Gå til innhold

Hvor skal vi reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg foreslår det, kommer han sikkert til å si at han ikke vil reise dit pga ETA og terrorbombingen deres...

Nei - jeg er dritlei alt nå. Går og legger meg,. God natt.

''Hvis jeg foreslår det, kommer han sikkert til å si at han ikke vil reise dit pga ETA og terrorbombingen deres...

''

Skjønner. Da er det i grunnen best å bli hjemme. Svineinfluensa, ETA, IRA, jordskjelv, flom og oversvømmelser, flyet kan dette ned, matforgiftning og forstoppelse, solstikk, dehydrering, brennmaneter, rasfare - det er så meget som kan gå galt.

Sov godt, prust. :)

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

12

• cathlin

7

• annegunn

6

• laban

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvordan er temperaturen i Nord-Italia (mot Frankrike, Nice) i begynnelsen av september og i begynnelsen av oktober? Det skiller 10.000 kr i flybilletter på de to tidspunktene, så vidt jeg kan skjønne....

Vi har snakket med noen venner som varmt anbefalte Nice og Nord-Italia :-)

Jeg har vært i Nice og på Korsika tilsammen tre ganger i slutten av september og oktober, og det har vært 20-23 grader i sjøen og shortsvær dagtid. Litt kjølig for shorts på kveldstid, dessuten blir det jo fortere mørkt da. Lokalbefolkningen synes tydeligvis at sommeren er over, for det er nesten ikke folk på stranda...

Det er selvfølgelig mer ustabilt enn midt på sommeren, men vi reiser nå til Korsika i uke 39 og 40 i år allikevel, og regner med god norsk sommer....

Gjest forstod jeg ikke
Skrevet

Vi har faktisk aldri utvidet lånet for å betale noenting, vi har spart opp pengene, før vi har kjøpt noe, vi har bygget garasje for oppsparte midler, og vi har bygget ut huset en gang for for oppsparte.

Andre gangen vi bygget på huset, måtte vi låne halvparten av hva utbygget kostet, resten hadde vi spart opp. Vi har til og med spart opp penger for å betale ned på huslånet

Og dermed er vi pr i dag gjeldfrie, og det er herlig. Det var en stor dag da jeg for en del år siden gikk i banken og betalte ut resten av huslånet og ba om å få tilsendt gjeldsbrevet stemplet med betalt.

''Vi har til og med spart opp penger for å betale ned på huslånet

''

Den vet jeg ikke om jeg helt skjønte. Hvorfor betalte dere ikke fortløpende?

Ellers skjønner jeg godt at det må ha vært herlig å betale siste avdrag på lån.

Skrevet

Vi har faktisk aldri utvidet lånet for å betale noenting, vi har spart opp pengene, før vi har kjøpt noe, vi har bygget garasje for oppsparte midler, og vi har bygget ut huset en gang for for oppsparte.

Andre gangen vi bygget på huset, måtte vi låne halvparten av hva utbygget kostet, resten hadde vi spart opp. Vi har til og med spart opp penger for å betale ned på huslånet

Og dermed er vi pr i dag gjeldfrie, og det er herlig. Det var en stor dag da jeg for en del år siden gikk i banken og betalte ut resten av huslånet og ba om å få tilsendt gjeldsbrevet stemplet med betalt.

Var det deg som fyra deg opp i den diskusjonen om hvordan man skal vaske seg mellom tæra hver dag? Jeg syntes plutselig du dreide denne diskusjonen i en lignende retning.

Gjest høstløv
Skrevet

''Vi har til og med spart opp penger for å betale ned på huslånet

''

Den vet jeg ikke om jeg helt skjønte. Hvorfor betalte dere ikke fortløpende?

Ellers skjønner jeg godt at det må ha vært herlig å betale siste avdrag på lån.

Fordi avdragene selvfølgelig ble betalt fortløpende hver måned, og så hadde vi overskudd på kontoen hver måned, og når det overskudd ble av en viss størrelse, så betalte vi ned på huslånet, for på den måten fikk vi mest renter av pengene.

Rentene på huslånet var på omkring 14% og så høye renter fikk vi ikke på en vanlig bankkonto.

Gjest høstløv
Skrevet

Var det deg som fyra deg opp i den diskusjonen om hvordan man skal vaske seg mellom tæra hver dag? Jeg syntes plutselig du dreide denne diskusjonen i en lignende retning.

I den tråd var det da ikke snakk om penger?

Skrevet

I den tråd var det da ikke snakk om penger?

Neida, slett ikke.

Skrevet

Jeg hadde blitt sprø, tror jeg.... Jeg har en gubbe som er glad i å reise, men allikevel ikke glad nok til å dekke mine behov. Altså reiser jeg alene med ungene... Og vi koser oss!

