Gå til innhold

Film om teksting mens man kjører bil

Anbefalte innlegg

Gjest mikkelina
Skrevet

Uff... :-( Fikk fysisk vondt i magen og tårer i øynene da de små barna kom i bildet...........

brilleslangen
Skrevet

Men det står i teksten til at det var fire mennesker som omkom, men var det ikke fem da?, de to ungjentene i den bilen som var skyld i ulykka, moren og faren i bilen som krasjet inn i dem, og spedbarnet...

Skrevet

Hmmm....

Ser det klippet florerer på en rekke sider på nettet i dag....

Synd at en slik film må til for å åpne øynene på folk. Føler meg beinhard siden jeg ikke reagerer på filmen.Eller realistisk?

Skrevet

Den gir ikke et korrekt bilde av den tekstingen jeg en gang i blant (dog sjeldent) utfører, det er sikkert. Hvis dette er typisk teksting, skjønner jeg det hysteriske forbudet mot å berøre mobilen under kjøring... Hovedproblemet her er da ikke bare mobilen men tjatringen og tøysingen til disse jentene.

Det _hender_ jeg leser/skriver svært korte meldinger. (Ja, nei/snart/etc.) Aldri med den slags trafikk som i denne filmen, kun med et halvt sekunds kikk på mobilen når det trengs (et par ganger for å sjekke at tastingen ble riktig), som jeg da ikke holder helt nede i fanget heller, slik at jeg igrunnen ser både mobilen og veien. Akkurat som når jeg f.eks. skrur på bilradioen. Eller kikker i speilene for å se hva som skjer på veien bak.

Har _aldri_ vært borti at jeg har vinglet i kjøringen pga. dette. Og ikke ville jeg gjort det i såpass tett trafikk heller, venter til en rett strekning, uten mye biler imot - og selvsagt uten syklister, fotgjengere etc.

Gjest mikkelina
Skrevet

Den gir ikke et korrekt bilde av den tekstingen jeg en gang i blant (dog sjeldent) utfører, det er sikkert. Hvis dette er typisk teksting, skjønner jeg det hysteriske forbudet mot å berøre mobilen under kjøring... Hovedproblemet her er da ikke bare mobilen men tjatringen og tøysingen til disse jentene.

Det _hender_ jeg leser/skriver svært korte meldinger. (Ja, nei/snart/etc.) Aldri med den slags trafikk som i denne filmen, kun med et halvt sekunds kikk på mobilen når det trengs (et par ganger for å sjekke at tastingen ble riktig), som jeg da ikke holder helt nede i fanget heller, slik at jeg igrunnen ser både mobilen og veien. Akkurat som når jeg f.eks. skrur på bilradioen. Eller kikker i speilene for å se hva som skjer på veien bak.

Har _aldri_ vært borti at jeg har vinglet i kjøringen pga. dette. Og ikke ville jeg gjort det i såpass tett trafikk heller, venter til en rett strekning, uten mye biler imot - og selvsagt uten syklister, fotgjengere etc.

Men unødvendig er det. Jeg kjører ofte med begge ungene i bilen, og kjenner trangen til å lese/skrive melding. Og det er jo overhodet ikke noen akutt nødvendighet.

Sjelden jeg gjør det, er i så fall bare i kø eller på rødt lys. Altså når bilen står stille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...