Gå til innhold

Svangerskapspermisjon - mangel på kommunikasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal jeg gripe an dette?

En person på jobb hos oss har svangerskapspermisjon. Hun ble sykemeldt 2 mnd før permisjonen bl.a.pga psykisk sykdom.

Vi har ikke fått vite hvor lenge hun skal ha permisjon, og hun svarer ikke på mail angående dette eller telefon.

Vi er i gang med å planlegge neste år, og vikaren må vite hvor lenge hun kan jobbe hos oss.

Er veldig usikker på hvordan jeg skal ta fatt i dette.

Skrevet

Kontakt Nav for å høre om ho har oppgitt noe der.

Ellers er dette en god grunn til å kontakte personen. Ring eller send brev.

Skrevet

Kontakt Nav for å høre om ho har oppgitt noe der.

Ellers er dette en god grunn til å kontakte personen. Ring eller send brev.

Jeg har ringt henne to ganger, og lagt igjen beskjed på svareren. Har også sendt mail og melding.

Må trolig gå via mannen tror jeg.

Skrevet

Jeg har ringt henne to ganger, og lagt igjen beskjed på svareren. Har også sendt mail og melding.

Må trolig gå via mannen tror jeg.

For å få penger under svangerskapet så må som sagt Nav få informasjon.

Men eller hadde jeg nok gått via mannen om det er en mulighet.

Persille1365381127
Skrevet

Da kontakter du bare NAV og legger ansvaret på dem.

ALlernativt sender du henne et brev der du skriver at hun må ta kontakt innen en gitt dato, hvis ikke vil du måtte komme hjem til henne all den tid du må ha et møte med henne ila relativt kort tid.

Skrevet

Da kontakter du bare NAV og legger ansvaret på dem.

ALlernativt sender du henne et brev der du skriver at hun må ta kontakt innen en gitt dato, hvis ikke vil du måtte komme hjem til henne all den tid du må ha et møte med henne ila relativt kort tid.

Jeg tror jeg prøver mannen først - regner med at han tar telefonen. Det er han vi har hatt kontakt med i forhold til sykemeldingspapirene. Jeg har jo lyst til å komme i dialog med henne, og jeg er redd at et formelt brev vil skremme henne mer.

Det er vanskelig når en vet at personen strever veldig psykisk. Men det er jo samtidig viktig for oss å vite hvordan hun tenker. Om hun skal komme tilbake etter det antall uker som er vanlig, om hun vil vente til etter neste sommer, om hun ønsker samme stillingsprosent som før eller redusert osv.

Skrevet

Overlat problemet til NAV. ;)

Hadde jeg vært i permisjon så ville jeg nå heller ha snakket med min leder enn med en saksbehandler i NAV - men det er mulig hun tenker annerledes. Men hvordan skal NAV få henne i tale da tro?

Skrevet

Hadde jeg vært i permisjon så ville jeg nå heller ha snakket med min leder enn med en saksbehandler i NAV - men det er mulig hun tenker annerledes. Men hvordan skal NAV få henne i tale da tro?

''Men hvordan skal NAV få henne i tale da tro?

''

Hun må vel allerede ha gitt dem opplysningene, ellers hadde hun vel ikke fått utbetalt foreldrepenger?

Persille1365381127
Skrevet

Jeg tror jeg prøver mannen først - regner med at han tar telefonen. Det er han vi har hatt kontakt med i forhold til sykemeldingspapirene. Jeg har jo lyst til å komme i dialog med henne, og jeg er redd at et formelt brev vil skremme henne mer.

Det er vanskelig når en vet at personen strever veldig psykisk. Men det er jo samtidig viktig for oss å vite hvordan hun tenker. Om hun skal komme tilbake etter det antall uker som er vanlig, om hun vil vente til etter neste sommer, om hun ønsker samme stillingsprosent som før eller redusert osv.

Ok, jeg oppfattet det som om problemet var at hun ikke VILLE svare...

Da blir det jo litt annerledes :)

Det hender jeg føler det blir lagt litt for mye sosialt ansvar på arbeidsgivere, og dette er typisk en sånn situasjon...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...