Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sheila er det jeg vil kalle for en følsom person. Følsom i den forstand at hun reagerer på sånt som de fleste av oss overser fullstendig.

Hun har hatt min avdøde far på besøk to ganger. Den første gangen skjedde mens jeg var hjemme, om natten. jeg sov som en stein.

Den andre gangen var også om natten, men da var bare hun og nick jr. hjemme. Hun kjente først lukten av huset der han bodde, deretter merket hun at han var i rommet og så på henne før han gikk over på andre siden av senga og tittet på nick jr. Det varte noen minutter, deretter ble alt normalt. Hun følte ingen redsel, men oppfattet det sånn at han sjekket at alt var i orden.

Har dere opplevd noe lignende?

Skrevet

Ja, flere ganger. Har noen ved siden av meg ganske jevnlig, spesielt når livet ikke er helt snillt med meg.

Skrevet

Har ikke opplevd at døde kommer på besøk, men jeg har hjelpere rundt meg ja, det er spesielt en av dem jeg merker ofte. :o) Trygt og fint synes jeg.

Bortsett fra når han tok meg for alvorlig da jeg klaget over at det var kaldt og slo på ovnen på do... En ovn som er så steinhard å slå på at det ikke er mulig at jeg bare har kommet borti den når jeg satt der (jeg klarer nesten ikke å skru den på selv med makt!) og jeg var alene hjemme.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Har ikke opplevd at døde kommer på besøk, men jeg har hjelpere rundt meg ja, det er spesielt en av dem jeg merker ofte. :o) Trygt og fint synes jeg.

Bortsett fra når han tok meg for alvorlig da jeg klaget over at det var kaldt og slo på ovnen på do... En ovn som er så steinhard å slå på at det ikke er mulig at jeg bare har kommet borti den når jeg satt der (jeg klarer nesten ikke å skru den på selv med makt!) og jeg var alene hjemme.

Da har du sikkert slått den på selv, uten at du husket det. Slikt kan skje.

Skrevet

Niks - vi bruker aldri den ovnen og jeg har aldri skrudd den på og som sagt var jeg alene hjemme og den ble skrudd på der og da for det luktet svidd støv som det gjør når man skrur på en ovn man ikke har brukt på lenge.

Skrevet

Så du tror ikke vi har noen rundt oss? En del av oss merker kanskje dette fordi vi er mere sensive. Jeg har mange ganger følt at noen er i nærheten av meg. Har også sett ting flytte på seg uten forklaring.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Niks - vi bruker aldri den ovnen og jeg har aldri skrudd den på og som sagt var jeg alene hjemme og den ble skrudd på der og da for det luktet svidd støv som det gjør når man skrur på en ovn man ikke har brukt på lenge.

Mysifistisk;o)

brilleslangen
Skrevet

Men hvordan forklarer du detsom skjedde med en person jeg engang kjente.

Ho satt i badekaret oghadde glemt å ta med såpa fra vasken når ho satteseg i vannet, og da ho husket det tenkte ho atdet var nå forferdelig dumt at ho ikke husket såpa.. for nå var ho nødt til å opp av vannet for å få tak i dan. Det neste som skjer erat såpa kommer svevende gjennom rommet og leggerseg fint på badekarkanten...

Sammedama hadde også en annen opplevelse Ho hadde vært på butikken, og kom bærende med to tunge bæreposer opp mot huset. Ho hadde to barn som gikk sammen med henne. rundt huset vardet gjerde og port Porten var litt vrien å åpne og ungene greide ikke åpne porten, så da dama og ungene nærmetseg porten tenkte dama " uff, den porten" det å skulle være nødt til å settefraseg de to tunge bæreposene med varer for å få åpnet var noe ho ihelst ville slippe... Det neste som skjedde så var at både dama og ungene ble vitne til at håndtaket på porten dyttetseg ned slik at porten ble åpnet, og porten åpnet seg såpass mye at de bare kunne gå inn. Ungene ble visst nokså forferdet overdet de så. De visste jo også atde ikke greide å hanskes med porten, og så åpnetden seg plutselig heltavseg selv akkurat når de hadde behov for det...

