Gå til innhold

Brudd på markedsføringsloven.....?

Anbefalte innlegg

Gjest eg undras
Skrevet

En butikk selger en vare - la oss si BH'er, til nedsatt pris. Denne varen er reklamert for som "BH'er kr 150", et skilt som står på en kurv. I denne kurven ligger det diverse BH'er. Kunde plukker opp og finner flere BH'er fra Triumph med en førpris på 450. "Oi, for et kupp", tenker kunde, og leter fram riktig størrelse på en Triumph BH.

Da kunde kommer til kassa vil hun forsikre seg om prisen, og spør.

Ekspeditøren slår inn varen, som registreres til fullpris, og ekspeditør avslår derfor at varen er på tilbud. For å bekrefte dette henviser hun til en annen ekspeditør som sier det samme, og at varen mest sannsynlig har havnet på feil sted.

Kunde argumenterer med at BH'en mest sannsynlig ikke var på feil sted, da det var flere av samme sort i kurven.

Har kunde rett på varen til nedsatt pris her?

Gjest høstløv
Skrevet

Sannsynligvis, står det et lite "fra" før prisen.

Slik gjør mange butikker, de legger ut en kurv med varer og setter opp skilt med en lav pris, og med ordet "fra" foran den lave prisen.

Gjest jurista
Skrevet

Jeg har opplevd (som ekstrahjelp i butikk) at en kunde tok en hel rad med varer fra fullprissortimentet, og la det i en tilbudskurv, før hun tok to av fullprisvarene videre med seg til kassen og sa hun fant det i kurven. Personen i kassen var en annen ekstrahjelp, og ville gitt kunden varen til lav pris hvis ikke en annen kunde sa fra om hva som hadde skjedd..

Jeg tror ikke du kan forlange å få varen til tilbudsprisen hvis de ansatte i butikken mener varene har blitt lagt feil.

Hvis de har mydighet til det, kan de la deg få den til lav pris, før de fjerner de andre varene som de mener ligger feil (for å bevare et godt kundeforhold til deg). Men hvis de nekter, har du ingen sak jfr det du skriver om markedsføringsloven. Men de mister deg som fremtidig kunde hvis du opplever dem som rotete og lite vennlige.

Skrevet

Slik gjør mange butikker, de legger ut en kurv med varer og setter opp skilt med en lav pris, og med ordet "fra" foran den lave prisen.

''Slik gjør mange butikker, de legger ut en kurv med varer og setter opp skilt med en lav pris, og med ordet "fra" foran den lave prisen.''

Jeg synes nesten den beste er når de har en stor kasse der det står "alt i kassen - kroner 50"! Har vært fristet mer enn én gang til å si "her er 50-lappen - jeg tar alt oppi kassen!" ;-)

Skrevet

''Slik gjør mange butikker, de legger ut en kurv med varer og setter opp skilt med en lav pris, og med ordet "fra" foran den lave prisen.''

Jeg synes nesten den beste er når de har en stor kasse der det står "alt i kassen - kroner 50"! Har vært fristet mer enn én gang til å si "her er 50-lappen - jeg tar alt oppi kassen!" ;-)

''Jeg synes nesten den beste er når de har en stor kasse der det står "alt i kassen - kroner 50"! Har vært fristet mer enn én gang til å si "her er 50-lappen - jeg tar alt oppi kassen!" ;-)''

*Hehe* Du har sett den Pondus-stripa der han er i butikken og kjøper shampoo - "Ta tre betal for to" og kommer hjem med 5 shampooflasker? ;o)

Gjest eg undras
Skrevet

Jeg (kunde) er 110% sikker på at det IKKE sto "fra" på skilet på kurven.

Skrevet

''Jeg synes nesten den beste er når de har en stor kasse der det står "alt i kassen - kroner 50"! Har vært fristet mer enn én gang til å si "her er 50-lappen - jeg tar alt oppi kassen!" ;-)''

*Hehe* Du har sett den Pondus-stripa der han er i butikken og kjøper shampoo - "Ta tre betal for to" og kommer hjem med 5 shampooflasker? ;o)

... En annen merkelig skilt variant er salgskilt som det står "Fritt valg" - som om man ellers er tvunget til å velge den ene eller den andre genseren, liksom...

Skrevet

... En annen merkelig skilt variant er salgskilt som det står "Fritt valg" - som om man ellers er tvunget til å velge den ene eller den andre genseren, liksom...

''skilt variant'' - skulle vært skiltvariant. Seffern.

Skrevet

*knegg*

Skrevet

*he he*, ja det er mye rart å se til tider.

Skrevet

Dersom det ligger mange av samme type i kurven, så er det jo mest sannsynlig at denne er på tilbud. Men jeg har jo ved flere anledninger sett at kunder "feilplasserer" varer, og det er jo ikke noe butikken kan gjøre noe med.

Lover og regler rundt dette kan jeg ikke, så dette er bare fornuften som taler:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...