Gå til innhold

Bomber og svineinfluensa på Mallorca

Anbefalte innlegg

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Familien (2 voksne+2 barn) har billetter til Mallorca i september, men svært usikker på om vi skal dra.

Ikke _redd_ for influensaen, men for å bli syk på vei ned, og mptte tilbringe ferien i en liten leilighet - og vi verste fall ikke få lov å reise hjem..?

Og så er det disse bombene som har smelt der nede i sommer. Ikke fristende å oppsøke slike steder, selv om ting kan skje overalt.

Skal vi reise eller utsette hele turen til våren/sommeren? Flyselskapet har ikke satt opp Mallorcaturer lenger enn til oktober 09, så vi får ikke planlagt lenger foreløpig.....

Gjest for 5. gang?
Skrevet

Temmelig likelydene med tråder startet flere ganger de siste ukene.

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Jepp. Sorry om det plager deg, men trenger innspill ettersom turen nå nærmer seg. Og antakelig vil flere lese om det postes igjen, tror ikke det er så mange som leser flere sider med innlegg bakover.

Gjest for 5. gang?
Skrevet

Jepp. Sorry om det plager deg, men trenger innspill ettersom turen nå nærmer seg. Og antakelig vil flere lese om det postes igjen, tror ikke det er så mange som leser flere sider med innlegg bakover.

Ja, men hvem skal avgjøre dette da? Du er tydeligvis nervøs, hypokondrisk og ser veldig mange farer ved dette. Jeg hadde dratt. Jeg er ikke vågal eller uforsiktig.

Skrevet

Jøsses, dette er jo aktuelt så det er jo gjenganger både her og ellers i både aviser og andre nettsteder. Synes ikke det er noe å irritere seg over.

Skrevet

Jeg tipper bomber er mer sannsynlig i høyeste turistsesong ikke september. Svineinfluensa aner jeg ikke. Tror i utgangspunktet den er sterkt overdrevet, eller heldigvis at den ikke har utviklet seg slik de trodde.

Men hva som skjer med folk om de må på isolat aner jeg ikke. Tror jeg hadde hørt med fastlegen, og evt fått med tamiflu. Var bekymret for det samme selv da vi dro, men vi ble ikke syke så det gikk jo veldig greit. Mye kan du kanskje også gjøre med å være nøye med håndhygienen.

Dersom norske myndigheters syn slår til, skal vi vel snart alle ha den to til tre uker etter skolestart. Kanskje dere er ferdig med den allerede når dere drar.

Skrevet

Jeg skjønner at du er litt engstelig, men jeg ville ikke latt være å reise uansett! Det er nok mye farligere å kjøre bil enn å reise til Mallorca...

Ang. svineinfluensaen, så ville jeg heller ikke bekymra meg. Det er klart muligheten for å bli smitta er der, enten du er på ferie eller hjemme, men man kan nesten ikke la dette styre livet så lenge det ennå ikke har skjedd noe ekstraordinært på influensafronten...

God tur :))

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Ja, men hvem skal avgjøre dette da? Du er tydeligvis nervøs, hypokondrisk og ser veldig mange farer ved dette. Jeg hadde dratt. Jeg er ikke vågal eller uforsiktig.

Jeg ber ingen her om å avgjøre for meg, som jeg sier - jeg ber om _innspill_. Ikke verre enn det. Nå - husj ut av tråden min og konsentrer deg om viktigere ting. ;-)

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Jeg skjønner at du er litt engstelig, men jeg ville ikke latt være å reise uansett! Det er nok mye farligere å kjøre bil enn å reise til Mallorca...

Ang. svineinfluensaen, så ville jeg heller ikke bekymra meg. Det er klart muligheten for å bli smitta er der, enten du er på ferie eller hjemme, men man kan nesten ikke la dette styre livet så lenge det ennå ikke har skjedd noe ekstraordinært på influensafronten...

God tur :))

"Det er klart muligheten for å bli smitta er der, enten du er på ferie eller hjemme"

Jepp - men som jeg skriver - er redd for å måtte isoleres en uke med ungene i en liten leilighet i utlandet og kanskje ikke få lov å reise hjem.

Og ang bombene, det skjer mest sannsynlig ikke hjemme. Vel, vi må gruble litt mer på dette.

Gjest trollungenja
Skrevet

"Det er klart muligheten for å bli smitta er der, enten du er på ferie eller hjemme"

Jepp - men som jeg skriver - er redd for å måtte isoleres en uke med ungene i en liten leilighet i utlandet og kanskje ikke få lov å reise hjem.

