Gå til innhold

Mannen har mistet førerkortet.. Arrg!

Anbefalte innlegg

Gjest tittuttenteia
Skrevet

Mannen min kjørte i 118 km/t i 80-sone og har nå mistet førerkortet i 7 måneder og fått 9000 kr i bot. Han jobber kveldstid i blant og det er kun skolebuss-forbindelse her vi bor. Han har ingen å sitte på med til jobb. Han bor 10 km fra jobb med meget bratte bakker (ikke praktisk mulig å sykle). I tillegg har vi et barn som skal til barnehage og til bestemor hver dag.

Noen som vet om det er mulig at han kan få lov til å kjøre til/fra jobb på kveldene? Og evt noe til barnehage? Blir mye stress for meg disse 7 månendene siden jeg må gjøre all handling, levere barn og hente i barnehagen i tillegg til at jeg jobber også 100 % så jeg gruer meg... Vet det er mange aleneforeldre som greier dette helt fint, men er veldig vant med at vi deler på slike oppgaver så det blir en overgang...

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Bookworm

9

• BMS!

8

• waxo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Selvfølgelig kan han ikke kjøre hvis han har mistet førerkortet, uansett tid på døgnet. De ulempene du beskriver, er faktisk noe av straffen. Selv yrkessjåfører kan rammes av disse lovene. Han kan ta sjansen, men det er en svært høy risiko å ta.

Svogeren min mistet lappen for en stund, fordi han ble "tatt" med dagen derpå-promille i en rutinekontroll en lørdag morgen i julebordstiden. Han fikk førerkortet tilbake da blodprøven var ferdig analysert, men det tok sin tid. Det var heller ikke særlig praktisk, og ganske irriterende, siden han var helt edru - det var noe feil med pusteprøven.

Skrevet

Om han er i jobb, forsørger seg selv og er tidligere ustraffet, har han ingen mulighet for dispensasjoner fra straffen.

Om han derimot er narkoman, har levd på sosialstøtte hele sitt liv, begått en del ran, rasert et utall boliger, kjørt i narkopåvirket tilstand og kan fremskaffe en legeattest på at han de siste to ukene har kommet i gang med en utrolig vellykket rehabilitering som han trenger førerkort for å kunne fortsette, ja da har han god mulighet for å få tilbake førerkortet umiddelbart. Han kan jo få to dagers samfunnsstraff.

Gjest tittuttentei
Skrevet

Om han er i jobb, forsørger seg selv og er tidligere ustraffet, har han ingen mulighet for dispensasjoner fra straffen.

Om han derimot er narkoman, har levd på sosialstøtte hele sitt liv, begått en del ran, rasert et utall boliger, kjørt i narkopåvirket tilstand og kan fremskaffe en legeattest på at han de siste to ukene har kommet i gang med en utrolig vellykket rehabilitering som han trenger førerkort for å kunne fortsette, ja da har han god mulighet for å få tilbake førerkortet umiddelbart. Han kan jo få to dagers samfunnsstraff.

Han fortjener og trenger straffen, men det som er kjipt er at det stort sett går ut over meg som er samboeren. Han slipper nå å tenke på å kjøre og hente i barnehage, slipper å handle... Han må kjøres til jobb av meg og på kveldstid må han sykle/ta taxi til og fra jobb. Det økonomiske tapet av taxikjøring/bot osv går selvsagt ut over familien.Så jeg syns dette er skikkelig dritt..... :/

Gjest så det
Skrevet

Dette er en del av straffen. Det er selvfølgelig ubeleilig å miste lappen. Har selv opplevd det, og jeg er alene med barn.

Skrevet

Du får forlange at han sykler til jobb/barnehage og butikk. Det er han som skal ta straffen, ikke du.

Annonse

Gjest tittentuttenteia
Skrevet

Du får forlange at han sykler til jobb/barnehage og butikk. Det er han som skal ta straffen, ikke du.

