Gå til innhold

Er det så mange som tar så lett på det?


trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Har akkurat lest tråden "om du ble" som handler om hva du ville gjort om du ble gravid.

Jeg er sjokkert over at det er så mange som vile valgt "den lettvinte" løsingen og tatt abort.

Unnskyldninger som at det ikke passer, vi har mange nok barn, jeg er 42 år, osv...

Er det virkelig så mange som ikke bryr seg mer om det ufødte liv?

Det skal være sagt at jeg neppe ville blitt hoppende glad om jeg hadde blitt gravid nå, men etter at sjokket hadde lagt seg ville jeg nok sakte men sikkert gledet meg.

Samme hvor dårlig det ville passet er abort for meg totalt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 245
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Persille1365381127

    29

  • hidi, the scorpion

    25

  • trollemor;o)

    19

  • Bookworm

    16

Vet du, en kan tenke hva en vil om den ene eller den andre løsningen, men det er faktisk opp til den enkelte hva de velger å gjøre i et slikt tilfelle - og ikke opp til andre å dømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, en kan tenke hva en vil om den ene eller den andre løsningen, men det er faktisk opp til den enkelte hva de velger å gjøre i et slikt tilfelle - og ikke opp til andre å dømme.

Hvorfor skal ikke barnet ha rett på at noen forsvarer dets liv også? Desto svakere en er i dette samfunnet desto verre blir en behandlet. Helt forferdelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å ta abort er noe vi helst bør unngå. MEN jeg synes også at folk tar ansvar når de velger dette dersom situasjonen er helt feil.

Jeg er ganske sikker på at jeg ville valgt abort dersom jeg ble gravid nå. Jeg bruker prevansjon for å unngå graviditet.

Noen bruker imidlertid abort som en type prevansjon. DET er ikke riktig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ikke barnet ha rett på at noen forsvarer dets liv også? Desto svakere en er i dette samfunnet desto verre blir en behandlet. Helt forferdelig!

Fordi det tross alt er selvbestemt abort fram til 12 uke i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke abort er lettvint løsning for noen - i hvertfall for svært få.

Synes det finnes mange gode grunner til å velge abort. Fordi jeg selv ikke har disse gode grunnene nå, ville jeg antakelig ikke tatt det valget, men det kunne jeg altså gjort i en annen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, en kan tenke hva en vil om den ene eller den andre løsningen, men det er faktisk opp til den enkelte hva de velger å gjøre i et slikt tilfelle - og ikke opp til andre å dømme.

Jeg dømmer ikke, det var iallefall ikke meningen, jeg ble bare litt sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at det alltid er mye lettere å si hva man ville gjort når man ikke står midt oppe i situasjonen - det gjelder både valget om å ta abort og valget om å beholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest er for abort i ekstreme tilfeller

Husker jeg fikk hele forumet etter meg da jeg mente at en kvinne burde vurdert abort da hun oppdaget at hun var svanger med flerlinger (husker ikke hvor mange), og ikke selv greide oppgaven da de ble født. Hun krevde hjelp av staten eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ikke, det var iallefall ikke meningen, jeg ble bare litt sjokkert.

Men det var jo, som flere påpeker, slett ikke mange som ville velge denne "enkle" løsningen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innbiller meg at det alltid er mye lettere å si hva man ville gjort når man ikke står midt oppe i situasjonen - det gjelder både valget om å ta abort og valget om å beholde.

Ja, helt klart, men at resurssterke par/damer velger å ta abort fordi det ike passer syns jeg er litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at det alltid er mye lettere å si hva man ville gjort når man ikke står midt oppe i situasjonen - det gjelder både valget om å ta abort og valget om å beholde.

Det tror jeg også. I min livssituasjon ville det egentlig være litt krise om jeg skulle bli gravid igjen, og jeg benytter prevensjon for å unngå dette. Men som alle vet, KAN prevensjon svikte, og jeg kan likevel komme i situasjonen at jeg er gravid.

Jeg har i utgangspunktet sagt at jeg i et slikt tilfelle er nødt til å vurdere å ta abort, men jeg er slettes ikke sikker på om jeg hadde klart å gjennomføre en abort hvis jeg først hadde hatt en baby i magen. Det er liksom en tanke som er grei for meg å tenke så lenge det ikke er en reell situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart, men at resurssterke par/damer velger å ta abort fordi det ike passer syns jeg er litt trist.

Men hva vet du om grunnene til at "det ikke passer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke abort er lettvint løsning for noen - i hvertfall for svært få.

Synes det finnes mange gode grunner til å velge abort. Fordi jeg selv ikke har disse gode grunnene nå, ville jeg antakelig ikke tatt det valget, men det kunne jeg altså gjort i en annen situasjon.

Jepp, jeg skrev "lettvint løsning" tror jeg.

Jeg sier ikke noe om de som virkelig har problemer, men de det bare ikke passer for akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart, men at resurssterke par/damer velger å ta abort fordi det ike passer syns jeg er litt trist.

Ok, jeg ser du skrev ressurssterke, men da vil jeg tilføye: tilsynelatende resurssterke - det kan være ting vi andre ikke vet noen ting om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det tross alt er selvbestemt abort fram til 12 uke i dette landet.

Ikke dermed sagt at alle er enige med den loven. Vi har også en ytringsfrihet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...