Og ang bombene, det skjer mest sannsynlig ikke hjemme. Vel, vi må gruble litt mer på dette.

Ta med i betraktningen at fly kan falle ned også da ;)

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Ta med i betraktningen at fly kan falle ned også da ;)

Og poenget ditt er?

Gjest trollungenja
Skrevet

Og poenget ditt er?

At det også bør tas med i betraktningen når dere skal vurdere om dere skal reise. Det kan jo skje det også, i tillegg til at noen kanskje finner på å bombe litt igjen eller at dere skulle få en runde med influensa på turen. Jeg ville faktisk vært mer redd for flyturen jeg da, men det er meg.

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

At det også bør tas med i betraktningen når dere skal vurdere om dere skal reise. Det kan jo skje det også, i tillegg til at noen kanskje finner på å bombe litt igjen eller at dere skulle få en runde med influensa på turen. Jeg ville faktisk vært mer redd for flyturen jeg da, men det er meg.

Det er ikke en sak her, i hovedinnlegget mitt sier jeg jo at vi vurderer å flytte hele turen. Jeg vil tro risikoen ved å fly er de samme i september som i juni. Hadde jeg vært redd for å fly ville vel innlegget også handle om det.

Litt lei av dere smart asser/trollunger i tråden altså. ;-)

Gjest nok en trall
Skrevet

Det er ikke en sak her, i hovedinnlegget mitt sier jeg jo at vi vurderer å flytte hele turen. Jeg vil tro risikoen ved å fly er de samme i september som i juni. Hadde jeg vært redd for å fly ville vel innlegget også handle om det.

''Litt lei av dere smart asser/trollunger i tråden altså. ;-)''

Og hva tror du de vil fram til med innleggene sine? Dra på ferie nå, det er helt ulogisk å skulle flytte turen til seinere.

Gjest trollungenja
Skrevet

Man behøver vel ikke å være redd for å fly for å ta med i betraktningen at det kan falle ned? Svineinfluensaen er ikke noe å være redd for. Den har mange hatt nå og det går fint i de fleste tilfellene. Bo i en leilighet på Mallorca med den er ikke farlig. Leger er det der og hjem kommer du. Bombene har smellt av, så de behøver du ikke frykte. Jeg skjønner i grunnen ikke hvorfor du vurderer å ikke dra jeg da ;)

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Man behøver vel ikke å være redd for å fly for å ta med i betraktningen at det kan falle ned? Svineinfluensaen er ikke noe å være redd for. Den har mange hatt nå og det går fint i de fleste tilfellene. Bo i en leilighet på Mallorca med den er ikke farlig. Leger er det der og hjem kommer du. Bombene har smellt av, så de behøver du ikke frykte. Jeg skjønner i grunnen ikke hvorfor du vurderer å ikke dra jeg da ;)

Vel, om du ikke forstår, så er det helt ok. Om du virkelig er interessert, les hoveinnlegget en gang til, alt står der.

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

''Litt lei av dere smart asser/trollunger i tråden altså. ;-)''

Og hva tror du de vil fram til med innleggene sine? Dra på ferie nå, det er helt ulogisk å skulle flytte turen til seinere.

"Og hva tror du de vil fram til med innleggene sine? "

"De" er da ikke en ensartet gruppe med felles agenda.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at det ikke er logisk å flytte reisen?

Gjest trollungenja
Skrevet

Vel, om du ikke forstår, så er det helt ok. Om du virkelig er interessert, les hoveinnlegget en gang til, alt står der.

Jeg har da lest innlegget ditt. Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor du tenker tanken på ikke å dra. Influensaen forsvinner ikke ved juletider, bombing vil det alltid være en sjanse for (dog liten) of fly detter sjelden ned ;) Så hvilke argumenter gjenstår da for IKKE å dra?

Skrevet

Vi skal også til Mallorca i september! For oss er det vår første sydentur, og vi er ikke vant med å reise. Vi har tenkt gjennom det med både bomber og svineinfluensa, og særlig mannen min var veldig skeptisk til å reise til Mallorca. Vi har imidlertid funnet ut at risikoen for bomber akkurat når vi er der, er liten. Risikoen for å bli smittet av infuensaen der nede er vel omtrent som hjemme.

Vi velger å reise, og gleder oss vanvittig til turen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...