Gå til innhold

3 lange timer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle ønske det du skriver her, fikk flere folk til å tenke over nødvendigheten av å følge sikkerhetsreglene når det gjelder trampoline. Ikke mer enn 2 om gangen, og de må veie omtrent like mye. Ellers må de hoppe 1 og 1.

Jeg vet jo selvsagt ikke hvordan det var med sønnen din, da.

Men jeg kjenner litt for mange som har blåst i sikkerheten, og som har fått skader. Ikke uten grunn at legene advarer mot å bruke trampoline på feil måte.

Ja, man får seg et støkk når sånt skjer. Det er naboens trampoline og vi følger sikkerhetsreglene - max to i gangen og sikkerhetsnett. Denne skaden kunne like gjerne skjedd utenfor trampoline tror jeg, for det som skjedde var at han og en kamerat lekesloss, og så havnet kameraten over han. Sønnen min løftet armen opp og den ble vridd bakover. Men det var vel likevel dumt å la de gjøre dette oppå en trampoline :o). Så det er uansett lurt å følge sikkerhetsreglene.

Skrevet

Ja, man får seg et støkk når sånt skjer. Det er naboens trampoline og vi følger sikkerhetsreglene - max to i gangen og sikkerhetsnett. Denne skaden kunne like gjerne skjedd utenfor trampoline tror jeg, for det som skjedde var at han og en kamerat lekesloss, og så havnet kameraten over han. Sønnen min løftet armen opp og den ble vridd bakover. Men det var vel likevel dumt å la de gjøre dette oppå en trampoline :o). Så det er uansett lurt å følge sikkerhetsreglene.

Barn skal jo ha utfordringer også, noen ganger kan vi bare ikke forutse at sånne ting kan skje.

Synes det er viktig jeg at barn får klatre i trær, lekesloss, klatre i små berg, gjøre ting som er litt utfordrende fysisk. Dette mener

jeg gjør dem sterkere.

Men selvsagt må det jo gå en grense :-)

Skrevet

Barn skal jo ha utfordringer også, noen ganger kan vi bare ikke forutse at sånne ting kan skje.

Synes det er viktig jeg at barn får klatre i trær, lekesloss, klatre i små berg, gjøre ting som er litt utfordrende fysisk. Dette mener

jeg gjør dem sterkere.

Det er jeg helt enig i. Også med tanke på psyken. Ikke noe særlig å lære dem å bli redde for alt mulig. :o)

Skrevet

Det er jeg helt enig i. Også med tanke på psyken. Ikke noe særlig å lære dem å bli redde for alt mulig. :o)

Nei, det å ha hjelm på ungene og sende dem ut for å leke, har jeg ikke sansen for ihvertfall. Da lærer de jo aldri hva som er farlig og gjør vondt :-).

Min sønn har hatt en del "uhell" oppigjennom årene, men kan ikke se han har tatt noen skade av dette. Gikk det bra med dere da?

Skrevet

jeg gjør dem sterkere.

''Synes det er viktig jeg at barn får klatre i trær, lekesloss, klatre i små berg, gjøre ting som er litt utfordrende fysisk. Dette mener jeg gjør dem sterkere.''

Helt enig! Husker vi ble fortalt på førskolelærerutdanninga (som jeg forøvrig hoppet av) en historie som var omtrent sånn:

I en barnehage var det forbudt å klatre i trærne. I grunnen var det ingen som kunne forklare hvorfor, det var bare sånn. Etterhvert kom det for en dag at for flere år siden hadde "Sofie" falt ned og brukket armen og etter det ble det forbudt.

Det er lov å bruke hodet litt da. :o)

Skrevet

''Synes det er viktig jeg at barn får klatre i trær, lekesloss, klatre i små berg, gjøre ting som er litt utfordrende fysisk. Dette mener jeg gjør dem sterkere.''

Helt enig! Husker vi ble fortalt på førskolelærerutdanninga (som jeg forøvrig hoppet av) en historie som var omtrent sånn:

I en barnehage var det forbudt å klatre i trærne. I grunnen var det ingen som kunne forklare hvorfor, det var bare sånn. Etterhvert kom det for en dag at for flere år siden hadde "Sofie" falt ned og brukket armen og etter det ble det forbudt.

Det er lov å bruke hodet litt da. :o)

Det blir jo som å si at "når Sofie fallt ned, så faller sikkert alle andre barna ned også."

Det var en tid da helsesøstre også frarådet slike ting, husker jeg. Da sønnen min var liten snublet og fallt han veldig mye. Slo seg endel selvfølgelig. Da mente helsesøster vi burde ha på han hjelm :-). Dette gjorde vi jo ikke. Jeg mener fortsatt at han ikke ville lært noe av dette, og hva ville ha skjedd når vi en gang tok av ham hjelmen tro?

Skrevet

Det blir jo som å si at "når Sofie fallt ned, så faller sikkert alle andre barna ned også."

Det var en tid da helsesøstre også frarådet slike ting, husker jeg. Da sønnen min var liten snublet og fallt han veldig mye. Slo seg endel selvfølgelig. Da mente helsesøster vi burde ha på han hjelm :-). Dette gjorde vi jo ikke. Jeg mener fortsatt at han ikke ville lært noe av dette, og hva ville ha skjedd når vi en gang tok av ham hjelmen tro?

Om man polstrer ungene på alle bauger og kanter lærer de i alle fall ikke "når jeg går på kanten der kan jeg falle ned og da slår jeg meg".

Friske unger skal få leke og utfolde seg og slå seg både gule og blå. :o)

Skrevet

Nei, det å ha hjelm på ungene og sende dem ut for å leke, har jeg ikke sansen for ihvertfall. Da lærer de jo aldri hva som er farlig og gjør vondt :-).

Min sønn har hatt en del "uhell" oppigjennom årene, men kan ikke se han har tatt noen skade av dette. Gikk det bra med dere da?

Jeg er også for å lære barna dette, noe barnevernet støttet meg i. Ellers gikk det bra, bruddet sto fint, som legen sa. Vondt er det enda, men har fått smertestillende av fastlegen nå. :o)

Skrevet

Om man polstrer ungene på alle bauger og kanter lærer de i alle fall ikke "når jeg går på kanten der kan jeg falle ned og da slår jeg meg".

Friske unger skal få leke og utfolde seg og slå seg både gule og blå. :o)

er så glad for å se at vi er flere som er enige i det :o)

Skrevet

Det _skjer_ mye skader på trampoline. Og noe av det verste er at man blir ansvarlig for evt. skader som måtte skje med andres barn på trampolinen, selv når man ikke er hjemme

Det er ikke noe utbredt problem. Ingen har rett til å ta seg inn i andres hage. Det har med vanlig forlkeskikk å gjøre. Vi tok en runde med de andre foreldrene her, og alle ungene er innforstått med reglementet. Og de voksne er selv ansvarlig for sine barn, de må dessuten ha med seg en foresatt for å få lov til å hoppe her. Jeg vil ikke være barnevakt for hele nabolaget... Det er ikke fritt frem, her nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...