Gå til innhold

Billige middager

Gjest egentlig ville jeg hatt biff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å gjøre en del innstramminger - men trenger ideer til hvordan jeg kan skjære ned på middagsbudsjettet.

Billigst mulig, men også sunnest mulig, er tanken,. To ting som dessverre er vanskelige å kombinere - akkurat nå er det prisen som må prioriteres.

Vil gjerne ha noen forslag til billige middager jeg :)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tiliti

5

• org

3

• Lillemus

2

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hjemmelaga tomatsuppe: En løk og et par fedd hvitløk (begge skåret i skiver) surres blankt i litt smør, to bokser hermetiske tomater, en dæsj olivenolje og en klype sukker kokes sammen med 2-3 dl melk. Alt blandes i gryta med en liten neve fersk basilikum, salt og pepper og kjøres sammen med stavmixer.

Sunn billig og kjempegod middag på 10-15 minutter.

Skrevet

Fiskegrateng.

Nå har obs tilbud på Kystens fiskegrateng 10 kr pr pk

Hvis du kjøper noen pakker,så har du flere billige middager.

Ica har kjøttdeig på tilbud nå.

Kjøp noen pakker med det også. :-)

Godt med spaghetti og kjøttdeig. :-)

Skrevet

Kjøp mest mulig på tilbud. Bruk rester av kjøtt som pålegg. Bruk opp alle rester. Hjemmebakt brød er billig og sunt. Bruk bønner og linser.

Skrevet

Kjøp mest mulig på tilbud. Bruk rester av kjøtt som pålegg. Bruk opp alle rester. Hjemmebakt brød er billig og sunt. Bruk bønner og linser.

Å være obs på tilbud er en selvfølge. Jeg er også obs på å sjekke for varer som går ut på dato samme dag og som selges til halv pris. Halv pris på mat man likevel skal bruke samme dag er jo bare bra, det.

Rester brukes så godt som alltid.

Er bønner og linser billig mat? Tilberedning?

Skrevet

Fiskegrateng.

Nå har obs tilbud på Kystens fiskegrateng 10 kr pr pk

Hvis du kjøper noen pakker,så har du flere billige middager.

Ica har kjøttdeig på tilbud nå.

Kjøp noen pakker med det også. :-)

Godt med spaghetti og kjøttdeig. :-)

Takk for tipset om aktuelle tilbud! Synd vi ikke har OBS her jeg bor, men det kommer andre tilbud andre steder også heldigvis.

Skrevet

Hjemmelaga tomatsuppe: En løk og et par fedd hvitløk (begge skåret i skiver) surres blankt i litt smør, to bokser hermetiske tomater, en dæsj olivenolje og en klype sukker kokes sammen med 2-3 dl melk. Alt blandes i gryta med en liten neve fersk basilikum, salt og pepper og kjøres sammen med stavmixer.

Takk for et flott tips, dette må prøves!

Skrevet

Å være obs på tilbud er en selvfølge. Jeg er også obs på å sjekke for varer som går ut på dato samme dag og som selges til halv pris. Halv pris på mat man likevel skal bruke samme dag er jo bare bra, det.

Rester brukes så godt som alltid.

Er bønner og linser billig mat? Tilberedning?

Ja bønner og linser er billig mat og sunt. De må ligge i bløt i et døgn og jeg lager ofte store porsjoner og fryser ned. Spiser dem gjerne sammen med kjøtt, fisk og grønnsaker. Det finnes mange oppskrifter på linsekaker, bønnestuing osv.

Skrevet

Ja bønner og linser er billig mat og sunt. De må ligge i bløt i et døgn og jeg lager ofte store porsjoner og fryser ned. Spiser dem gjerne sammen med kjøtt, fisk og grønnsaker. Det finnes mange oppskrifter på linsekaker, bønnestuing osv.

Neida, linser trenger ikke å bløtlegges.

Gjest OnkelPonkel
Skrevet

Jeg liker fisk og krabbe og fisker den selv.. Ikke aktuelt? Vi har også vurdert noen høns for å få egg og en liten grønnsakshage. Du kan selvfølgelig også starte et lite kaninoppdrett og slakte dem selv, men det er mye arbeid. Smaken derimot - kanin i brun saus er fantastisk godt:-)

Vi sparer mye på å handle store mengder når ting er på tilbud. Vi har fremdeles flere pakker med dopapir fra før Lidl la ned i Norge.. Jeg tråler gjerne butikkene for å finne de beste tilbudene.

Biff trenger ikke være så dyrt hvis du har nok tilbehør. En halv biff er nok til hver hvis man har gode poteter, god saus og gode grønnsaker. Det samme kan du gjøre med kylling. Lag en salat med masse ris og fordel kyllingen oppi. Da virker det som du har mye mer enn du egentlig har.

Skrevet

På Kiwi har de hver fredag diverse fileter (svin, biff, kylling, laks) til 14,90. Jeg har rikelig med med en sånn til middag, om jeg har grønnsaker til.

