Gå til innhold

Mannen har mistet førerkortet.. Arrg!

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg syklet 2,5 mil i går på 58 minutter. Både oppover og nedoverbakker. Og jeg har nesten ikke syklet i år, så.....

Har ikke peiling, men det hørtes utrolig raskt ut!

Fortsetter under...

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Bookworm

9

• BMS!

8

• waxo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er nok en ganske pysete sjåfør, og tenker at det verste kan skje akkurat meg og mine :-)

Ville aldri kjørt så fort, og kjører ikke forbi hvis jeg ikke må.....

Høyeste hastighet for meg er 100, og det er på motorvei med 100 grense, og jeg synes det går alt for fort, men har ikke samvittighet til å kjøre saktere.

Det som forunderer meg er når jeg kjører i fartsgrensa, så blir det masse forbikjøringer, og det irriterer meg veldig at folk velger å ta unødige sjanser bare for å kjøre litt fortere enn det som er tillatt....

Hvis du synes 100 på motorveien der det er 100-grense er alt for fort, da er du vel egentlig ikke særlig vant til å kjøre mye bil? Eller bare vant til å kjøre på landeveien og 50-grense.

100 på motorveien der det er fartsgrensa er da absolutt ikke fort, ikke på de veiene, de er da bygget for den hastigheten og mer til. Men at det er fort å kjøre i 100 på en 80-vei kan det nok være.

Skrevet

Jeg syklet 2,5 mil i går på 58 minutter. Både oppover og nedoverbakker. Og jeg har nesten ikke syklet i år, så.....

Racersykkel? Jeg bruker en drøy halvtime på en mil når jeg sykler som faen, men det er på offroadsykkel.

Skrevet

*S* Vet ikke hvilken setning i innlegget ditt som var meg mest fremmed - "Siste bot jeg hadde" eller "når man har pusset opp to bad" ...;-)

;-D

Sånn, kan det gå for noen...

Skrevet

Det er nå flere som sier at det gjerne kunne vært dem, men dette handler om å ta konsekvensen av sine handlinger, hvilket trådstarter ikke ønsker at mannen hennes må gjøre.

(Ja, jeg har mistet førerkortet pga. fart, og tok min sykkel/buss/gå-straff.)

Og noen syns jo hun er helt uansvarlig som har satt barn til verden med denne umodne mannen ;)

Morsom tråd igrunn :-D

Skrevet

Ja, ja.... Jeg har 7 prikker, og stadig nedbetalingsavtaler med Statens innkrevningsentral. Og jeg er jente.

Sikkert ikke mange i denne tråden som syns jeg skulle hatt lappen nei, men det har jeg nå, uansett.

Nei, han kan ikke få dispansjasjon om han ikke er yrkessjåfør vil jeg tro, dette vet jeg særdeles lite om. Og ja, det er kjipt.

Mannen min bare venter på at jeg skal miste sertvikatet, det værste er at jeg tro faktisk at jeg er en nokså god sjåfør også, men innrømmer at det kan gå alt for fort innimellom. Men ærligtalt, så kan man være en trafikkfare og ligge 40 under fartsgrensen også, eller kjøre mitt i veien, eller snakke i mobil etc. Fei for deres egen dør, folkens.

Men la han sykle litt du, ikke ta fullstendig av på hønemorfaktene, bare fordi du er her inne. Pust med magen, og det er faktisk lov å irritere seg over bøter osv, men det hjelper svært lite. Det er nå slik straffesystemet vår er, og det får man bare innfinne seg med.

Gjort er gjort, og gjør nå det beste ut av det, og ikke fokuser så mye på stakkars deg, det kommer til å gå over....

''Men ærligtalt, så kan man være en trafikkfare og ligge 40 under fartsgrensen også, eller kjøre mitt i veien, eller snakke i mobil''

Det er ingen som har sagt noe annet enn det i denne tråden.

Annonse

Skrevet

Racersykkel? Jeg bruker en drøy halvtime på en mil når jeg sykler som faen, men det er på offroadsykkel.

Ja, i går var det racer. Mener det var 26,5 km/t i snitt. Men jeg kommer jo aldri under 20 km/t i snitt på off road heller (om jeg sykler på vei, og ikke i skogen)

Og 20 km/t er da 30 minutter på en mil.

Hører mannfolka her ligger på 30 km/t på offroader...

Skrevet

Har ikke peiling, men det hørtes utrolig raskt ut!

