Gå til innhold

trengs legetime for resept?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne på p-sprøyte igjen,gikk på det for et par år siden også.Det jeg lurer på er om noen vet om jeg trenger time hos legen for å få resept på dem?siden jeg har brukt det før trenger jeg kanskje ikke det eller?

M.v.h.

Skrevet

Trur nok at du må ha legetime til det.

Og kanskje underlivsundersøkelse.

Men sikker er jeg ikke.

Gjest Elextra
Skrevet

Kommer helt an på legen, tror jeg. Kjenner han deg og din "historie" (journal) kan han sikkert skrive resept uten time. Men regn med å få en faktura på en time likevel.

Gjest høstløv
Skrevet

Kommer helt an på legen, tror jeg. Kjenner han deg og din "historie" (journal) kan han sikkert skrive resept uten time. Men regn med å få en faktura på en time likevel.

Utskriving av resept levering av resept til apotek koster kr 94,-.

Gjest Elextra
Skrevet

ok! Husker bare jeg har fått en giro, ikke størrelsen på den.

Skrevet

Det varierer fra legekontor til legekontor

Gjest høstløv
Skrevet

Det varierer fra legekontor til legekontor

Det er satsen. Hvis du selv henter resepten på legekontoret koster det ca halvparten.

Hvis ikke du betaler noe for å få resepter fornyet, så er det velvilje fra legekontorets side, for de har rett til å ta betaling for disse tjenestene.

Skrevet

Det er satsen. Hvis du selv henter resepten på legekontoret koster det ca halvparten.

Hvis ikke du betaler noe for å få resepter fornyet, så er det velvilje fra legekontorets side, for de har rett til å ta betaling for disse tjenestene.

Vel, på mitt ligekontor koster det kr 135,- å få faksen sendt til apoteket, så det varierer fra legekontor til legekontor uansett hva du sier.

Gjest høstløv
Skrevet

Vel, på mitt ligekontor koster det kr 135,- å få faksen sendt til apoteket, så det varierer fra legekontor til legekontor uansett hva du sier.

OK, jeg regnet bare med at legekontoret mitt bruker vanlige satser når de beregner seg honorar.

Gjest mikkelina
Skrevet

Jeg betalte sist 170 kr for å få en resept tilsendt fra fastlegen.

Gjest mikkelina
Skrevet

VIl tro at siden du har hatt et lengre(?) opphold vil de ønske å ha deg inn til konsultasjon først. Men jeg vet ikke, bare antar.

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg sier :)

Gjest høstløv
Skrevet

Da skjønner jg at de er greie på legekontoret mitt, men jeg snakker bare med legesekretæren, ikke med legen.

Skrevet

Ring til legesekretæren og spør.

Glemte å si at jeg har byttet lege siden sist gang,litt kjipt egentlig.Spurte fordi sist gang jeg skulle ha time der måtte jeg vente en måned.Skulle gjerne sluppet å vente så lenge på den resepten.

Takk for svar :)

candyqueen_83
Skrevet

OK, jeg regnet bare med at legekontoret mitt bruker vanlige satser når de beregner seg honorar.

Jeg trodde ikke det var lov å fakse resepter til apoteket lenger? Det har dem sluttet med her hvertfall.

Skrevet

Jeg trodde ikke det var lov å fakse resepter til apoteket lenger? Det har dem sluttet med her hvertfall.

Hos oss er det ingen problemer å få gjort det på den måten, så det er kanskje ulik praksis fra sted til sted? Jeg skjønner ikke helt problemet med å gjøre det slik heller....

candyqueen_83
Skrevet

Hos oss er det ingen problemer å få gjort det på den måten, så det er kanskje ulik praksis fra sted til sted? Jeg skjønner ikke helt problemet med å gjøre det slik heller....

Er visst risiko for at reseptene kommer på avveie eller noe?

Skrevet

Er visst risiko for at reseptene kommer på avveie eller noe?

Ok...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det gjøres ikke her heller, det ringes inn dersom det haster. Samme med ene sykehuset jeg er på, der sendes det ikke fax ut med mine opplysninger på, det ringes inn til apoteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...