Gå til innhold

er innvandrere mer syke enn etniske nordmenn?

Anbefalte innlegg

Gjest Marieline
Skrevet

Ok, dette innlegget er nok ganske upolitisk korrekt. På de arbeidsplassene jeg har vært på så har jeg merket meg at noen av de ikke-vestlige innvandrerne har hatt et ganske stort sykefravær, mer enn de norske. Er det deres inntrykk også? Hvis det stemmer, blir de lettere syke enn andre? eller har de en annen terskel for å sykemelde seg?

Gjest aner ikke, jeg
Skrevet

Det tror jeg egentlig ikke, men det finnes sikkert en statistikk på det. Har jobbet med sykemeldte før, men la aldri merke til det du spør om

Skrevet

Det er vel sannsynlig at det er en del virus i Norge som ikke fantes der de kom ifra? Dermed er de heller ikke blitt immune imot disse virus/bakteriene og blir lettere syke. Det samme ville sikkert vi ha opplevd om vi hadde "rømt" til Afrika f.eks.

Kan tenke meg at en god del av innvandrere som kommer fra krig, og annen elendighet, plages ganske mye psykisk også?

Gjest jobber med
Skrevet

Jeg har opplevd det motsatte. Innvandrere som virkelig står på og aldri er syke og aldri tar eller har en tredagers eller noen ting.

Og så har jeg opplevd innvandrere som ikke nødvendigvis er mye syke, men som later som de er mye syke. Og som skal ha og skal ha og skal ha. Både fra oss og fra leger.

Det er vel forskjell på dem som på oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...