Det er ikke det:-) Som sagt har jeg nesten ikke syklet i hele sommer. Og ikke trener jeg noe annet for kondisen heller.

De som sykler litt ligger gjerne på ca. 30 km/t i snitt. (Altså 15 kilometer på en halvtime)

Gjest Selvfølgelig ikke
Skrevet

Og noen syns jo hun er helt uansvarlig som har satt barn til verden med denne umodne mannen ;)

Morsom tråd igrunn :-D

Å få barn med en mann som tråkker vel hardt på gasspedalen anser jeg ikke som noen stor krise, men jeg må vel si at jeg stusser litt over at hun ikke tør la pappan sykle med barnet. Det vitner ikke akkurat om stor tillit, synes jeg!

Og - du har rett. :-)

Skrevet

Ja, i går var det racer. Mener det var 26,5 km/t i snitt. Men jeg kommer jo aldri under 20 km/t i snitt på off road heller (om jeg sykler på vei, og ikke i skogen)

Og 20 km/t er da 30 minutter på en mil.

Hører mannfolka her ligger på 30 km/t på offroader...

Har jeg medvind og godt føre og lite motbakke så klarer jeg det. Brukte 2 t 8 min på 45 km en gang i sommer, men det var ikke den vanlige milrunden min.

Skrevet

Ja, mannen fortjener klart sin straff, det er ikke det jeg mener. Men jeg må ærlig innrømme at jeg trykker gassen litt vel langt inn selv noen ganger på rette strekninger hvor det er øde spesielt. Bare flaks som har gjort at jeg aldri har fått fartsbot.

Men nå skal jeg skjerpes :-)

Hehe :-)

Skrevet

Hvis du synes 100 på motorveien der det er 100-grense er alt for fort, da er du vel egentlig ikke særlig vant til å kjøre mye bil? Eller bare vant til å kjøre på landeveien og 50-grense.

100 på motorveien der det er fartsgrensa er da absolutt ikke fort, ikke på de veiene, de er da bygget for den hastigheten og mer til. Men at det er fort å kjøre i 100 på en 80-vei kan det nok være.

Ja, jeg synes ikke det er fort å kjøre i 100 bare det er andre som gjør det.

Er ikke vant til å kjøre fort, og blir svimmel av alt som raser forbi i stor fart. Sånn som gjerdestolpene til viltgjerdet eller midtdelerene.

Trives best på landeveien ja :-)

Skrevet

Har jeg medvind og godt føre og lite motbakke så klarer jeg det. Brukte 2 t 8 min på 45 km en gang i sommer, men det var ikke den vanlige milrunden min.

Jeg har syklet en del turer med folk som kan sykle. (Sykkeltrener) Så jeg har kanskje fått noen gode vaner derfra? I hvert fall lærte han meg en del om tråkkfrekvens, hastigheter og hvor man bør/ikke bør bruke masse energi.

Han er en slik 40 km/t på 10 mil person, så han har peil.

Men jeg har fortsatt til gode å klare en hel tur på 30 km/t i snitt. Kanskje jeg kommer dit en dag også?

Annonse

Skrevet

Ja, ja.... Jeg har 7 prikker, og stadig nedbetalingsavtaler med Statens innkrevningsentral. Og jeg er jente.

Sikkert ikke mange i denne tråden som syns jeg skulle hatt lappen nei, men det har jeg nå, uansett.

Nei, han kan ikke få dispansjasjon om han ikke er yrkessjåfør vil jeg tro, dette vet jeg særdeles lite om. Og ja, det er kjipt.

Mannen min bare venter på at jeg skal miste sertvikatet, det værste er at jeg tro faktisk at jeg er en nokså god sjåfør også, men innrømmer at det kan gå alt for fort innimellom. Men ærligtalt, så kan man være en trafikkfare og ligge 40 under fartsgrensen også, eller kjøre mitt i veien, eller snakke i mobil etc. Fei for deres egen dør, folkens.

Men la han sykle litt du, ikke ta fullstendig av på hønemorfaktene, bare fordi du er her inne. Pust med magen, og det er faktisk lov å irritere seg over bøter osv, men det hjelper svært lite. Det er nå slik straffesystemet vår er, og det får man bare innfinne seg med.

Gjort er gjort, og gjør nå det beste ut av det, og ikke fokuser så mye på stakkars deg, det kommer til å gå over....

''Men ærligtalt, så kan man være en trafikkfare og ligge 40 under fartsgrensen også, eller kjøre mitt i veien, eller snakke i mobil etc. Fei for deres egen dør, folkens.''

