Gå til innhold

Løvsuger - har det noe for seg ?

Anbefalte innlegg

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Så de hadde en løvsuger som kverner opp løvet på Clas Ohlson nå, til under 500. Har mye trær, så lurte på om jeg skulle spandere en slik. Men er det noen besparing når det gjelder jobb? En får jo kvernet løvet om ikke annet. Men de bråker kanskje noe infernalsk de her maskinene?

Gjest dette er et nick
Skrevet

Ta hensyn til naboene dine og la vær å kjøpe noe slikt.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Ta hensyn til naboene dine og la vær å kjøpe noe slikt.

Det bråker SÅ fælt, ja!? Var redd for det, skjønner du.

Gjest Lausunger/løvsuger
Skrevet

Sukk, det er visst kvelden for meg nå - jeg leste "Lausunger - har det noe for seg?".

Da er det god natt, ja! :-)

(Om løvsugere vet jeg intet annet enn at de har en høy, bråkete lyd.)

Skrevet

Sukk, det er visst kvelden for meg nå - jeg leste "Lausunger - har det noe for seg?".

Da er det god natt, ja! :-)

(Om løvsugere vet jeg intet annet enn at de har en høy, bråkete lyd.)

''Sukk, det er visst kvelden for meg nå - jeg leste "Lausunger - har det noe for seg?".''

Det leste jeg også.

Gjest amøben fra rommet
Skrevet

Litt løv er bra, de tar meitemarken seg av. Du kan eventuelt hoppe over rakingen og kjøre over med gressklipper, slik at løvet finfordeles i stedet. Blir løvlaget for tykt (særlig fra trær med store blader) kan det danne grobunn for soppinfeksjoner. Alt med måte.

Kilde: http://www.klikk.no/bolig/hage/article215620.ece

Skrevet

Det bråker SÅ fælt, ja!? Var redd for det, skjønner du.

Vi har en fra Bosch som er elektrisk. Den bråker ja - men man bruker den jo ikke lenge av gangen. Synes den er veldig grei. Den vi har kan også brukes motsatt, slik at den blåser løv (kan samle løvet i hauger.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Litt løv er bra, de tar meitemarken seg av. Du kan eventuelt hoppe over rakingen og kjøre over med gressklipper, slik at løvet finfordeles i stedet. Blir løvlaget for tykt (særlig fra trær med store blader) kan det danne grobunn for soppinfeksjoner. Alt med måte.

Kilde: http://www.klikk.no/bolig/hage/article215620.ece

Jeg har ikke plen, så den metoden går ikke for meg dessverre. Vi bor på naturtomt. Noe løv lar jeg ligge, men det er mye å ta av, med mange store trær rundt omkring.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Vi har en fra Bosch som er elektrisk. Den bråker ja - men man bruker den jo ikke lenge av gangen. Synes den er veldig grei. Den vi har kan også brukes motsatt, slik at den blåser løv (kan samle løvet i hauger.

Det med å blåse løv har jeg lurt på! Funker det altså? Klarer du å dirigere det dit du skal altså? Ser for meg at tørt løv ikke er så lett å styre. hehe... Og er det vått så går det vel ikke å lee på det med luft?

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=137047133

En sånn en? Den er elektrisk og kan umulig bråke så jævlig.

Takk for tipset, jeg har flere svære løvtrær på tomta, og er drittlei løvet. Trærne skal hogges, men inntil videre kan en sånn maskin være nyttig. En bensindrevet hadde vært hakket bedre.

Ligna veldig det ja! Får se hva det blir til, egentlig så tar det mye plass å oppbevare alt det her utstyret også. Kunne vel heller trenge en sånn kvist-eter! hehe... Eller hva det heter. Enn så lenge må jeg bare finne meg i å kjøre det vekk, alt det her hageavfallet mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...