Du skal ikke se bort fra at den dama hadde en ivrig hjelpervedsin side:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men hvordan forklarer du detsom skjedde med en person jeg engang kjente.

Ho satt i badekaret oghadde glemt å ta med såpa fra vasken når ho satteseg i vannet, og da ho husket det tenkte ho atdet var nå forferdelig dumt at ho ikke husket såpa.. for nå var ho nødt til å opp av vannet for å få tak i dan. Det neste som skjer erat såpa kommer svevende gjennom rommet og leggerseg fint på badekarkanten...

Sammedama hadde også en annen opplevelse Ho hadde vært på butikken, og kom bærende med to tunge bæreposer opp mot huset. Ho hadde to barn som gikk sammen med henne. rundt huset vardet gjerde og port Porten var litt vrien å åpne og ungene greide ikke åpne porten, så da dama og ungene nærmetseg porten tenkte dama " uff, den porten" det å skulle være nødt til å settefraseg de to tunge bæreposene med varer for å få åpnet var noe ho ihelst ville slippe... Det neste som skjedde så var at både dama og ungene ble vitne til at håndtaket på porten dyttetseg ned slik at porten ble åpnet, og porten åpnet seg såpass mye at de bare kunne gå inn. Ungene ble visst nokså forferdet overdet de så. De visste jo også atde ikke greide å hanskes med porten, og så åpnetden seg plutselig heltavseg selv akkurat når de hadde behov for det...

Du skal ikke se bort fra at den dama hadde en ivrig hjelpervedsin side:-)

''Sammedama hadde også en annen opplevelse''

Jeg tenker ikke annet enn at noen ser ut til å oppleve en mengde merkelige ting, mens andre ikke gjør det.

Å forklare hvorfor det er slik, er heldigvis ikke min oppgave:-)

Skrevet

''Sammedama hadde også en annen opplevelse''

Jeg tenker ikke annet enn at noen ser ut til å oppleve en mengde merkelige ting, mens andre ikke gjør det.

Å forklare hvorfor det er slik, er heldigvis ikke min oppgave:-)

Jeg satt og så på dokumentaren om Snåsa-mannen her om dagen. Han utretter mye rart, og alt det der, som jeg ikke vil gi meg inn på å finne forklaringer ved. Men det jeg legger merke til med han, er de utrolige øynene han har, i sitt ellers gamle ansikt. De har en egen energi som jeg knapt har sett før hos en såpass gammel mann.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg satt og så på dokumentaren om Snåsa-mannen her om dagen. Han utretter mye rart, og alt det der, som jeg ikke vil gi meg inn på å finne forklaringer ved. Men det jeg legger merke til med han, er de utrolige øynene han har, i sitt ellers gamle ansikt. De har en egen energi som jeg knapt har sett før hos en såpass gammel mann.

Han ser ut som en klok mann. Det er sant:-)

Skrevet

Han ser ut som en klok mann. Det er sant:-)

Det er mer enn det:-) Øynene har en vitalitet som ikke passer med alderen hans. Hvis du skjønner hva jeg mener...Man ser ikke noen form for livstrøtthet eller resignasjon i øynene hans, som man ofte ser hos andre gamle mennesker.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er mer enn det:-) Øynene har en vitalitet som ikke passer med alderen hans. Hvis du skjønner hva jeg mener...Man ser ikke noen form for livstrøtthet eller resignasjon i øynene hans, som man ofte ser hos andre gamle mennesker.

