Glimtipper Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Jeg lagde pannekakerøre på fredag, men fikk mye til overs. Det ble ikke til at jeg stekte flere pannekaker i går... Spørsmålet er da: Kan jeg bruke røren til lunsj i dag? Den har stått tildekket i kjøleskapet siden. 0 Siter
Gjest Det er namnam Skrevet 16. august 2009 Skrevet 16. august 2009 Åjadda Pannekakerøre og vaffelrøre blir gjerne godere om de får stå en dag eller to. Kaldt og tildekket hoder det seg flere dager. Rør om og stek, enjoy 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. august 2009 Forfatter Skrevet 16. august 2009 Åjadda Pannekakerøre og vaffelrøre blir gjerne godere om de får stå en dag eller to. Kaldt og tildekket hoder det seg flere dager. Rør om og stek, enjoy Takk for raskt svar 0 Siter
Speak Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Pannekaker kan også fryses ned. Så dersom du får for mye røre og ikke har lyst på pannekaker er det bare å steke dem opp og fryse dem:-) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 17. august 2009 Forfatter Skrevet 17. august 2009 Pannekaker kan også fryses ned. Så dersom du får for mye røre og ikke har lyst på pannekaker er det bare å steke dem opp og fryse dem:-) Takk for tipset, det var smart Men hvordan gjør du det praktisk sett? Fryser de med matpapir i mellom? 0 Siter
Speak Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Takk for tipset, det var smart Men hvordan gjør du det praktisk sett? Fryser de med matpapir i mellom? Ofte har jeg ikke så mange. Da bretter jeg dem i 4 og fryser dem hver for seg (i en pose) Når de er frosne så legger jeg dem i en haug. På den måten kan jeg ta opp en og en. Noen sekunder i micron, så er de så godt som nye. Snuppa på 10 år synes det er godt når ho kommer hjem fra skolen. Og ettersom jeg alltid lager grove pannekaker, så er dette et godt alternativ som "etter-skolen-mat". 0 Siter
astridny Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Ofte har jeg ikke så mange. Da bretter jeg dem i 4 og fryser dem hver for seg (i en pose) Når de er frosne så legger jeg dem i en haug. På den måten kan jeg ta opp en og en. Noen sekunder i micron, så er de så godt som nye. Snuppa på 10 år synes det er godt når ho kommer hjem fra skolen. Og ettersom jeg alltid lager grove pannekaker, så er dette et godt alternativ som "etter-skolen-mat". Hei Har du oppskrift på de grove pannekakene som du vil dele? Takk for svar. :-) 0 Siter
Speak Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Hei Har du oppskrift på de grove pannekakene som du vil dele? Takk for svar. :-) Bare slumper. Vil anta: 3 egg, 1 1/2-2 dl fint speltmel og 1 dl grovt speltmelt. Litt salt og vaniljesukker. Melk til passe konsistens. Disse er testet på en drøss med unger, og alle spiser disse. Det går med store mengder her i huset, så dermed tror jeg at det ikke bare er jeg som liker disse:-) Kan også lages til lapper. Men da må du ha tykkere røre + bakepulver i. Veldig godt som turmat (tar med røre og turstekepanne.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.