Gå til innhold

Bomber og svineinfluensa på Mallorca

Anbefalte innlegg

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Jeg har da lest innlegget ditt. Det er derfor jeg ikke forstår hvorfor du tenker tanken på ikke å dra. Influensaen forsvinner ikke ved juletider, bombing vil det alltid være en sjanse for (dog liten) of fly detter sjelden ned ;) Så hvilke argumenter gjenstår da for IKKE å dra?

"Influensaen forsvinner ikke ved juletider, bombing vil det alltid være en sjanse for (dog liten) of fly detter sjelden ned ;) "

Vel, ettersom tiden går vil vi få et mer realistisk bilde av svineinfluensaen; blir den like omfattende som myndighetene frykter, eller ikke. Til våren/sommeren har vi kanskje allerede hatt den her hjemme, og kan dra uten å tenke mer på saken.

(Bombing - man er alltid mest engstelig når noe som dette nettopp har skjedd, helt mennekelig. Og ang fly- igjen, jeg er ikke redd for å fly. Det er du som er det. ;-)

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Vi skal også til Mallorca i september! For oss er det vår første sydentur, og vi er ikke vant med å reise. Vi har tenkt gjennom det med både bomber og svineinfluensa, og særlig mannen min var veldig skeptisk til å reise til Mallorca. Vi har imidlertid funnet ut at risikoen for bomber akkurat når vi er der, er liten. Risikoen for å bli smittet av infuensaen der nede er vel omtrent som hjemme.

Vi velger å reise, og gleder oss vanvittig til turen :-)

Bra dere har tatt en beslutning, håper dere får en fin tur :-)

Gjest trollungenja
Skrevet

"Influensaen forsvinner ikke ved juletider, bombing vil det alltid være en sjanse for (dog liten) of fly detter sjelden ned ;) "

Vel, ettersom tiden går vil vi få et mer realistisk bilde av svineinfluensaen; blir den like omfattende som myndighetene frykter, eller ikke. Til våren/sommeren har vi kanskje allerede hatt den her hjemme, og kan dra uten å tenke mer på saken.

(Bombing - man er alltid mest engstelig når noe som dette nettopp har skjedd, helt mennekelig. Og ang fly- igjen, jeg er ikke redd for å fly. Det er du som er det. ;-)

Man kan aldri få et realistisk bilde av et virus, har du tenkt på at det kan mutere og bli farlig? ;) Dessuten kan du visstnok få dette viruset flere ganger har jeg lest. Oooops kanskje dere aldri kommer dere til Mallorca.

Bomber skal man selvsagt ha litt respekt for det har du rett i ;) Men sannsynligheten for at ei slik av skal smelle av akkurat der dere befinner dere er minimal, jeg vil vi nesten ikke-eksisterende og slik vil det også være neste sommer.

Ja jeg har flyskrekk og skal ikke til Mallorca, men jeg synes DERE SKAL DRAAAAAAAAAA!

Gjest reise eller ikke?
Skrevet

Man kan aldri få et realistisk bilde av et virus, har du tenkt på at det kan mutere og bli farlig? ;) Dessuten kan du visstnok få dette viruset flere ganger har jeg lest. Oooops kanskje dere aldri kommer dere til Mallorca.

Bomber skal man selvsagt ha litt respekt for det har du rett i ;) Men sannsynligheten for at ei slik av skal smelle av akkurat der dere befinner dere er minimal, jeg vil vi nesten ikke-eksisterende og slik vil det også være neste sommer.

Ja jeg har flyskrekk og skal ikke til Mallorca, men jeg synes DERE SKAL DRAAAAAAAAAA!

ok

Skrevet

Bra dere har tatt en beslutning, håper dere får en fin tur :-)

Håper dere også blir enige om hva som er best for dere :-)

Skrevet

"Det er klart muligheten for å bli smitta er der, enten du er på ferie eller hjemme"

Jepp - men som jeg skriver - er redd for å måtte isoleres en uke med ungene i en liten leilighet i utlandet og kanskje ikke få lov å reise hjem.

Og ang bombene, det skjer mest sannsynlig ikke hjemme. Vel, vi må gruble litt mer på dette.

Jeg hadde iallefall ikke unnlatt å reise pga dette. Minimale sjanser for at dere får problemer :)

Gjest for 5. gang?
Skrevet

Jeg ber ingen her om å avgjøre for meg, som jeg sier - jeg ber om _innspill_. Ikke verre enn det. Nå - husj ut av tråden min og konsentrer deg om viktigere ting. ;-)

Blir du ikke litt matt av deg selv nå? Du må være utslitt lenge før reisen starter ;-) Folk reiser til sydligere strøk hver eneste dag fra Norge. Bare du kan vite om du klarer å nyte det.

Gjest Pingle Pysa
Skrevet

Synest at du har fått noen tullete svar. Selfølgelig er det menneskelig og være redd for bomber på Mallorca, og også normalt og vurdere om man vil reise eller ikke.

Sikkert liten sjanse for at nye bomber smeller, men tanken på at det kan skje igjen er nok vond.Ikke for å skremme deg altså, det meste går som regel bra:)

Jeg er en skikkelig pyse, men lever fint likevel:) Reiser ofte på turer. Men jeg hadde ikke reist til Mallorca viss jeg hadde engstet meg, da hadde jeg ikke hatt det moro/kost meg. Og det er litt av vitsen med å dra på ferie:)

Ikke noe svar til hjelp det her, men måtte gi deg min sympati.

Ang.svineinfluensaen, så går nok det greitt på Mallorca også viss dere er normalt friske til vanlig. Men klart det blir mer styr av å evt bli syk i utlandet, f.eks det med hjemreise m.m.

Viss dere drar...ha en riktig god tur!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...