Gå til innhold

Pannekakerøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lagde pannekakerøre på fredag, men fikk mye til overs. Det ble ikke til at jeg stekte flere pannekaker i går... Spørsmålet er da: Kan jeg bruke røren til lunsj i dag?

Den har stått tildekket i kjøleskapet siden.

Gjest Det er namnam
Skrevet

Åjadda :) Pannekakerøre og vaffelrøre blir gjerne godere om de får stå en dag eller to. Kaldt og tildekket hoder det seg flere dager.

Rør om og stek, enjoy :D

Skrevet

Åjadda :) Pannekakerøre og vaffelrøre blir gjerne godere om de får stå en dag eller to. Kaldt og tildekket hoder det seg flere dager.

Rør om og stek, enjoy :D

Takk for raskt svar :)

Skrevet

Pannekaker kan også fryses ned. Så dersom du får for mye røre og ikke har lyst på pannekaker er det bare å steke dem opp og fryse dem:-)

Skrevet

Pannekaker kan også fryses ned. Så dersom du får for mye røre og ikke har lyst på pannekaker er det bare å steke dem opp og fryse dem:-)

Takk for tipset, det var smart :)

Men hvordan gjør du det praktisk sett? Fryser de med matpapir i mellom?

Skrevet

Takk for tipset, det var smart :)

Men hvordan gjør du det praktisk sett? Fryser de med matpapir i mellom?

Ofte har jeg ikke så mange. Da bretter jeg dem i 4 og fryser dem hver for seg (i en pose) Når de er frosne så legger jeg dem i en haug. På den måten kan jeg ta opp en og en. Noen sekunder i micron, så er de så godt som nye.

Snuppa på 10 år synes det er godt når ho kommer hjem fra skolen. Og ettersom jeg alltid lager grove pannekaker, så er dette et godt alternativ som "etter-skolen-mat".

Skrevet

Ofte har jeg ikke så mange. Da bretter jeg dem i 4 og fryser dem hver for seg (i en pose) Når de er frosne så legger jeg dem i en haug. På den måten kan jeg ta opp en og en. Noen sekunder i micron, så er de så godt som nye.

Snuppa på 10 år synes det er godt når ho kommer hjem fra skolen. Og ettersom jeg alltid lager grove pannekaker, så er dette et godt alternativ som "etter-skolen-mat".

Hei

Har du oppskrift på de grove pannekakene som du vil dele?

Takk for svar. :-)

Skrevet

Hei

Har du oppskrift på de grove pannekakene som du vil dele?

Takk for svar. :-)

Bare slumper.

Vil anta: 3 egg, 1 1/2-2 dl fint speltmel og 1 dl grovt speltmelt. Litt salt og vaniljesukker. Melk til passe konsistens.

Disse er testet på en drøss med unger, og alle spiser disse. Det går med store mengder her i huset, så dermed tror jeg at det ikke bare er jeg som liker disse:-)

Kan også lages til lapper. Men da må du ha tykkere røre + bakepulver i. Veldig godt som turmat (tar med røre og turstekepanne.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...