bilen foran meg heller!) selv om vedkommende utmerket godt vet at han har en helvetes mye lengre bremselengde enn min lille stasjonsvogn....

Gjest Tatjana
Skrevet

Det om lastebilene kan jeg også skrive under på! Jeg er såpass redd dem at når jeg skal kjøre lengre strekninger så stopper jeg på første og beste busslomme og slipper dem forbi så fort jeg får øye på dem i speilet. Bedre å ha dem foran meg for da kan _jeg_ bestemme avstanden.

Det aller verste er forresten å ligge med en trailer foran og en bak! Da er man inneklemt da!

Skrevet

Det om lastebilene kan jeg også skrive under på! Jeg er såpass redd dem at når jeg skal kjøre lengre strekninger så stopper jeg på første og beste busslomme og slipper dem forbi så fort jeg får øye på dem i speilet. Bedre å ha dem foran meg for da kan _jeg_ bestemme avstanden.

Det aller verste er forresten å ligge med en trailer foran og en bak! Da er man inneklemt da!

Jeg er helt enig, men det er ikke overalt det er mulig eller spesielt hensiktsmessig å stoppe (man skal jo ut i trafikken igjen etter stoppen!) og jeg kjenner virkelig at skrekken kommer når jeg ser i bakspeilet og alt jeg ser er grillen til traileren bak!

Greit nok at sjåføren sitter mye høyere opp enn meg og har mye bedre overblikk laaaangt frem, men det spiller ingen rolle, det er utrolig ubehagelig uansett!

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg er helt enig, men det er ikke overalt det er mulig eller spesielt hensiktsmessig å stoppe (man skal jo ut i trafikken igjen etter stoppen!) og jeg kjenner virkelig at skrekken kommer når jeg ser i bakspeilet og alt jeg ser er grillen til traileren bak!

Greit nok at sjåføren sitter mye høyere opp enn meg og har mye bedre overblikk laaaangt frem, men det spiller ingen rolle, det er utrolig ubehagelig uansett!

Sant det :-). Og jeg skjønner at du har litt erfaringer mht å stoppe, jeg bor langt ute på landet og her er det aldri noe problem å komme inn i trafikken igjen. Kjører nesten bare på landeveier jeg :-).

Jeg tenker også ofte på bremselengden til de digre tunge bilene. Når min lille bil har stoppet har vel traileren god fart fremdeles, selv om vi bremset samtidig...

Skrevet

Sant det :-). Og jeg skjønner at du har litt erfaringer mht å stoppe, jeg bor langt ute på landet og her er det aldri noe problem å komme inn i trafikken igjen. Kjører nesten bare på landeveier jeg :-).

Jeg tenker også ofte på bremselengden til de digre tunge bilene. Når min lille bil har stoppet har vel traileren god fart fremdeles, selv om vi bremset samtidig...

I 80-sonen i ettermiddagstrafikken er det ikke bare-bare å komme seg inn i trafikken igjen nei. :o) Men jeg har vurderte det noen ganger ja, å kjøre til side og slippe frem, men har ikke gjort det så langt.

Skrevet

Og ikke minst ULOVELIG

Skrevet

Og ikke minst ULOVELIG

Jepp, blir de tatt i kontroll med fronten 2 meter fra støtfangeren min ryker nok lappen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...