Gå til innhold

Facebook, helt ny i gamet!

Anbefalte innlegg

Gjest ny på boka
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage meg en profil på denne berømte facebooken... Har unngått det en lang tid, men nå har nettopp sønnen min opprettet en profil og, så da hadde det vært gøy og følge litt med:o)

Grunnen til at jeg ikke har laget en profil tidligere er rett og slett fordi jeg ikke har noe spesielt ønske om å ha mange "bekjentskaper" som venner... Jeg har vanket i veldig mange miljøer og har MANGE bekjente, mange jeg ikke ønsker kontakt med også...

Så hvordan gjør man det i forhold til å godta forespørsler og ikke? Alle kan jo klikke seg inn og se hvem som er mine "venner" og da kan kanskje noen reagere på at jeg ikke godtar dem!

Ikke er jeg intr i å ha gamlekjærester ol heller, vet at ikke kjæresten min hadde likt det, jeg hadde heller ikke likt om han hadde det (så der er vi enige).

Jeg kommer ikke til å være veldig aktiv, men ønsker og kunne legge til enkelte få venner som jeg omgås nå, er det rart? Er det mange som vil reagere? Hva hadde du syns?

Gjest ringrev
Skrevet

Ikke registrer deg med ditt fulle navn, da er det ikke så lett å finne deg for perifere bekjentskaper. Jeg ser flere som kaller seg "prinsesse Johanna" eller "Petter den store" o.l. Du kan også gjøre deg usynlig i søk. Ikke la folk tagge deg på bilder og sett restriksjoner på hvem som kan se profilen din, bildene dine etc. Du velger selv hvem du vil godta som venner hvis du får venneforespørsler.

Gjest faceornottoface
Skrevet

Du kan skjule hvem som er på vennelisten din -om noen søker opp profilen din og ikke er venn med deg. Da ser de kun forsiden liksom og ikke hvem som er dine venner eller hvilke sider du er tilhenger av.

Skrevet

Ikke registrer deg med ditt fulle navn, da er det ikke så lett å finne deg for perifere bekjentskaper. Jeg ser flere som kaller seg "prinsesse Johanna" eller "Petter den store" o.l. Du kan også gjøre deg usynlig i søk. Ikke la folk tagge deg på bilder og sett restriksjoner på hvem som kan se profilen din, bildene dine etc. Du velger selv hvem du vil godta som venner hvis du får venneforespørsler.

''Ikke la folk tagge deg på bilder og sett restriksjoner på hvem som kan se profilen din, bildene dine etc. ''

Jeg ble tagget på flere bilder i dag og prøvde å finne en funksjon for å ikke tillate det, men jeg fant det ikke. Hvor ligger denne funksjonen.?

Gjest ringrev
Skrevet

''Ikke la folk tagge deg på bilder og sett restriksjoner på hvem som kan se profilen din, bildene dine etc. ''

Jeg ble tagget på flere bilder i dag og prøvde å finne en funksjon for å ikke tillate det, men jeg fant det ikke. Hvor ligger denne funksjonen.?

Gå til bildet du er tagget i, finn navnet ditt i rekka av navn og trykk "fjern tag" som står bak navnet ditt. Du må altså inn på alle bildene du er tagget i.

Skrevet

Gå til bildet du er tagget i, finn navnet ditt i rekka av navn og trykk "fjern tag" som står bak navnet ditt. Du må altså inn på alle bildene du er tagget i.

OK, men da er det jo bare for bildets eier å tagge meg på nytt?

Gjest ringrev
Skrevet

Ja, det er det for så vidt. Men du kan jo si ifra samtidig til den som har lagt ut bildet at du ikke vil tagges, eller også at du ønsker at bildet fjernes. Det står i reglene at man skal spørre de som er avbildet om de ikke har noe imot at bildet kan legges ut på facebook. Altså er du i din fulle rett til å be folk om å fjerne bilder av deg, eller i det minste fjerne taggingen.

Gjest PrinsesseVilIkke
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du ikke vil tagges? (Jeg har tatt noen forhåndsregler på nettet, men bildetagging har jeg ikke tenkt på. Så - er det noe jeg har glemt?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...