Så det eneste alternativet til å kjøre for fort er å kjøre altfor sakte, midt i veien mens man snakker i mobiltelefonen? Nei, ærlig talt:-)

Gjest mikkelina
Skrevet

Selvfølgelig er det det. Folk får bare et anfall av prektighet og moral.

"Folk får bare et anfall av prektighet og moral."

Det er ikke prektig å ta hensyn til andre. Jeg tenker på meg selv - det kan være meg det går utover dersom en av disse i 120 km/t mistr kontrollen. Kanskje har jeg hentet de to små barna mine i barnehagen, og blir offer for en egoist som ikke gidder å holde fartsgrensa.

Så jeg er ikke prektig, bare pur egoistisk.

Skrevet

''Men ærligtalt, så kan man være en trafikkfare og ligge 40 under fartsgrensen også, eller kjøre mitt i veien, eller snakke i mobil etc. Fei for deres egen dør, folkens.''

Så det eneste alternativet til å kjøre for fort er å kjøre altfor sakte, midt i veien mens man snakker i mobiltelefonen? Nei, ærlig talt:-)

Neida, selvsagt ikke.

Men mannen har ikke utført overlagt drap på noen, det høres jo ut som han er en sterk kriminell.

Syns i grunn tråden var/er nokså underholdene.

Rart ingen har sagt at hun burde skille seg fra han, men det er vel bare spørsmål om tid ;)

Skrevet

''Men ærligtalt, så kan man være en trafikkfare og ligge 40 under fartsgrensen også, eller kjøre mitt i veien, eller snakke i mobil''

Det er ingen som har sagt noe annet enn det i denne tråden.

Neida, men det hørtes ut som han har gjort det aller værste man kan gjøre.

Syns det tar i overkant av ;)

Skrevet

;-D

Sånn, kan det gå for noen...

Det er godt at du i denne tråden gjør en innsats for å øke folks evne til å tolerere mangfold i befolkningen. Det er muligens slik at også de som kjører for fort fra tid til annen kan sies å ha livets rett - men bare muligens....*s*

Jeg har forøvrig aldri fått noen fartsbot, men har hørt at fenomenet kan forekomme selv i de beste familier.

(Har alltid litt vanskelig for å ta dolprektigheten helt på alvor, men jeg må her skynde meg å tilføye at jeg ikke har lest hele tråden.)

Skrevet

Neida, selvsagt ikke.

Men mannen har ikke utført overlagt drap på noen, det høres jo ut som han er en sterk kriminell.

Syns i grunn tråden var/er nokså underholdene.

Rart ingen har sagt at hun burde skille seg fra han, men det er vel bare spørsmål om tid ;)

"Dump ham" kommer nok snart ja:-)

Gjest Shit happens
Skrevet

Jøss, så vi mister lappen i 118 km/t i 80 sona.....må begynne å bremse litt ned jeg da skjønner jeg ;)

Tror nok ikke han får noen dispensasjon for det du remser opp her desverre, her må nok til at dere setter dere ned og klekker ut en skikkelig plan som blir så velfungerende som mulig

Gubben får begynne å sykle en del, er det noen ærender han kan gjøre på sykkel kanskje? Da blir han slank og kjekk i allefall ;)

Gubben min mistet også lappen en gang, han ble tatt i 97 i 60 sone han da. Høres ille ut men det var ikke så gærli. Veldig landlig, ikke nærliggende hus, jorder og greier på begge sider, kvelden og ingen trafikk. Men jaggu tok de ham get.

Jeg var gravid og greier med første barnet og han mistet sertifikatet for 6 måneder, noe som tilsvarte min tid igjen som gravid. 5000.- kroner kunne vi plusse på utgiftene til vogn og barneseng.

Vi bodde skikkelig på landet og det var ingen bussmuligheter for ham, så jeg sto opp hver morgen, satt på frokost, vekket gubbe, kjørte ham til jobb, hjem igjen, hente på jobb osv osv

Han fikk igjen sertifikatet dagen etter at jeg fikk knøttet.

Shit happens! Du får sikkert mye pepper her, men jeg kjører støtt over fartgrensa selv jeg da. Har lang veg på jobben og kjører gjennom skog på skog, det enste som kan ta skade av mine ti, tolv over er elgen :)

Holder fartsgrensene på alle lavere soner, så som 70, 60, 50 osv.

Mange i deres bås, er bare ikke alle som er så uheldige å bli tatt.

Good luck :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...