Gå til innhold

Frithjof Wilborn... Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får bytte tannlege ;) Både tannlegen og frisøren min har det bladet, så jeg klarer å få med meg litt sladder der.

Ja, jeg har drevet dårlig research! ;-)

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• Lotte :o)

8

• laban

6

• candyqueen_83

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det må være dialekt! ;)

Jeg kan ikke se at ordet "enn" tilfører setningen noe.

Dialekt tviler jeg på at det er, men det er mulig at det er en mer gammeldags måte å skrive på og at den ikke tilfører setningen noe viktig. Men at det skulle være vanskelig å forstå, fatter jeg ikke.

Jeg må nok begynne med svært korte og enkle setninger uten innskutte bistetninger og slikt;-) Litt ala Erlend Loe.

Gjest Elextra
Skrevet

Dialekt tviler jeg på at det er, men det er mulig at det er en mer gammeldags måte å skrive på og at den ikke tilfører setningen noe viktig. Men at det skulle være vanskelig å forstå, fatter jeg ikke.

Jeg må nok begynne med svært korte og enkle setninger uten innskutte bistetninger og slikt;-) Litt ala Erlend Loe.

Nei, sånt naivistisk Loe-språk er fantastisk irriterende!

Selv om jeg sin tid digget Naiv. Super.

Skrevet

Nei, sånt naivistisk Loe-språk er fantastisk irriterende!

Selv om jeg sin tid digget Naiv. Super.

Jeg har ikke lest den, men forsøkte meg på Tatt av kvinnen, og ga opp etter et par sider. Jeg orker bare ikke den skrivestilen.

Skrevet

Jeg har ikke lest den, men forsøkte meg på Tatt av kvinnen, og ga opp etter et par sider. Jeg orker bare ikke den skrivestilen.

Prøv Doppler, den er ganske morsom - og har opptil flere fullstendige setninger.

Nå endrer jeg overskrift for at ikke FW skal få mer oppmerksomhet enn han fortjener...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg har drevet dårlig research! ;-)

He he, ja det gjelder å velge tannlege etter de riktige kriteriene ;)

Skrevet

Prøv Doppler, den er ganske morsom - og har opptil flere fullstendige setninger.

Nå endrer jeg overskrift for at ikke FW skal få mer oppmerksomhet enn han fortjener...

Doppler er fin :) Særlig for småbarnsforeldre som nynner på alskens intromelodier til Postmann Pat, Noddy osv osv.

Skrevet

Doppler er fin :) Særlig for småbarnsforeldre som nynner på alskens intromelodier til Postmann Pat, Noddy osv osv.

Doppler har de samme ungene som jeg selv hadde - en stor, fornuftig jente og en liten, sorgløs gutt.

Jeg lo veldig av foreldremøtescenen der han foreslår at ungdomsskoleelevene bør få drikke litt alkohol når de er på skoletur i utlandet. Det er omtrent som å antyde her på DOL at det ikke er så farlig med barnesikring på korte bilturer.

Dessuten var tyvens skildring av enkelte boligstrøk i Oslo veldig bra!

Skrevet

''Tatt av kvinnen''

Filmen: den ble stoppa etter 33 minutter her hjemme. Makan til dårlig film :-(

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250070845' post='4191858]

''Tatt av kvinnen''

Filmen: den ble stoppa etter 33 minutter her hjemme. Makan til dårlig film :-(

Sier du det? Jeg har den faktisk på dvd, men har ikke sett denn ennå. En venninne så den på kino og syntes den var veldig bra...

Hmm... ble litt mer skeptisk til om jeg noen gang ser den dvd'en nå... Den har jo ligget her en stund allerede *he he*

Skrevet

Sier du det? Jeg har den faktisk på dvd, men har ikke sett denn ennå. En venninne så den på kino og syntes den var veldig bra...

Hmm... ble litt mer skeptisk til om jeg noen gang ser den dvd'en nå... Den har jo ligget her en stund allerede *he he*

I løpet av de 33 minuttene holdt jeg på å dø av kjedsomhet minst 5 ganger. Den kvinnelige karakteren var sur og kjeftete og sær. *blæh*

Gjest synspunkter
Skrevet

Jeg har en følelse av at noe av det som eventuelt finnes i kulissene, heller ikke går særlig i FWs favør. Hans forsøk på å få ting på rett kjøl igjen etter fadesene i jobbsammenheng er ikke direkte imponerende.

Men egentlig driter jeg fullstendig i kjendisers liv og tabber, spesielt den delen som har soverommet som kulisse.

Men det er sjelden at noen klarer å fremstå som så sutrete og selvmedlidende som denne mannen gjorde sist det stormet. For meg var det påfallende usympatisk og lite tiltrekkende. Det gjør ikke denne saken noe bedre for han, for å si det slik.

Skrevet

Doppler har de samme ungene som jeg selv hadde - en stor, fornuftig jente og en liten, sorgløs gutt.

Jeg lo veldig av foreldremøtescenen der han foreslår at ungdomsskoleelevene bør få drikke litt alkohol når de er på skoletur i utlandet. Det er omtrent som å antyde her på DOL at det ikke er så farlig med barnesikring på korte bilturer.

Dessuten var tyvens skildring av enkelte boligstrøk i Oslo veldig bra!

Jeg leste boka på en busstur, da en av medpassasjerene ba å få lese høyt en passasje. Og så leste hun om damen som reiste med buss for å se på ei kirke, det kom en mann inn i bussen, og han satte seg ved siden av henne - enda alle andre seter var ledig. Scenen som ble hovedbildet på håp. Det viste seg at det var en sann historie om foreldrene til min medpassasjer, så det er nok også en grunn til at jeg fikk et spesielt forhold til boka :)

Skrevet

Sier som Elextra at du like godt kunne fjernet enn, og setningen ville vært den samme.

Hvis setningen ville vært den samme, ville du fortsatt ikke skjønt den, hvis jeg skal anvende logikk på ditt innlegg der du skrev at du ikke skjønte setningen;-)

candyqueen_83
Skrevet

Hvis setningen ville vært den samme, ville du fortsatt ikke skjønt den, hvis jeg skal anvende logikk på ditt innlegg der du skrev at du ikke skjønte setningen;-)

Jeg skjønte ikke setningen først med enn i. Eller hvorfor du brukte enn. Tar man bort enn er det en helt fin setning.

Skrevet

Er du fra møretraktene, morsan? Pappa kommer derfra, og han bruker konsekvent "før enn"

Nei, er fra trøndelag ;-)

Det er nesten komisk hvor mye oppstandelse det ble for et enkelt "før enn"...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...