Gå til innhold

å¨gå ut av en butikk uten å ha kjøpt noe

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

I dag var jeg på jakt etter en spesiell juice-type som jeg ikke finner noen steder. Jeg har vært inne i diverse matbutikker, for så å returnere når jeg ikke finner varen.

Men jeg synes bare det er så immari ubehagelig å gå ut av butikken igjen uten å ha kjøpt noe. Får en følelse av at de ansatte kanskje tror jeg putter noe i lommene, eller at de lurer på hvorfor jeg bare går ut igjen. Er det mistenkelig?

Eller jeg litt paranoid på dette området?

Skrevet

Det er kanskje ikke helt veldig vanlig å gå inn i en dagligvare uten å kjøpe noe, men det er ikke helt uvanlig heller. :o) Det er ikke så lenge siden jeg gjorde det samme faktisk.

Ingen grunn til å være paranoid.

Skrevet

Jeg syns også det er litt småekkelt...

En butikk jeg ikke liker, uansett om jeg kjøper noe eller ikke, er OBS. Der sjekker de vesker og poser uansett. Føles veldig ekkelt ...

For en tid siden kjøpte jeg en Bjørn Borg bokser i en butikk. Da jeg kom inn i en helt annen butikk, pep alarmen! Ansatte kom å sjekket alle varene mine, alt ok. Men det pep like godt, både inn og ut. Det var så flaut! Følte alle kikket, og mistenkte jeg hadde stjelt noe! Til slutt fant vi ut at det var en alarm inne i Bjørn Borg pakningen. Da hadde jg tømt posene mine ørten ganger. :0(

Skrevet

En butikk jeg ikke liker, uansett om jeg kjøper noe eller ikke, er OBS. Der sjekker de vesker og poser uansett. Føles veldig ekkelt ...

For en tid siden kjøpte jeg en Bjørn Borg bokser i en butikk. Da jeg kom inn i en helt annen butikk, pep alarmen! Ansatte kom å sjekket alle varene mine, alt ok. Men det pep like godt, både inn og ut. Det var så flaut! Følte alle kikket, og mistenkte jeg hadde stjelt noe! Til slutt fant vi ut at det var en alarm inne i Bjørn Borg pakningen. Da hadde jg tømt posene mine ørten ganger. :0(

Hmmmmm - jeg har aldri blitt sjekket på obs eller andre butikker!

Ser du veldig suspekt ut?

*s*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sånne alarmer piper ofte. Når jeg hører det, tenker jeg bare: Uff, en feil nå igjen.

Jeg har selv opplevd å bli stoppet noen ganger. Og da føler jeg at det er mer pinlig for de butikkansatte enn for meg, siden det hver gang har skyldtes at de ikke har fått fjernet alle alarmene. Det er de som blir røde i topplokket, ikke jeg.

Skrevet

Sånne alarmer piper ofte. Når jeg hører det, tenker jeg bare: Uff, en feil nå igjen.

Jeg har selv opplevd å bli stoppet noen ganger. Og da føler jeg at det er mer pinlig for de butikkansatte enn for meg, siden det hver gang har skyldtes at de ikke har fått fjernet alle alarmene. Det er de som blir røde i topplokket, ikke jeg.

Uff, ja jeg liker ikke de alarmene...Men har jo forståelse for at de må ha de også...

Skrevet

Hmmmmm - jeg har aldri blitt sjekket på obs eller andre butikker!

Ser du veldig suspekt ut?

*s*

Haha, nei jeg tror ikke det! Moderen måtte også vise. Spesielt ei litt eldre der som er helt gestapo. Dårlig å ikke stole på kundene sine.

Har du aldri blitt stoppa?? Jøsses... Hva er det med meg og slike kontroller....

Skrevet

Haha, nei jeg tror ikke det! Moderen måtte også vise. Spesielt ei litt eldre der som er helt gestapo. Dårlig å ikke stole på kundene sine.

Har du aldri blitt stoppa?? Jøsses... Hva er det med meg og slike kontroller....

Nei - og jeg har heller aldri sett noen bli kontrollert der. Men det er ikke så ofte jeg handler der altså....

Skrevet

Nei - og jeg har heller aldri sett noen bli kontrollert der. Men det er ikke så ofte jeg handler der altså....

