Gå til innhold

utklippsramme ved sitater

Anbefalte innlegg

Gjest solfryd
Skrevet

Hei! Jeg ser mange (de aller fleste) får til å "klippe ut" sitater fra andre brukere og få dem i en slags farget ramme/boks. Hvordan får dere det til?

Når jeg prøver blir det bare vanlig skrift sort på hvitt, og jeg må selv legge til anførselstegnene for å vise at det er et sitat.

Takknemlig for hjelp!

Skrevet

Du skal ikke bruke de vanlige anførselstegnene på 2-tasten, men to av den lille fnutten på *-tasten. 2 slike foran og 2 bak det du vil sitere.

Skrevet

Hei, det som skal være inne i en slik boks må markeres med anførselstegn, men IKKE den som finnes på samme tast som tallet 2. Før og etter sitatet setter du to 'fnutter', den som er på samme tast som *

Gjest solfryd
Skrevet

Du skal ikke bruke de vanlige anførselstegnene på 2-tasten, men to av den lille fnutten på *-tasten. 2 slike foran og 2 bak det du vil sitere.

Og hvordan får jeg fram den lille fnutten? Bruker jeg Shift eller alt-knappen, eller...?

Og må jeg kopiere og lime inn på vanlig måte først? Og så legge til disse fnuttene foran og bak etterpå?

Takk for at du hjelper meg! :-)

Gjest solfryd
Skrevet

Hei, det som skal være inne i en slik boks må markeres med anførselstegn, men IKKE den som finnes på samme tast som tallet 2. Før og etter sitatet setter du to 'fnutter', den som er på samme tast som *

Men hvordan får jeg til å lage slike fnutter?

Skrevet

''køklkølk''

ok

Skrevet

Og hvordan får jeg fram den lille fnutten? Bruker jeg Shift eller alt-knappen, eller...?

Og må jeg kopiere og lime inn på vanlig måte først? Og så legge til disse fnuttene foran og bak etterpå?

Takk for at du hjelper meg! :-)

Klipp og lim først og så sette på fnutter. Hos meg er fnutten hovedtegnet på knappen, altså trenger jeg ikke trykke noen annet enn knappen for å få den frem.

Skrevet

Men hvordan får jeg til å lage slike fnutter?

Den er på samme tasten som * sier jeg jo, bare trykk på den så får du opp en fnutt, men husk - 2 foran og 2 bak!

Gjest solfryd
Skrevet

''Hei, det som skal være inne i en slik boks må markeres med anførselstegn, men IKKE den som finnes på samme tast som tallet 2. Før og etter sitatet setter du to 'fnutter', den som er på samme tast som *''

*Tester og ser om jeg fikk det til...*

Gjest solfryd
Skrevet

''Hei, det som skal være inne i en slik boks må markeres med anførselstegn, men IKKE den som finnes på samme tast som tallet 2. Før og etter sitatet setter du to 'fnutter', den som er på samme tast som *''

*Tester og ser om jeg fikk det til...*

Jepp, det gjorde jeg!!! Hi hi, så artig!!! Takk for hjelpen! :-)

Gjest solfryd
Skrevet

Den er på samme tasten som * sier jeg jo, bare trykk på den så får du opp en fnutt, men husk - 2 foran og 2 bak!

''Den er på samme tasten som * sier jeg jo, bare trykk på den så får du opp en fnutt, men husk - 2 foran og 2 bak!''

Aha, fant det ut! takk for hjelpen! :-)

Skrevet

''Den er på samme tasten som * sier jeg jo, bare trykk på den så får du opp en fnutt, men husk - 2 foran og 2 bak!''

Aha, fant det ut! takk for hjelpen! :-)

Toppers! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...