Gå til innhold

Til dere som bekymrer dere for småvokste barn ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

''han må ha strukket seg flere cm i løpet av forrige uke da han var hos pappan''

Flere centimeter i løpet av en uke? Det må være verdensrekord;o)

*Hehe* Han har nok ikke det, men det føles sånn for meg! Bare 10 cm igjen nå så har han nådd meg igjen!

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• nick

2

• Speak

2

• Lotte :o)

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Min yngste (nå 6) fikk foretatt håndleddsrøntgen for to år siden, samt blodprøver for å sjekke at veksthormon var normalt. De sa da at disse veksthormon greiene går i bølger, så man kanskje måtte ta flere blodprøver for å være sikre på at man "traff" rett. Vi var heldige og traff på første forsøk, og fikk vite at alt var normalt. Håndleddsrøntgen kunne i følge legen ganske riktig ha en feilmargin på 10-15 cm - begge veier sa legen. Da er det ikke mye vits. Jeg er selv liten, mannen min gjennomsnitt, og det ser ut til at begge jentene blir små og spinkle. Den eldste er minst i klassen - bare slått av en gutt som sikkert ikke synes det er stas...

''Håndleddsrøntgen kunne i følge legen ganske riktig ha en feilmargin på 10-15 cm - begge veier sa legen.''

*Hehe* Det er jo ingen vits å ta håndleddsrøntgen for å finne ut barnet blir mellom 150 - 180 cm høyt... ;o)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jøss, var hun født for tidlig? Høres ut som ei lita dukke :)

Ja, men hun hadde tatt igjen alt da hun var 1 år og hun er ikke noen liten dukke lenger:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

*Hehe* Han har nok ikke det, men det føles sånn for meg! Bare 10 cm igjen nå så har han nådd meg igjen!

Jeg har sagt her på dol at min sønn nærmer seg 1.90. Jeg var faktisk helt sikker på det, for jeg føler han er så lang nå.

Men da han ble målt for en uke siden, var han til min store overraskelse "bare" 1.82 ;-)

Altså bare 10 cm høyere enn meg. Han er på langt nær ferdig med å vokse da og han håper selv han ikke blir like høy som faren sin som er 1.98 :-)

Skrevet

*Kremt* Sånn som jeg har forstått det betyr ikke dét nødvendigvis at man er veldig lang?... *Host, host*

Skrevet

Ja, men hun hadde tatt igjen alt da hun var 1 år og hun er ikke noen liten dukke lenger:-)

Da vokste hun iallefall kjapt :)

Skrevet

*Kremt* Sånn som jeg har forstått det betyr ikke dét nødvendigvis at man er veldig lang?... *Host, host*

*hehe* Nei, han blir forhåpentligvis myyyye lengre enn bare 10 cm til! Greit nok å være kvinne og liten, men en mann bør vel være en del mer enn drøye halvannen meter i grunnen.

Skrevet

*hehe* Nei, han blir forhåpentligvis myyyye lengre enn bare 10 cm til! Greit nok å være kvinne og liten, men en mann bør vel være en del mer enn drøye halvannen meter i grunnen.

Hehe, har du nok helt rett i. Syns nok det virker som både Prince, Tom Cruise, Petter Stordalen og Michael Jackson har hatt behov for å kompensere litt ja... ;)

Skrevet

Jeg er usikker på hvor tung jeg var da jeg fikk mensen, men det er godt mulig jeg var rundt 45 kg. Det var i alle fall noen her inne som sa at man måtte veie et visst antall kilo (i overkant av 40?) for å begynne å menstruere.

Jeg veide nok 40 kg da jeg fikk mensen. Men sikkert ingen regel uten unntak. ;p

Skrevet

Det med at man må ha passert 45 kg for å få mens, stemmer ikke. Men dersom man er veldig tynn, kan mensen bli utsatt.

Det stemmer heller ikke at man får mens ved samme alder som sin mor. Min mor fikk mens som 11-åring, jeg var 14 år og min datter hele 16,5 år.

Det med vekta sto også i lenka GA viste til, at når kroppen blir over 100 pounds (som vel er noen og førti kilo?) så begynner kroppen å menstruere, men det er jo ingen regel uten unntak.

Gjest MayLynn
Skrevet

Takk skal du ha :-)

Mine 2 er ganske små. Jeg er ikke stor selv heller, 1.64 og mannen 1.80. Så ungene "bør" bli ca 1.67. Men de ligger ikke an til å bli mer enn ca 1.56. Jeg håper virkelig de blir 1.60 ihvertfall...

Skrevet

''nick jr har strekt seg 1 cm på litt over ei uke!

''

Hehe, om dere er sikre på det må jeg si dere er gode på å måle nøyaktig :-).

Vi er ikke så nøye, men vi målte han for litt over en uke siden (merke på veggen), og i dag tidlig så ville han måles igjen. Ergo...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...