Snodig.. Nesten så jeg blir fornærmet nå! ;0)

Skrevet

Snodig.. Nesten så jeg blir fornærmet nå! ;0)

Neida - de synes sikkert du ser ut som en spennende person :-)

Skrevet

Merkelig, det samme tenker jeg på. Synes det er skikkelig ekkelt!

Skrevet

Neida - de synes sikkert du ser ut som en spennende person :-)

Haha! ;S

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tenker også som deg, og tror jeg automatisk går slik at de ser jeg ikke har tatt noe :P Om betjeningen er så veldig oppmerksomme på det tviler jeg på.

Gjest best wishes
Skrevet

''Har du aldri blitt stoppa?? Jøsses... Hva er det med meg og slike kontroller....''

Trikset er vel å gå rett etter en som ser mistenkelig ut;)

brilleslangen
Skrevet

Jeg kjøpte ørevarmere og svømmebriller i en sportsbutikk for et års tid siden, betalte og gikk, og i det jeg passerte sensorene satte alarmen i å pipe, jeg varden eneste i nærheten så jeg forsto med engang at det var meg som utløste alarmen, bråstoppet, og idet jeg snudde meg mot kassa så jeg nok ut som et stort spørsmålstegn, han bak kassa bare lo og sa jeg måtte komme tilbake så han fikk fjernet utløseren...

Tror nok de også ser ser an folks reaksjoner når det gjelder hvor nøye de sjekker... Jeg hadde ryggsekk på ryggen, men den ble ikke undersøkt. :-)

Gjest Alarmnoja
Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor de sjekker veskene til folk i matvarebutikker dersom butikken har alarm? Er det sånn at det bare er visse dagligvarer som utløser alarmen?

Har selv opplevd at alarmen har gått etter jeg hadde betalt i en dagligvarebutikk. De fant ingenting på meg og kom fram til at det måtte være noe i/med lommeboken min som utløste alarmen. Unngår å bruke denne lommeboken i dag for å si det sånn. Kjenner også jeg ofte kjenner litt ekstra ubehag hver gang jeg går gjennom alarm passasje etter denne episoden. Kan jo aldri vite helt om alarmen blir utløst og det er noe av det pinligste jeg har opplevd!!

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger. Hva folk tenker om det blåser jeg i!!!

Gjest Elextra
Skrevet

Det ville jeg ikke brydd meg med. Har mange ganger gjort det selv, men hender jeg nevner på vei ut at jeg ikke fant det jeg så etter.

Skrevet

Det jeg lurer på er hvorfor de sjekker veskene til folk i matvarebutikker dersom butikken har alarm? Er det sånn at det bare er visse dagligvarer som utløser alarmen?

Har selv opplevd at alarmen har gått etter jeg hadde betalt i en dagligvarebutikk. De fant ingenting på meg og kom fram til at det måtte være noe i/med lommeboken min som utløste alarmen. Unngår å bruke denne lommeboken i dag for å si det sånn. Kjenner også jeg ofte kjenner litt ekstra ubehag hver gang jeg går gjennom alarm passasje etter denne episoden. Kan jo aldri vite helt om alarmen blir utløst og det er noe av det pinligste jeg har opplevd!!

Ja, det kan jo virke slik. For de har jo alarm...Eller kanskje den er lett å fjerne?

Ja, det er så pinlig...

Skrevet

Jeg kjøpte ørevarmere og svømmebriller i en sportsbutikk for et års tid siden, betalte og gikk, og i det jeg passerte sensorene satte alarmen i å pipe, jeg varden eneste i nærheten så jeg forsto med engang at det var meg som utløste alarmen, bråstoppet, og idet jeg snudde meg mot kassa så jeg nok ut som et stort spørsmålstegn, han bak kassa bare lo og sa jeg måtte komme tilbake så han fikk fjernet utløseren...

Tror nok de også ser ser an folks reaksjoner når det gjelder hvor nøye de sjekker... Jeg hadde ryggsekk på ryggen, men den ble ikke undersøkt. :-)

Ja, de har jo som regel glemt å fjerne alarmen. Irriterende...Men sikkert fort gjort å glemme også. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...