Gjest Elextra
Skrevet

Nam!

Har faktisk ikke stavmikser i mitt velassorterte kjøkken - finnes det noen du vil anbefale?

Gjest majas mamma
Skrevet

De fleste butikker har en lavpris-variant av de fleste produkter, enten det nå er Meny med First Price, eller Ica med Euroshopper (tror jeg). De fleste lavprisproduktene er asolutt like gode som de litt dyrere. Det kan være en del kroner å spare på å være litt kritisk når man handler.

Skrevet

Nam!

Har faktisk ikke stavmikser i mitt velassorterte kjøkken - finnes det noen du vil anbefale?

Alt annet enn min velbrukte og haltende Braun. ;) Men den var veldig billig i sin tid. Sikkert greit å legge litt mer enn 250,- i en. :) Si ifra om du kommer over en som er bra, jeg må snart bytte ut min gamle.

Gjest Elextra
Skrevet

Alt annet enn min velbrukte og haltende Braun. ;) Men den var veldig billig i sin tid. Sikkert greit å legge litt mer enn 250,- i en. :) Si ifra om du kommer over en som er bra, jeg må snart bytte ut min gamle.

Pst (som om det betyr noe), tror jeg mente velutstyrte og ikke velassorterte kjøkken! :-).

Skal si fra om jeg hører om bra stavmikser! Kom over en seks år gammel test: http://www.tv2.no/arkiv/magasiner/hjelperdeg/tester/article97513.ece

Skrevet

Det som virkelig merkes på matbudsjettet vårt, er de periodene vi er flinke til å lage ukemenyer og handle deretter. Da unngår vi impulskjøpene og får utnyttet det vi kjøper bedre. Dessuten er det tidsbesparende, og det er jo sunt. ;)

F

Skrevet

Du har fått noen gode tips alt.

Mitt tips er frys. Jeg kjøper også kjøtt til halv pris, ta det ut av pakningen, skyll det, og frys det. Da blir det ikke dårlig. Da kan kjøpe flere pakninger enn de du skal spise den dagen.

Ellers lager jeg ofte middag til to dager. Har vi fks kylling ene dagen, kan vi ha kyllinngsalat andre dagen. Rema selger flotte kyllinger til 29 kr.

Kjøpt stort. Store pkn med kjøttkaker, karbonader, kyllingfile ol.

Ikke gå hver dag på butikken. Det sparer du endel på.

Du kan kjøpe søppelsekk med gårsdagens brød hos bakeren. Her koster det 40 kr. Bare å smør litt vann på de før du fryser de, så blir de like gode.

Planlegg ukens middager. Og du MÅ jo ikke ha middag hver dag heller.

Håper du får nytte av noen av tipsene du får. Kjipt med lite penger...

Skrevet

Du har fått noen gode tips alt.

Mitt tips er frys. Jeg kjøper også kjøtt til halv pris, ta det ut av pakningen, skyll det, og frys det. Da blir det ikke dårlig. Da kan kjøpe flere pakninger enn de du skal spise den dagen.

Ellers lager jeg ofte middag til to dager. Har vi fks kylling ene dagen, kan vi ha kyllinngsalat andre dagen. Rema selger flotte kyllinger til 29 kr.

Kjøpt stort. Store pkn med kjøttkaker, karbonader, kyllingfile ol.

Ikke gå hver dag på butikken. Det sparer du endel på.

Du kan kjøpe søppelsekk med gårsdagens brød hos bakeren. Her koster det 40 kr. Bare å smør litt vann på de før du fryser de, så blir de like gode.

Planlegg ukens middager. Og du MÅ jo ikke ha middag hver dag heller.

Håper du får nytte av noen av tipsene du får. Kjipt med lite penger...

''Mitt tips er frys. Jeg kjøper også kjøtt til halv pris, ta det ut av pakningen, skyll det, og frys det. Da blir det ikke dårlig. Da kan kjøpe flere pakninger enn de du skal spise den dagen.''

Ta det ut av pakningen og skyll det? Det er det første gang jeg har hørt. Hvorfor gjør du det, og hvor har du lært det? (Det er ikke det at jeg ikke tror på deg, det er sikkert lurt, jeg har bare aldri hørt det før)

Skrevet

Det som virkelig merkes på matbudsjettet vårt, er de periodene vi er flinke til å lage ukemenyer og handle deretter. Da unngår vi impulskjøpene og får utnyttet det vi kjøper bedre. Dessuten er det tidsbesparende, og det er jo sunt. ;)

F

Samme her, da spiser vi både sunnere, rimeligere og ikke minst tidsbesparende.

Har sklidd helt ut i sommer, men snart er jeg i gang igjen, utrolig godt med ukesmenyer, man får jo brukt opp alt man kjøper også, og det er det masse å spare på.

Skrevet

Blir det noe billigere å bake brød selv i våre dager da? Et skikkelig godt grovbrød koster en hel del å bake har jeg inntrykk av.

Smaksmessig er det selvsagt ingenting som slår hjemmebaket!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...