Gå til innhold

bryllup vs. bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt overrasket da jeg leste at også prinsesse Madeleine skal gifte seg i 2010. Hadde det ikke vært mer passende å vente et år så søsteren fikk den hele og fulle oppmerksomheten når hun nå gifter seg? De to har hele tiden blitt målt opp imot hverandre. Jeg husker med gru da en svensk avis hadde en meningsmåling der folk skulle kåre den peneste av dem, og stakkars Victoria tapte så det sang, selvsagt. Det måtte vel vært godt for henne å for en gangs skyld være hovedpersonen! Jeg synes det er så rart at kongen og alle har godkjent dette.

Hva synes dere?

htttp://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=566504

Skrevet

Hva er så galt med det? De gifter da seg ikke å samme dag? Skal Vickan ha all oppmerksomhet i et år framover? Hmmm, jeg skjønner ikke dette helt.

Skrevet

Hvis knugen ville at kronprinsessen skulle fått mest oppmerksomhet rundt bryllupet sitt, kunne han vel ha gitt henne tillatelse til å gifte seg litt før? Og uansett kunne de vel ha ordnet bryllup uten 1,5 års forberedelse fra forlovelsesinngåelsen?

Etter fra hva jeg har plukkett opp histen og pisten har Madeleine lenge vært klar for forlovelse og bryllup, og knugen skal ha likt hennes utvalgte, men Madeleine har som lillesøster pent måtte finne seg i å vente fordi storesøster per definisjon var førstemann som skulle bli gift.

Og da knugen nekter å godkjenne hennes ockelbonde før enn kronprinsessens fruktbare periode begynner på nedoverbakke, så ble det lenge å vente på begge to...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250072959' post='4191872]

Hva er så galt med det? De gifter da seg ikke å samme dag? Skal Vickan ha all oppmerksomhet i et år framover? Hmmm, jeg skjønner ikke dette helt.

Nei, men tror du ikke aviser, ukeblader m.flere kommer til å gjøre konkurranse ut av alt?

Hvem er den vakreste bruden, hvem har den fineste kjolen osv osv.

Gjest spiller liten rolle
Skrevet

Nei, men tror du ikke aviser, ukeblader m.flere kommer til å gjøre konkurranse ut av alt?

Det der kommer de til å gjøre uansett.

Skrevet

Hvis knugen ville at kronprinsessen skulle fått mest oppmerksomhet rundt bryllupet sitt, kunne han vel ha gitt henne tillatelse til å gifte seg litt før? Og uansett kunne de vel ha ordnet bryllup uten 1,5 års forberedelse fra forlovelsesinngåelsen?

Etter fra hva jeg har plukkett opp histen og pisten har Madeleine lenge vært klar for forlovelse og bryllup, og knugen skal ha likt hennes utvalgte, men Madeleine har som lillesøster pent måtte finne seg i å vente fordi storesøster per definisjon var førstemann som skulle bli gift.

Og da knugen nekter å godkjenne hennes ockelbonde før enn kronprinsessens fruktbare periode begynner på nedoverbakke, så ble det lenge å vente på begge to...

Knugen har aldri gjort noen hemmelighet av at han ikke vil at datteren skal arve tronen, så kanskje det er en bevisst strategi for å snike sønnen fram i rekka. Han har hatt et massivt press fra folket de siste årene. Folket har vært klare for bryllup lenge de. Selv hadde han vel helst holdt henne i tømme til hun var ufruktbar;)

Det er som det er, men jeg synes altså at søsteren kunne vist litt hensyn og ventet et år.

Skrevet

Knugen er en dott. Ungene skulle vært gift og hatt flere barn for mange år siden. *lite å lese om for tiden* ;-)

Det skulle vært kult om Madde fikk baby _før_ bryllupet *hehe*

Skrevet

Kan jo tenkes at prinsessene synes det er deilig å slippe å få all oppmerksomheten alene ;)

Gjest bare styr
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250072959' post='4191872]

Mener å huske det var noe styr rundt knugen sin 60 års dag også. Noe med en forlovelse som vil overskygge feiringen hans?

Noen som husker?

Skrevet

Det der kommer de til å gjøre uansett.

Det gjør de nok, men jeg er sikker på at det blir enda mer av det når bryllupene står med så kort mellomrom.

Gjest ikke når det gjelder prinsessene
Skrevet

I et "vanlig" søskenforhold ville jeg absolutt tenkt som deg, jeg ville synes det var rart om to søstre hadde bryllup med kort tids mellomrom. Både av grunnene du nevner (kanskje en eller begge av dem ville ønsket å være den som stod alene i sentrum), men ikke minst fordi det ville bli slitsomt for familien som fikk to bryllup såpass tett (særlig hvis det er en mor i bildet som engasjerer seg skikkelig..), og dyrt for gjester som kanskje skal reise langt to ganger på kort tid osv

Da ville det kanskje vært bedre med et dobbeltbryllup.

