Gå til innhold

Hvordan unngår fastlegene å bli syke?

Anbefalte innlegg

Gjest gammal traver på DOL
Skrevet

Hvordan unngår (fast)leger og andre helsepersonell å bli syke når de skal behandle folk for influensa, og alle andre virussykdommer? Tar de noen ekstra vaksiner? Har aldri sett fastlegen min bruke munnbind. Er fastleger mindre syke enn folk flest?

Gjest først og sist
Skrevet

Leste et sted at leger det første året faktisk er veldig mye syke. Etterhvert blir de immune mot mye og blir dermed ikke så syke lenger

Skrevet

En lege nordpå, som var med i fylkets smitteberedskap, var en av de første til å få influensaen i sitt fylke. Men de er vel godt drillet i generelle hygienetiltak, vil jeg håpe.

Skrevet

MIn stakkars mamma sitter i respesjonen på et legesenter, og hun er den første som får ALT som går selv om hun som alle andre helsearbeidere får vaksine. De blir syke de også, men de blir jo immune mot endel sykdommer etterhvert.

Gjest faktisk veldig rart
Skrevet

Det er det samme som om man jobber med barn i skole og barnehage. Det første året blir man mye syk, senere tåler man utrolig mye!

Jobber selv i barnehagen og fatter ikke at jeg er så frisk som jeg er siden vi får snør og hosting rett på hender og ansikt og ekstra mye når barnet nyser deg rett inn i munnen mens du prater.

Immuniteten vokser på oss alle ansatte.

Gjest Elextra
Skrevet

Leste et sted at leger det første året faktisk er veldig mye syke. Etterhvert blir de immune mot mye og blir dermed ikke så syke lenger

''Leste et sted at leger det første året faktisk er veldig mye syke. Etterhvert blir de immune mot mye og blir dermed ikke så syke lenger

''

Mao omtrent som å begynne i barnehage :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er det samme som om man jobber med barn i skole og barnehage. Det første året blir man mye syk, senere tåler man utrolig mye!

Jobber selv i barnehagen og fatter ikke at jeg er så frisk som jeg er siden vi får snør og hosting rett på hender og ansikt og ekstra mye når barnet nyser deg rett inn i munnen mens du prater.

Immuniteten vokser på oss alle ansatte.

''Immuniteten vokser på oss alle ansatte.

''

Det gjelder oss barnehageforeldre også. Har aldri vært så mye forkjølet som første året eldstemann var i barnehage. Et par år etter begynte minstemann, da ble jeg også litt forkjølet, men langt mindre enn det første året. Og siden, nå flere år etterpå, har jeg knapt vært ordentlig forkjølet *banker i bordet* :-).

Skrevet

Det gjelder alle oss som jobber direkte med folk. Selv håndterer jeg jo bøker som guderne vet hvor har vært daglig og har både småsjuke og helsjuke folk foran skranken som skal låne diverse fordi de er hjemme og ikke orker gjøre annet enn å lese eller se film. Og så hoster og nyser de litt ekstra og småunger har ikke alltid lært å holde seg for munnen heller...

Jeg er svært sjelden syk og er overbevist om at et sunt dagligkosthold + at jeg har blitt utsatt for så mye forskjellig smitte via jobben gjør at immunforsvaret mitt er topp.

Skrevet

''Immuniteten vokser på oss alle ansatte.

''

Det gjelder oss barnehageforeldre også. Har aldri vært så mye forkjølet som første året eldstemann var i barnehage. Et par år etter begynte minstemann, da ble jeg også litt forkjølet, men langt mindre enn det første året. Og siden, nå flere år etterpå, har jeg knapt vært ordentlig forkjølet *banker i bordet* :-).

For ikke å snakke om yngre søsken.

Barn nr 3 her i huset er 7 år, og kan vel telle på en hånd de gangene han har vært syk. I fjor og i år har vi ikke hatt en eneste sykt barn dag... Det eneste fraværet han hadde på skolen i fjor var pga tannlege og øyelege timer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...