Gå til innhold

Bading og menstruasjon

Anbefalte innlegg

Gjest blør NÅ :-(
Skrevet

Skal ei uke til syden og skulle egentlig være ferdig med mensen i god tid før jeg reiser. Akkurat denne gangen er den selvsagt forsinket, så jeg kommer til å ha mens de første to dagene jeg er der.

Kan jeg bade likevel? Hvorfor ikke, eventuelt? Blør så lite de siste par dagene at jeg tviler på at tampong er særlig aktuelt.

Gjest du får være litt fornufttig ved valg av bading.
Skrevet

Om du bader i badebasseng så ville ikke jeg ha likt at du som svømte ved siden av meg hadde mensstruasjon. Særlig siden både jeg og ungene dukker ansiktet under vann. Du skjønner sikkert problemstillingen?

Hvis du er alene på en strand ved havet så er det jo fritt frem for deg å bade. Da forsvinner event. mens ut i bølgene og vekk relativt fort og ingen andre enn du selv bader der og da.

Jeg tenker også slik at du skal sikkert være flere dager i syden enn bare to dager? Dermed har du nok tid til å bade så mye du vil på slutten av din ferieuke.Start med shoppingdager du!

Gjest blør NÅ :-(
Skrevet

Om du bader i badebasseng så ville ikke jeg ha likt at du som svømte ved siden av meg hadde mensstruasjon. Særlig siden både jeg og ungene dukker ansiktet under vann. Du skjønner sikkert problemstillingen?

Hvis du er alene på en strand ved havet så er det jo fritt frem for deg å bade. Da forsvinner event. mens ut i bølgene og vekk relativt fort og ingen andre enn du selv bader der og da.

Jeg tenker også slik at du skal sikkert være flere dager i syden enn bare to dager? Dermed har du nok tid til å bade så mye du vil på slutten av din ferieuke.Start med shoppingdager du!

Bading i basseng er selvsagt ikke aktuelt, nei. Men reiser sammen med tre ivrige små som gleeeeeder seg til å bade sammen med mamma.

Tror nok neppe at shopping vil være et fullverdig plaster på såret ;-)

Skrevet

Selvfølgelig kan du bade i sjøen selv om du har litt mens i avslutningsfasen. I et turiststrøk slippes det langt verre ting ut i havet.

Skrevet

Bading i basseng er selvsagt ikke aktuelt, nei. Men reiser sammen med tre ivrige små som gleeeeeder seg til å bade sammen med mamma.

selv om du blør lite kan du jo bruke tampong da, kjøp den gule til o.b, den er liten, men holder sakene der de bør være under bading :) Bare husk å bytt tampong rett etter bading. Ikke lekkert hvis den lille dråpa du blør skulle finne på å renne ut nedover låret ditt i det du går opp av vannet.. *urk*

Gjest ikkeno' problem:)
Skrevet

Kjøp den minste størrelsen OB. Har badet i syden med det selv både i begynnelsen av og slutten av mensen. God tur!

Skrevet

Bading i havet er selvsagt veldig OK. I basseng er jeg mer betenkelig....

Gjest badenymfe
Skrevet

Jeg har badet når jeg hadde menstruasjon, jeg brukte tampong og menstruasjonen var sparsom, allikevel rente det blodvann nedover beina, når jeg gikk opp av vannet, ikke noe særlig lekkert, nei.

Så det anbefaler jeg ikke.

Gjest du får være litt fornuftig ved bading.
Skrevet

Jeg har også barn og det første de oppdager når de er blitt store nok (3-4 år) er at mamma har mens. Helt naturlig og ikke noe som mamma kan noe for. Dermed er det ikke noe problem om jeg ikke kan bade når mine barn ønsker det. De forstår og venter veldig tålmodig og kan bade litt alene i vannkanten istedenfor. Du skal vel heller ikke reise helt alene hvis du har veldig små barn kanskje? Be reisefølget om å bade sammen med barna dine disse to dagene. Burde ikke være noe problem i det hele tatt.

Gjest blør NÅ
Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen.

Jeg prøver den lille OB og satser på at det ordner seg :-)

candyqueen_83
Skrevet

Det finnes jo sånne light-tamponger nå da så det burde gå bra:O)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...