Det kan godt være det. Jeg har ikke studert han så nøye:-)

Skrevet

Mysifistisk;o)

Onkelen min går igjen hjemme til mamma "søsteren" hans å hjemme til bestemor, først syntes jeg det var skummelt men nå så går det helt fint synes det er godt å ha han her:)

KAn være litt ekkelt av å til men når jeg sier til onkel at nå begynner jeg å bli litt redd så kan du vær så snill å gå, da er han borte:)

Skrevet

Jeg ble vekket av dunking i senga (tre X tre dunk) når eldstejenta hadde fikk feberkramper på natta som baby... Hun var 15 mnd gammel og hadde fra hun var ca 12 mnd prata om oldefar (hadde sett bilder av ham - han døde når jeg var to mnd på vei med henne), vist oss hva han gjorde, pekt på "ham" etc.. Mange rare episoder fram til hun var to år gammel, så var det stopp.

Jeg tror ikke datteren min hadde vært i live idag om dunkene i senga ikke hadde vekket meg....

Skrevet

Jeg ble vekket av dunking i senga (tre X tre dunk) når eldstejenta hadde fikk feberkramper på natta som baby... Hun var 15 mnd gammel og hadde fra hun var ca 12 mnd prata om oldefar (hadde sett bilder av ham - han døde når jeg var to mnd på vei med henne), vist oss hva han gjorde, pekt på "ham" etc.. Mange rare episoder fram til hun var to år gammel, så var det stopp.

Jeg tror ikke datteren min hadde vært i live idag om dunkene i senga ikke hadde vekket meg....

Ikke i live på grunn av feberkramper?

Jeg har aldri hørt at de er dødlige.

Skrevet

Jo, det kan de være. Den tiden datteren min plagdes av feberkramper lette jeg mye etter info om dette. Krampene er som regel ikke farlige, men man bør kunne stoppe dem ved å avkjøle barnet. Det er visst ikke vanlig at barn får feberkramper når de sover, så av den grunn merker man når kranpene kommer. Datteren min fikk imidlertid krampe en gang på nattestid og vi ville ikke merket noe om jeg ikke hadde blitt vekket.

Skrevet

at legene sa at feberkramper generelt ikke var farlig, men at de hadde opplevd dødsfall pga anfall som ikke ble oppdaget. Det er mulig dette var anfall som kom av bakenforliggende sykdommer som f.eks. hjernehinnebetennelse?

I den perioden datteren min slet med det samme, hørte jeg om en treåring som døde av feberkramper - men som sagt, dette kan kanskje ha kommet av annen sykdom?

Gjest BillieBean
Skrevet

Ikke jeg selv, men sønnen min så ting i det forrige huset vi bodde i. Det begynte da han var så liten at han krabbet rundt. Plutselig kunne han stoppe helt opp med det han holdt på med mens blikket fulgte et eller annet vi andre ikke kunne se. Det skjedde mange ganger daglig i lang tid. Da han ble større og fikk språk spurte vi hva det var han så på. Det var bare damen, var svaret vi fikk. Han var ikke det spor redd for henne, men det var ikke sånn at de lekte sammen heller. Han registrerte at hun var der bare, men han kunne virke litt irritert noen ganger.

Huset ble i sin tid bygget av en kvinne som var guvernante på en kostskole. Hun skal ha vært veldig barnekjær. Vi voksne så henne aldri.

Skrevet

at legene sa at feberkramper generelt ikke var farlig, men at de hadde opplevd dødsfall pga anfall som ikke ble oppdaget. Det er mulig dette var anfall som kom av bakenforliggende sykdommer som f.eks. hjernehinnebetennelse?

I den perioden datteren min slet med det samme, hørte jeg om en treåring som døde av feberkramper - men som sagt, dette kan kanskje ha kommet av annen sykdom?

Jeg vet ikke, men det høres ganske rart ut. Kanskje fordi barn kan slå hodet i løpet av krampene?

Hjernehinnebetennelse har vel ikke mer sammenheng med kramper enn feberen, tror jeg, så i så fall kan man jo si at uoppdaget feber også er dødlig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...