Antar at det blir en del sykling på han, noe han ikke har vondt av. Men å sykle til barnehagen lar jeg han ikke gjøre for det er veldig bratt og farten kan bli for stor til at jeg tør at ungen sitter bakpå.

Gjest høstløv
Skrevet

Antar at det blir en del sykling på han, noe han ikke har vondt av. Men å sykle til barnehagen lar jeg han ikke gjøre for det er veldig bratt og farten kan bli for stor til at jeg tør at ungen sitter bakpå.

Dette kan du da ikke mene!

Mannen er vel voksen nok til å ta et slikt ansvar selv?

Skrevet

Farten blir for stor?? Har ikke sykkelen bremser da?

Er mannen din en like "farlig" sykler som bilkjører eller? :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Han fortjener og trenger straffen, men det som er kjipt er at det stort sett går ut over meg som er samboeren. Han slipper nå å tenke på å kjøre og hente i barnehage, slipper å handle... Han må kjøres til jobb av meg og på kveldstid må han sykle/ta taxi til og fra jobb. Det økonomiske tapet av taxikjøring/bot osv går selvsagt ut over familien.Så jeg syns dette er skikkelig dritt..... :/

Da må han da overta ansvaret for husholdet på hjemmebane matlaging, renhold og klesvask.

Skrevet

Men det er jo sånne ting som dette en må tenke på før en kjører sånn at en mister lappen! At du tar på deg en offerrolle i denne sammenheng er jo et valg du gjør for _hans_ feiltrinn.

Skrevet

Sånn er det når en blir straffet for å kjøre livsfarlig fort. Vær glad for at han ikke skadet/tok livet av noen.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er mulig med slike unntak, men jeg håper virkelig ikke det.

Det er kjempesynd at hans idioti skal gå ut over barn og familie, men han trenger å kjenne det på kroppen. Om du er redd for at han sykler for fort med ungen, så får du heller ta han fatt på forhånd og si at det ikke er aktuelt. Tenk på alle de gangene han kan ha kjørt så uforsvarlig med barnet som passasjer...

Annonse

Skrevet

Nei vettu hva!!! Han har mistet førerkortet fordi han var uansvarlig å kjørte for fort!

Selvfølgelig kan han ikke få dispensasjon for å kjøre litt om kveldene, eller til barnehagen når det blir vanskelig for dere - det skulle da bare mangle.

Dette var én av de tingene han burde ha tenkt på før han valgte å bryte fartsgrensa.

Skrevet

Dette kan du da ikke mene!

Mannen er vel voksen nok til å ta et slikt ansvar selv?

Hehe, han er jo tydeligvis ikke voksen nok til det da, han har jo mistet førerkortet fordi han kjørte for fort med bil...

Gjest høstløv
Skrevet

Hehe, han er jo tydeligvis ikke voksen nok til det da, han har jo mistet førerkortet fordi han kjørte for fort med bil...

Noe må han vel lære av sine erfaringer!

Gjest hull i hodet
Skrevet

Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid. Du bør heller ikke ha førerkort hvis du tror at man bare kan kjøre å miste lappen og likevel få kjøre!? Tenk deg om!!

Skrevet

Huff stakkar deg, det er synd at du også straffes for hans handlinger. Men tiden går fort og snart har han lappen tilbake.

Lykke til. :))

Gjest finnes ting som er verre ..
Skrevet

Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid. Du bør heller ikke ha førerkort hvis du tror at man bare kan kjøre å miste lappen og likevel få kjøre!? Tenk deg om!!

''Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid.''

Å herregud så prektige folk det er her inne ..... han har da ikke kjørt så forbanna fort !!!

Gjest høstløv
Skrevet

''Denne mannen fortjener ikke å ha førerkort og skulle ha mistet det for alltid.''

Å herregud så prektige folk det er her inne ..... han har da ikke kjørt så forbanna fort !!!

Fort nok til å bli straffet med tap av sertifikat for en lang stund.

50% over tillatt hastighet er egentlig veldig mye for fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...