Gå til innhold

Ekser og løgner

Gjest Blir irritert, men samtidig bare lyst å drite i det.

Anbefalte innlegg

Gjest Blir irritert, men samtidig bare lyst å drite i det.
Skrevet

Hvis du visste at din eks brukte bruddet som en unnskyldning til å påstå at din oppførsel i forholdet var så dårlig/stygg at han slet med ettervirkningene av dette - dvs at han klaget/påsto at du var årsaken til at han f.eks ikke klarte å stole på andre - selv om du aldri ga han noe grunn til det, og du vet at han alltid har hatt problemer med å stole på andre også når han møtte deg - men at han nå altså ser en anledning til å anklage deg for alle sine dårlige egenskaper (så kan alle tro at du er den store stygge ulven som er årsaken til alle hans problemer osv) - at han fremsto slik til alle han kjenner - ville du reagert da? At han gjorde deg til en sånn fæl person?

Selv om dere ikke har særlig felles kjente, ville du sagt noe til han (selv om dere egentlig ikke er på talefot) ang dette? Eller ville du ikke brydd deg om hva han sa om deg til andre du egentlig ikke kjenner noe særlig, og selv tåler du egentlig ikke trynet på fyren lenger og vil bare legge alt bak deg?

Jeg kjenner eksen og han legger altså skyld på meg for en helg rekke ting som jeg vet han hadde i utgangspunktet når vi ble sammen, så han lyver over en lav sko ang dette. Det er tydeligvis enklere å legge skyld på meg enn å ta ansvaret selv, jeg blir forbanna over å bli fremstilt slik, men samtidig vet jeg ikke helt om jeg skal gidde å si noe, for hans venner er jeg egentlig bare sånn på hei med og ingenting annet. Hva ville dere gjort?

Skrevet

Jeg tror jeg ville driti i det, men gitt et ærlig svar til de som evt. spurte meg.

Folk kan tro hva de vil, men de fleste oppegående voksne, skjønner som regel at "there's more to the story" enn akkurat det de får høre av den ene parten i et brudd mellom to mennesker.

Gjest Klaudia
Skrevet

Skjønner dilemmaet. har borti noe lignende selv. Det verste er at det ikke er så mye du kan gjøre siden du ikke har så mye kontakt med eksens venner. jeg ville allikevel passet på å nevne noe dersom du skulle ha truffet noen av dem i den rette anledning.

Det er grusomt å bli ondsinnet baksnakket uten å ha muligheten for å kunne forsvare seg og utrolig kjipt at eksen din skal få lov å gi deg ufortjente fiender og slippe unna med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...