Gå til innhold

Tragisk sak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den eneste grunnen jeg kan tenke meg måtte være hvis han var psykopat og ville ramme en annen person. Det sto i et tidligere intervju, at presten hadde mistanke om hvem som hadde gjort det. Er han en psykopat og har gått i sin egen felle, så er jo det velfortjent.

Men forhåpentligvis tar politet feil.

Skrevet

Ønske om støtte og oppmerksomhet, kanskje. Emosjonelle vansker i en slik grad at det neppe er forenelig med å jobbe som prest, dessverre.

Skrevet

For noen år siden var det en kvinne som jobbet (mulig det var frivillig arbeid) på det daværende Alternativ til Abort Norge (rådgivere, omtrent som nåv. Amathea) som påsto at fremmede menn hadde trengt seg inn på kontoret, holdt henne fast og rispet "AAN" inn på brystet hennes med kniv. Bildet sto i avisene - ikke dypt, men absolutt tydelig og blodig.

Det hadde hun også gjort selv.

Dessverre ser man stadig at realitetene overgår fantasien.

Når det gjelder presten, ville han kanskje ha litt positiv oppmerksomhet, typen "hverdagshelt med behov for å bli sett".

Enig i at det må være ille for familien hans.

Slike saker kan dessverre også gå ut over de som er under reelle trusler, f.eks. de hysteriske kvinnfolka som innbiller seg at eksen har tenkt å ta rotta på dem. Noen ganger viser det seg jo at de hadde helt rett. Problemet er at det er litt for sent å innse realitetene når han har gjort nettop det.

Skrevet

For noen år siden var det en kvinne som jobbet (mulig det var frivillig arbeid) på det daværende Alternativ til Abort Norge (rådgivere, omtrent som nåv. Amathea) som påsto at fremmede menn hadde trengt seg inn på kontoret, holdt henne fast og rispet "AAN" inn på brystet hennes med kniv. Bildet sto i avisene - ikke dypt, men absolutt tydelig og blodig.

Det hadde hun også gjort selv.

Dessverre ser man stadig at realitetene overgår fantasien.

Når det gjelder presten, ville han kanskje ha litt positiv oppmerksomhet, typen "hverdagshelt med behov for å bli sett".

Enig i at det må være ille for familien hans.

Slike saker kan dessverre også gå ut over de som er under reelle trusler, f.eks. de hysteriske kvinnfolka som innbiller seg at eksen har tenkt å ta rotta på dem. Noen ganger viser det seg jo at de hadde helt rett. Problemet er at det er litt for sent å innse realitetene når han har gjort nettop det.

Internett gir nye muligheter for en del med ekstremt oppmerksomhetsbehov (finner ikke noe bedre ord i farten). Noe av det mest ekstreme er de som dikter opp historier om dødssyke barn og som så mottar massiv støtte over lang tid fra andre nettbrukere. Før eller senere blir de som regel avslørt av andre brukere, og da utløses ganske intens aggresjon som følge av at folk føler seg "misbrukt". Trist - men interessant - fenomen.

Gjest jeg lurer jeg
Skrevet

Internett gir nye muligheter for en del med ekstremt oppmerksomhetsbehov (finner ikke noe bedre ord i farten). Noe av det mest ekstreme er de som dikter opp historier om dødssyke barn og som så mottar massiv støtte over lang tid fra andre nettbrukere. Før eller senere blir de som regel avslørt av andre brukere, og da utløses ganske intens aggresjon som følge av at folk føler seg "misbrukt". Trist - men interessant - fenomen.

Det minner meg om en lettere variant av Münchausen by proxy. Kanskje er det det det er?

Man har nå uansett et problem med seg selv når en oppfører seg slik.

Gjest barndomsbekjent
Skrevet

Den eneste grunnen jeg kan tenke meg måtte være hvis han var psykopat og ville ramme en annen person. Det sto i et tidligere intervju, at presten hadde mistanke om hvem som hadde gjort det. Er han en psykopat og har gått i sin egen felle, så er jo det velfortjent.

Men forhåpentligvis tar politet feil.

Nei, det tror jeg virkelig ikke er tilfelle her. Tipper det er dypt tragiske omstendigheter og at han har mistet kontrollen over tilværelsen. Dette har framstått som en mulig løsning og utvei til å få en ny start, men viste seg å være så fryktelig feil.

Skrevet

Folk som finner på slikt er psykisk ikke på stasjon. Han har nok sporet helt av, og endte opp i møkka langs jernbanen. Stakkars familie. Figuren sjøl skulle hatt godt av en tur på kvitgårdan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...