Gå til innhold

Havsalt som ugrassforkjemper

Anbefalte innlegg

Gjest Lei av ugrass!
Skrevet

Hørte noen som brukte det med godt resultat i innkjørselen sin. Tenkte å prøve det selv på steder hvor ugrasset tar seg til rette.

Noen som har erfaringer med havsaltbruk på denne måten?

Hvor store mengder skal det brukes? Hvor kjøpe det billigst mulig (Felleskjøpet kanskje) ?

En må kanskje være forsiktig med å bruke det steder en vil plante annet senere? Næringsbalansen i jordsmonnet blir vel sikkert kraftig forstyrret av mye salt.

Alt ov tips og erfaringer mottas med takk!

Gjest ingen forkjemper
Skrevet

Ikke uvesentlig?

Ha Ha ... morsomt! :)

Men svar nå på det han spør om da (noen)! (jeg lurer nemlig på det samme) hihi

Gjest Lei av ugrass!
Skrevet

Ikke uvesentlig?

hehe... Ja, beklager, så mye, den der var GROV! *flau* Men det skulle selvfølgelig være be-kjemper.

Gjest ingen forkjemper
Skrevet

hehe... Ja, beklager, så mye, den der var GROV! *flau* Men det skulle selvfølgelig være be-kjemper.

Ikke vær flau. Vi er mange som er tilhengere av små tabber :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kjøpte plenrens (Bayer Garden), som jeg brukte mellom stenene i innkjørselen vår. Det var effektivt;)

Skrevet

Havsalt får du i 4-kg pose på Rimi til 20 kr.

Skrevet

Jeg tenkte og at jeg skulle ha det mellom heller, men det får bli til neste år. Eller kanskje er det lurt å ha det i sprekker og sånt, i år når du ser hvor ugresset er. Det eneste er at salt kan nok erodere (?) hvis man bruker det mye.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg bruker det og det er veldig effektivt.

Gjest Lei av ugrass!
Skrevet

Jeg kjøpte plenrens (Bayer Garden), som jeg brukte mellom stenene i innkjørselen vår. Det var effektivt;)

Takk for tips, men jeg tenkte å prøve meg på noe mer miljøvennlig da. I første omgang iallefall.

Gjest Lei av ugrass!
Skrevet

Jeg bruker det og det er veldig effektivt.

Flott å høre! Men hvordan bruker du det? Og hvor mye skal til? Skal det være fint eller grovt havsalt? Kan jeg bare strø det utover og ferdig med det, eller skal det løses opp i vann. Ut med hemmeligheten her nå, det var visst andre enn meg som lurte! hehe... Takk hvis du gidder opplyse oss. :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Flott å høre! Men hvordan bruker du det? Og hvor mye skal til? Skal det være fint eller grovt havsalt? Kan jeg bare strø det utover og ferdig med det, eller skal det løses opp i vann. Ut med hemmeligheten her nå, det var visst andre enn meg som lurte! hehe... Takk hvis du gidder opplyse oss. :-)

Jeg kjøper grovsalt i sekker. Strør utover singelen og ekstra mye der jeg vet at det kommer opp mest. Så gjør regnværet resten. Bruker ikke vann.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...