Hva sier han om du reiser alene med ungene til sol og varme? Ikke nødvendigvis denne turen hvor alt tydeligvis har låst seg, men sånn generelt?

Skrevet

Jeg hadde blitt sprø, tror jeg.... Jeg har en gubbe som er glad i å reise, men allikevel ikke glad nok til å dekke mine behov. Altså reiser jeg alene med ungene... Og vi koser oss!

Hva sier han om du reiser alene med ungene til sol og varme? Ikke nødvendigvis denne turen hvor alt tydeligvis har låst seg, men sånn generelt?

Jeg har noe til deg i vinhylla mi. Medbragt. :))

Skrevet

Åh!

*gleder meg*

Skrevet

Tydeligvis litt kjapp her...

HVA?

Skrevet

Du er en engel :-)

Og så har jeg funnet ut at du må legge turen dit snart. Det var veldig, veldig mye godt...

Skrevet

Og så har jeg funnet ut at du må legge turen dit snart. Det var veldig, veldig mye godt...

Det er flere som har tenkt tanken, som sagt, vi må bare komme litt ut av Korsikasporet. Evt ta en tur ekstra?

Skrevet

Han liker ikke å sole seg eller bade, og liker ikke slaraffenliv mer enn et par dager i strekk....

Jeg kunne jo reist med ungene alene, men det har jeg ikke lyst til. Jeg ville vi skulle være alle fem.

Min mor har sagt at hun har lyst til å reise til Kreta med meg og ungene, men hun har vært syk i sommer, og kan nok ikke reise nå i september. Kanksje neste år.

Da bør dere reise et sydensted der han kan få utløp for sin rastløse side og det er jo også nok av slike steder... På den annen side tenker jeg at han kanskje burde kunne gi deg en uke av den type ferie du ønsker aller mest (dersom du har gitt deg mht ferieønsker før).

Skrevet

Ja, vi har jo latt være å reise utenlands sammen i 18 år nå.... - bortsett fra første sommeren vi var sammen forresten, da var vi i Sveits - i 1992.

Han har reist litt utenlands med jobben, og jeg har vært på to sydenturer med venninner (i 2003 og 2006) + en tur til Italia med min mor i fjor. Vi har ikke reist med ungene.

Det høres spennende ut å skulle reise sammen igjen et sted, og med barn, for første gang(?). Håper i allefall dere får en hyggelig ferie uansett hvor det blir i verden:-) Gi rapport!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ja, vi har jo latt være å reise utenlands sammen i 18 år nå.... - bortsett fra første sommeren vi var sammen forresten, da var vi i Sveits - i 1992.

Han har reist litt utenlands med jobben, og jeg har vært på to sydenturer med venninner (i 2003 og 2006) + en tur til Italia med min mor i fjor. Vi har ikke reist med ungene.

''Ja, vi har jo latt være å reise utenlands sammen i 18 år nå.... - bortsett fra første sommeren vi var sammen forresten, da var vi i Sveits - i 1992''

Å hjelpe meg, da er det jammen på tide!!! :-)

Du må selvsagt stå beinhardt på ditt her. Jeg hadde ikke gitt meg på dette altså. Danmark og Sverige er bra, men det må da bli kjedelig å gjøre det samme hele tiden.

Skrevet

*latterhikst*

Sorry, jeg er nok litt trøtt og da ligger ikke latteren langt unna... Kommentaren din ble liksom så vittig at jeg sitter her og rister av latter ennå :-))))

Høstløv: Det har ingenting med deg å gjøre, for jeg aner ingenting om dette (bare så det er sagt:))

Skrevet

''Hvis jeg foreslår det, kommer han sikkert til å si at han ikke vil reise dit pga ETA og terrorbombingen deres...

''

Skjønner. Da er det i grunnen best å bli hjemme. Svineinfluensa, ETA, IRA, jordskjelv, flom og oversvømmelser, flyet kan dette ned, matforgiftning og forstoppelse, solstikk, dehydrering, brennmaneter, rasfare - det er så meget som kan gå galt.

Sov godt, prust. :)

''

Skjønner. Da er det i grunnen best å bli hjemme. Svineinfluensa, ETA, IRA, jordskjelv, flom og oversvømmelser, flyet kan dette ned, matforgiftning og forstoppelse, solstikk, dehydrering, brennmaneter, rasfare - det er så meget som kan gå galt''

Ja - omtrent alt er nevnt - bortsett fra brennmaneter - fordi han bader jo ikke...

Men - vi lå og pratet halve natta - det blir muligens en løsning. Han skrev i alle fall under på fullmaktene til passene, så i morgen skal jeg på passkontoret med ungene. Må bare finne fødselsattestene. De ligger i en konvolutt et sted. Må ha storleting i ettermiddag,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...