Gå til innhold

Sikre trådløstnettverk

Anbefalte innlegg

Gjest TrådløseÅse
Skrevet

Hvordan gjør jeg det? Jeg har fått satt opp trådløst, logget på med ssid og wpa, men er mitttrådløse nett sikret/låst? Ingen andre som kan logge på? :-S

Gjest TrådløseÅse
Skrevet

Hvis du måtte logge på må andre det og, og de har vel ikke passordet?

Nei men hva er passordet? Er det ssid og wpa som er passord? Kan jo lett komme inn på naboens nett herfra så bare derfor jeg spør, helt blond på dette..

Gjest TrådløseÅse
Skrevet

WPA er et teknologi for å sikre/kryptere trådløse nettverk, men hvis du ikke har skrevet inn noe passord noensinne (det kan lagres i operativsystemet slik at du slipper å skrive det inn hver gang), så er det vel ikke sikret, da...?

Det du må gjøre da er å logge deg inn på ruteren via netleseren, og sette opp kryptering der. :-)

Når jeg kobler fra nettet så kommer "mitt" nett opp sammen med naboenes, på alle står det "sikkerhetsaktivert nettverk", skjønner ikke det for jeg har jo ingen kode og trådløs nett leveres jo usikret som standard.

Denne linken fant jeg:

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/iqRequest.do?session={bb586640-875b-11de-edf4-000000000000}&event=1&view(1)=c{d94500d0-1872-11de-4920-000000000000}

Hva pleier andre å gjøre?

Gjest høstløv
Skrevet

Når jeg kobler fra nettet så kommer "mitt" nett opp sammen med naboenes, på alle står det "sikkerhetsaktivert nettverk", skjønner ikke det for jeg har jo ingen kode og trådløs nett leveres jo usikret som standard.

Denne linken fant jeg:

http://www.telenor.no/privat/kundeservice/iqRequest.do?session={bb586640-875b-11de-edf4-000000000000}&event=1&view(1)=c{d94500d0-1872-11de-4920-000000000000}

Hva pleier andre å gjøre?

Leser bruksanvisningen, eller setter ungdommen i huset på oppgaven.

Gjest TrådløseÅse
Skrevet

Leser bruksanvisningen, eller setter ungdommen i huset på oppgaven.

Har ingen ungdommer :-( (lol) Jeg har ingen bruksanvisning, vel jeg har en link (over) men jeg begriper ikek at det skal være så forb**** vanskelig da! ;-)

Gjest TrådløseÅse
Skrevet

Det første du gjør er å logge deg inn på ruteren. Gå på start-menyen, og programmer->tilbehør, så finner du noe som heter "MS-DOS ledetekst" eller noe sånt... dette programmet starter du, og så skriver du "ip config" og trykker enter. Da kommer det opp masse uforståelig informasjon, men også noen ip-adresser. En av den er adressen til ruteren din. Skriv den inn i adressefeltet i en nettleser, og trykk enter. Hvis du har funnet korrekt adresse skal du da ha kommet frem til innlogginssiden for ruteren din. Siden du ikke har konfigurert ruteren tidligere, trenger du sikkert ikke noe passord.

Inne på ruteren kan du sikre nettverket ditt, men jeg vet ikke hvor du skal trykke, for jeg vet ikke hvilken ruter du har, eller har erfaring med alle rutere. :-)

Takk! *neier*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...