Gå til innhold

Omvisning på slottet - antrekk?

Anbefalte innlegg

Gjest det lurer jeg på i dag...
Skrevet

Vi skal på omvisning på slottet. Gjør det noe om man går i dongeri bukser etc?

Vi skal nemlig gå ganske mye rundt i Oslo og da har jeg bare et par sko som fungerer. Alle finskoene har hæl og det kan jeg ikke gå rundt i Oslo med hele dagen. Og det passer jo ikke med kjole og disse flate "gåskoene".

Tenkte også jeg tar med regnjakke til hele fam da de har meldt regn. Det er såkalte regnkåper så de er ganske fine.

Håper ikke man må ha "finklær" - noen som vet?

Fortsetter under...

kjerringskinn
Skrevet
  det lurer jeg på i dag... skrev (På 13.8.2009 den 10.06):

;-) he he - men du svarte ikke på spørsmålet..

Omvisning på slottet er som en tur på et hvilket som helst museum, så helt normalt dagligantrekk gjør nytten.

Det er jo ikke sånn at man rusler gjennom spisestua hos kongen og dronningen mens de sitter til bords med lunchgjestene sine akkurat ;-)

Gjest Elextra
Skrevet
  kjerringskinn skrev (På 13.8.2009 den 10.09):

Omvisning på slottet er som en tur på et hvilket som helst museum, så helt normalt dagligantrekk gjør nytten.

Det er jo ikke sånn at man rusler gjennom spisestua hos kongen og dronningen mens de sitter til bords med lunchgjestene sine akkurat ;-)

''Det er jo ikke sånn at man rusler gjennom spisestua hos kongen og dronningen mens de sitter til bords med lunchgjestene sine akkurat ;-)''

Hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, tror ikke noe spesielt antrekk er påkrevet. Var selv på slik omvisning for noen år siden.

Skrevet

Jeg har også vært der, sammen med ungene.

De aller fleste hadde helt vanlige klær, det er jo for turister. Noen småjenter hadde prinsesseklær og / eller -utstyr, omtrent som på karneval i barnehagen :-)

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ikke nølt med å troppe opp i olabukse. Går sjelden i noe annet.

Gjest firepile
Skrevet

Grilldress og sandaler er minstekravet til antrekk.

Skrevet

Har du noen link til programmet? Dette har jeg hatt lyst til å gjøre lenge og vil gjerne se åpningstider og slikt.

Skrevet

Hvilke klær vi skulle møte i tenkte vi ikke på når vi var der.

Vi var hverdagslig kledd og jeg så ingen som hadde pynta seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...