Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tegnsetting
Skrevet

Onkelen min går igjen hjemme til mamma "søsteren" hans å hjemme til bestemor, først syntes jeg det var skummelt men nå så går det helt fint synes det er godt å ha han her:)

KAn være litt ekkelt av å til men når jeg sier til onkel at nå begynner jeg å bli litt redd så kan du vær så snill å gå, da er han borte:)

Ta et kurs i norsk, please.

Gjest hallo i luken ll
Skrevet

Ta et kurs i norsk, please.

På norsk heter det "vær så snill", ikke "please".

Gjest Tegnsetting
Skrevet

På norsk heter det "vær så snill", ikke "please".

men tegnsetting er en god vane på alle språk ikke lett å lese noe når man ikke gidder kan sette inn et puktum komma eller noe annet tegn annet enn :) samme med store bokstaver det må da gå ann å prøve når en har skrevet et helt innlegg over mange linjer uten ett eneste tegn må man jo forstå at noe mangler eller hva

Skrevet

Jeg vet ikke, men det høres ganske rart ut. Kanskje fordi barn kan slå hodet i løpet av krampene?

Hjernehinnebetennelse har vel ikke mer sammenheng med kramper enn feberen, tror jeg, så i så fall kan man jo si at uoppdaget feber også er dødlig?

''Jeg vet ikke, men det høres ganske rart ut. Kanskje fordi barn kan slå hodet i løpet av krampene?''

Jeg husker media slo opp en sak om en treåring som døde av feberkramper omtrent på den tiden datteren min var plaget av det. Jeg var selvsagt livredd selv om legen forsikret meg om at dette ikke var farlig :-/

Nå sto dette i tabloidpressen, så det kan være at det var bakenforliggende årsaker til dødsfallet, og at feberkrampene ikke var den egentlige grunnen til tragedien?... ;-/

''Hjernehinnebetennelse har vel ikke mer sammenheng med kramper enn feberen, tror jeg, så i så fall kan man jo si at uoppdaget feber også er dødlig?''

Hovedgrunnen til at barn legges inn på sykehuset første gang de får kramper, er at man skal forsikre seg om at dette ikke er hjernehinnebetennelse. Det var også dette de sjekket hos min datter første gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...