Gå til innhold

Hva med å google litt selv, folkens!!!

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern
Skrevet

Synes det er veldig mange "teite" spørsmål her inne, som det er superlett å google seg frem til selv.

Det skal ikke mange tastetrykk til, før man vet alt det man kanskje trenger svar på.

Så en oppfording til alle; bli litt flinkere på egenhånd da...

Skrevet

Hvilke spørsmål skal vi stille og lage diskusjoner av da synes du?

Skrevet

Noen ganger kan jeg være enig i det du sier, når det er helt enkle konkrete ting (som f.eks. hvor mye 69 euro er i nkr... ;o) org!), men ellers er det jo ofte like mye for å få andres erfaringer vi spør da.

Skrevet

Noen ganger kan jeg være enig i det du sier, når det er helt enkle konkrete ting (som f.eks. hvor mye 69 euro er i nkr... ;o) org!), men ellers er det jo ofte like mye for å få andres erfaringer vi spør da.

Joda, sant det, Lillemus. Men akkurat der og da hadde jeg rett og slett ikke tid... :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ikke alle som er like flinke til å google. Mange finner ikke riktige stikkord eller kjenner til de rette knepene.

Jeg tar for gitt at de som spør gjør det fordi de ikke har klart å finne ting selv.

Da er det mye bedre å være litt overbærende å gi hjelp, i stedet for å kritisere.

En slik tråd som dette, kan skremme unna folk som trenger hjelp, og det vil vi vel ikke?

"Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar",

Gjest forklarer hvorfor
Skrevet

Jeg googler ikke alltid fordi jeg får så uendelig mange muligheter og klarer ikke å sortere ned til riktig mengde for å lete etter det jeg søker.

Ja, jeg er ingen kløpper på data, og setter pris på konkrete svar som gjør at jeg får gode svar på det jeg spør om. Mange ganger får jeg også link til riktig svar og kan sjekke videre selv.

Noen ganger er jeg helt trøtt og forvirret og vil ha svar fort f.eks når det gjelder barnesykdommer. Men har ikke tid til å lete opptil en time selv til riktig svar f.eks. fordi jeg må ta vare på sykt barn. Da er det greit å gå tilbake til pc for å se om noen har svart og slik får jeg bedre tid til barnet. Får også gode kjerringråd med på kjøpet og ikke bare ren fakta. Dette setter jeg også pris på.

Derfor blir det teite spørsmål noen ganger, men som jeg setter veldig pris på å få spørre om og få gode svar på!!

Skrevet

Hvilke spørsmål skal vi stille og lage diskusjoner av da synes du?

Det samme tenkte jeg. Dette er jo en slags sosial arena også. De som er flinke til å google må jo også få anledning til å breafe med sine kunnskaper. :))

Gjest Elis31 en googler som elsker DOL
Skrevet

Man kunne selvfølgelig helt fint finne ut av ALT uten dol. Men det som er fint her, er at man får raskt svar, og får andres erfaringer.

Heller et levende forum, hvor du kan spørre om hva som helst. Enn et dødt forum hvor du ikke får svar før på månedsvis.

Skrevet

Da ville det jo ikke vært noe liv her :-)

Teite spørsmål fanger mange svar og holder forumet igang :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...