Når det gjelder disse to brudene, vil jeg tror at de begge får mye mer enn nok oppmerksomhet uansett, at de kanskje bare synes det er deilig at oppmerksomheten kan fordeles litt, og selv om lillesøster er den mest billedskjønne, får nok hun som er kronprinsesse og tronarving (og osgså en vakker dame) rikelig med oppmerksomhet..

Alle som skal hjelpe til med å arrangere bryllupene har dette som betalt jobb, og det er ingen tante som må bake ekstra mange kransekaker, eller gjester som blakker seg av å reise fra nordsverige to ganger på samme sesong.

jeg tror også disse to søstrene er gode venninner, og ikke ville gjort det hvis de ikke ønsket det slik selv.

Kronprinsessen har valgt såpass utradisjonelt at det har krevd litt tid før de kunne gifte seg, at lillesøster kanskje ønsker å etablere seg litt tidligere enn storesesøster kunne, er helt naturlig.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1250073661' post='4191887]

Knugen er en dott. Ungene skulle vært gift og hatt flere barn for mange år siden. *lite å lese om for tiden* ;-)

Det skulle vært kult om Madde fikk baby _før_ bryllupet *hehe*

Iflg. tyske medier har hun nok fått flere babyer allerede ;)

Jeg skulle ønske prins Carl Philip var homse og ønska å gifte seg med en muslimsk homse. Det hadde vært artig :)

Skrevet

Mener å huske det var noe styr rundt knugen sin 60 års dag også. Noe med en forlovelse som vil overskygge feiringen hans?

Noen som husker?

Yes. Knugen har litt lav iq, er festglad og liker å stå i sentrum.

Skrevet

Jeg skulle ønske prins Carl Philip var homse og ønska å gifte seg med en muslimsk homse. Det hadde vært artig :)

*LOL* HEHEHEHEHEHEHEHEHHEHeeeeeeeeeeee

Skrevet

Noen som husker?

Ja, de måtte vente for å ikke stjele hans thunder for å si det på norskamerikansk:) Når man tenker på det blir det enda mer merkelig at han nå gjør som han gjør, men han har visst etter hva jeg har hørt alltid vært veldig svak for den yngste datteren.

Skrevet

Knugen har aldri gjort noen hemmelighet av at han ikke vil at datteren skal arve tronen, så kanskje det er en bevisst strategi for å snike sønnen fram i rekka. Han har hatt et massivt press fra folket de siste årene. Folket har vært klare for bryllup lenge de. Selv hadde han vel helst holdt henne i tømme til hun var ufruktbar;)

Det er som det er, men jeg synes altså at søsteren kunne vist litt hensyn og ventet et år.

Det er ikke måte på hvor mye vi "vet" og synes om hva de bør gjøre. Jeg antar de har ganske god kontroll på dette selv? ;)

Skrevet

...en muslimsk AFRIKANSK homse! Da har man liksom dekt alt.

Eller kanskje vi skal hive inn i ligningen at han også er kjønnsoperert?

Skrevet

I et "vanlig" søskenforhold ville jeg absolutt tenkt som deg, jeg ville synes det var rart om to søstre hadde bryllup med kort tids mellomrom. Både av grunnene du nevner (kanskje en eller begge av dem ville ønsket å være den som stod alene i sentrum), men ikke minst fordi det ville bli slitsomt for familien som fikk to bryllup såpass tett (særlig hvis det er en mor i bildet som engasjerer seg skikkelig..), og dyrt for gjester som kanskje skal reise langt to ganger på kort tid osv

Da ville det kanskje vært bedre med et dobbeltbryllup.

Når det gjelder disse to brudene, vil jeg tror at de begge får mye mer enn nok oppmerksomhet uansett, at de kanskje bare synes det er deilig at oppmerksomheten kan fordeles litt, og selv om lillesøster er den mest billedskjønne, får nok hun som er kronprinsesse og tronarving (og osgså en vakker dame) rikelig med oppmerksomhet..

Alle som skal hjelpe til med å arrangere bryllupene har dette som betalt jobb, og det er ingen tante som må bake ekstra mange kransekaker, eller gjester som blakker seg av å reise fra nordsverige to ganger på samme sesong.

jeg tror også disse to søstrene er gode venninner, og ikke ville gjort det hvis de ikke ønsket det slik selv.

Kronprinsessen har valgt såpass utradisjonelt at det har krevd litt tid før de kunne gifte seg, at lillesøster kanskje ønsker å etablere seg litt tidligere enn storesesøster kunne, er helt naturlig.

Jeg vet ikke hvor pålitetlige kildene det vises til her er, men det påstås nå i alle fall at Kronprinsessen ikke ønsket dette.

Skrevet

Noen som husker?

Ja, jeg husker å ha lest det, men om det er sant, vet jeg ikke.

Men dersom det er sant, synes jeg det er merkelig at forlovelsen og ikke minst bryllupet til kronprinsessen ble såpass lenge etter denne 60-årsdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...