Gå til innhold

Må medisiner tas med som håndbagasje?

Anbefalte innlegg

Gjest Masekråke
Skrevet

Vi har reist mange ganger med medisiner i kofferten og det har gått helt fint.

Sist vi var på sykehuset, sier de der at medisinene må pakkes som håndbagasje. Grunnen var at det blir for kaldt bak i flykroppen og at væsken kunne fryse.

Dette er medisiner som oppbevares i kjøleskapet og vi har aldri opplevd at medisine fryser på flyturer tidligere. Denne gangen skal vi reise i 10 timer og vi skal ha med oss medisiner for 40 uker.

Litt styrete og ta med som håndbagasje og jeg tenker at jeg tror vi bare tar sjangsen på å gjøre som tidligere.

Noen som har erfaringer her? Kan de fryse på en så lang flytur? Tenke å pakke de godt inn med hånduker rundt.

Skrevet

Det er jo (deler av) lasterommet der trykk og temperartur er normale, de frakter jo kjæledyr i bur o.l. Men jeg tror også det er deler av lasterommet der det kan bli iskaldt, så sykehuset er nok inne på noe.

Hør med flyselskapet, kanskje - om dere kan få et kolli ekspedert som såpass "spesiell" bagasje at det ikke fryses ned?

Hvis dere ender opp met å ha medisiner for et helt år som håndbagasje må dere vel ha noen papirer på engelsk å vise fram i sikkerhetskontrollen?

Gjest Masekråke
Skrevet

Det er jo (deler av) lasterommet der trykk og temperartur er normale, de frakter jo kjæledyr i bur o.l. Men jeg tror også det er deler av lasterommet der det kan bli iskaldt, så sykehuset er nok inne på noe.

Hør med flyselskapet, kanskje - om dere kan få et kolli ekspedert som såpass "spesiell" bagasje at det ikke fryses ned?

Hvis dere ender opp met å ha medisiner for et helt år som håndbagasje må dere vel ha noen papirer på engelsk å vise fram i sikkerhetskontrollen?

Vi har fått papirer på engelsk som skal leveres til en lege der. Den kan vel også brukes i sikkerhetskontrollen.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har fått papirer på engelsk som skal leveres til en lege der. Den kan vel også brukes i sikkerhetskontrollen.

Er det mye volum?

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt de som håndbaggasje. Ikke på grunn av temperatur, men fordi kofferten min har havnet i Hong Kong etter en reise fra Kristiansand til Tromsø... Det tok noen uker å få den tilbake.

Skrevet

''Dette er medisiner som oppbevares i kjøleskapet og vi har aldri opplevd at medisine fryser på flyturer tidligere''

Hvordan vet du det med sikkerhet? Væsken kan jo være tint innen dere pakket opp?

Jeg hadde fulgt rådene fra sykehuset, i motsatt fall risikerer dere at medikamentene har redusert effekt.

Skrevet

Hva hvis bagasjen forsvinner, og med den all medisinen? Jeg har alltid insulinen min med i håndbagasjen når jeg er ute og reiser, er mer redd den skal bli borte enn at den skal fryse på turen.

Skrevet

Jeg ville absolutt tatt de som håndbaggasje. Ikke på grunn av temperatur, men fordi kofferten min har havnet i Hong Kong etter en reise fra Kristiansand til Tromsø... Det tok noen uker å få den tilbake.

''kofferten min har havnet i Hong Kong etter en reise fra Kristiansand til Tromsø... ''

*imponert over hva som kan skje med bagasjen* ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...