Gå til innhold

Kaker med lite sukker

Anbefalte innlegg

Gjest biarritz
Skrevet

Får en venn på besøk i morgen, hun er diabetiker men kan spise litt kaker dersom de ikke inneholder alt for mye sukker. I morgen tenkte jeg å finne noe på noe nytt å servere - er det noen som har en oppskrift på kake som ikke har for mye sukker, evt. bruker kunstig søtning?

Videoannonse
Annonse
Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg ville gådd for noe helt uten sukker, eventuelt kjøpt noe. Å bake med diasukker eller trikse med oppskrifter ved å tilsette mindre sukker fører sjelden noe godt med seg, hvis man ikke er erfaren kokk. Nå vet jeg ikke hva du har i tankene og slettes ikke din bakgrunn som kokk, men jeg har dårlig erfaring fra en i familien. Hun prøver ut alle oppskrifter med diasukker fordi mannen har diabetes, og resultatet blir like forferdelig hver gang..vi gruer for å dra dit i bursdag, for oftes er det noe nytt som hun bare måtte prøve. Selv er hun fornøyd, og ingen tør riktig å si noe heller....

Du får sikkert flere svar her, fra noen som har en riktig god og velprøvd oppskrift. Alltid hyggelig med hjemmebakst. Ønsker deg lykke til med besøket og baksten.

Skrevet

Jeg hadde bakt boller, kringle e.l. Altså gjærbakst. Det er jo himmelsk godt og inneholder mye mindre sukker enn de fleste andre kaker. Men det må være rykende fersk.

Skrevet

Fruktose er noe bedre enn vanlig sukker for diabetikere. En vi hadde besøk av spiste Mors Krotakater (uten fett og sukker) med fruktose på og kanskje litt kanel. Det går jo også an å lage fyll av cottage cheese, smør og litt fruktose og/eller prim til lefsene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...