Gjest Silver Fairy Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/sjokkvideo-mot-sms-bak-rattet-2861347.html Realistisk og skremmende... 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Uff... :-( Fikk fysisk vondt i magen og tårer i øynene da de små barna kom i bildet........... 0 Siter
brilleslangen Skrevet 17. august 2009 Skrevet 17. august 2009 Men det står i teksten til at det var fire mennesker som omkom, men var det ikke fem da?, de to ungjentene i den bilen som var skyld i ulykka, moren og faren i bilen som krasjet inn i dem, og spedbarnet... 0 Siter
bustebeisa Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Hmmm.... Ser det klippet florerer på en rekke sider på nettet i dag.... Synd at en slik film må til for å åpne øynene på folk. Føler meg beinhard siden jeg ikke reagerer på filmen.Eller realistisk? 0 Siter
Katt-ja Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Den gir ikke et korrekt bilde av den tekstingen jeg en gang i blant (dog sjeldent) utfører, det er sikkert. Hvis dette er typisk teksting, skjønner jeg det hysteriske forbudet mot å berøre mobilen under kjøring... Hovedproblemet her er da ikke bare mobilen men tjatringen og tøysingen til disse jentene. Det _hender_ jeg leser/skriver svært korte meldinger. (Ja, nei/snart/etc.) Aldri med den slags trafikk som i denne filmen, kun med et halvt sekunds kikk på mobilen når det trengs (et par ganger for å sjekke at tastingen ble riktig), som jeg da ikke holder helt nede i fanget heller, slik at jeg igrunnen ser både mobilen og veien. Akkurat som når jeg f.eks. skrur på bilradioen. Eller kikker i speilene for å se hva som skjer på veien bak. Har _aldri_ vært borti at jeg har vinglet i kjøringen pga. dette. Og ikke ville jeg gjort det i såpass tett trafikk heller, venter til en rett strekning, uten mye biler imot - og selvsagt uten syklister, fotgjengere etc. 0 Siter
Gjest mikkelina Skrevet 18. august 2009 Skrevet 18. august 2009 Den gir ikke et korrekt bilde av den tekstingen jeg en gang i blant (dog sjeldent) utfører, det er sikkert. Hvis dette er typisk teksting, skjønner jeg det hysteriske forbudet mot å berøre mobilen under kjøring... Hovedproblemet her er da ikke bare mobilen men tjatringen og tøysingen til disse jentene. Det _hender_ jeg leser/skriver svært korte meldinger. (Ja, nei/snart/etc.) Aldri med den slags trafikk som i denne filmen, kun med et halvt sekunds kikk på mobilen når det trengs (et par ganger for å sjekke at tastingen ble riktig), som jeg da ikke holder helt nede i fanget heller, slik at jeg igrunnen ser både mobilen og veien. Akkurat som når jeg f.eks. skrur på bilradioen. Eller kikker i speilene for å se hva som skjer på veien bak. Har _aldri_ vært borti at jeg har vinglet i kjøringen pga. dette. Og ikke ville jeg gjort det i såpass tett trafikk heller, venter til en rett strekning, uten mye biler imot - og selvsagt uten syklister, fotgjengere etc. Men unødvendig er det. Jeg kjører ofte med begge ungene i bilen, og kjenner trangen til å lese/skrive melding. Og det er jo overhodet ikke noen akutt nødvendighet. Sjelden jeg gjør det, er i så fall bare i kø eller på rødt lys. Altså når bilen står stille. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.