Gå til innhold

Hva er det i lufta nå? (allergi)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klør i nesa så jeg holder på og bli gal, det er helt sinnsykt!!! Jeg nyser og klør i øynene og (men ikke så mye som i nesa).

Er det noe spess i lufta nå tro? Sånn pollen/allergi messig??

Er det noe jeg kan gjøre for å dempe dette?

Skrevet

En del gresstyper blomstrer ennå, selv om det er seint på sommeren. Burot er en typisk sein-sommer allergi-type.

Skrevet

Kommer jo an på hvor du bor. Burota har begynt nå. Det er mye du kan gjøre. Allergitabletter, nesespray og øyedråper kan du få reseptfritt på apoteket. Du kan også få det på blå resept hvis du må bruke det over lang tid, kjenner ikke detaljene. Eller du kan bruke saltvannsspray og saltvannsdråper for å skylle ut pollen fra nese og øyne. Bytt sengetøy ofte, særlig putevar, skyll håret hver kveld, ikke tørk klær ute, utsett lufting til kvelden eller kjøp pollenfilter å ha foran vinduene, vask hendene ofte (det fester seg lett pollen der, som kommer opp i ansiktet). Trener du ute, prøv å vente til ettermiddag/kveld, da er det mindre pollen i lufta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...