Gå til innhold

Noen som trives i Kirkenes?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg hadde en kjæreste en gang som kom ifra Kirkenes. Han hatet virkelig byen og sa at det var absolutt ingenting å gjøre der, ikke noe kultur eller noe interessant. Han ville aldri tilbake dit.

Etter all denne nedrakkingen av Kirkenes som jeg har hørt på så lurer jeg på om noen har noen positive opplevelser med å bo i Kirkenes?

Og hvordan er det feks i Levanger? Hørt at det er en litt kjip by.

Skrevet

Om jeg kunne finne en plass å bo i Nord-Norge, uansett hvor det måtte være, hadde jeg flyttet fra Sørlandet med en gang!

Skrevet

Jeg synes Kirkenes er hyggelig. Utelivet og kulturlivet er selvsagt ikke sammenlignbart med storbyer, men det handler jo litt om hva man gjør det til selv også. Jeg pleier å tenke slik at hvis man savner noe, så får man selv sørge for at det skjer. Naturen rundt Kirkenes er aldeles nydelig, flott til ski- og snøscooterturer.

Skrevet

Levanger er en ok "by" for en kort periode, men jeg kunne aldri tenkt meg å bo der. Det er små forhold, en park, et kjøpesenter, noen små butikker, noen få lokale utesteder (synes å huske vi bare fant to...) og en utmerket plass å dra på blåtur til ;) En og en halv times kjøring fra Trondheim, sånn omtrentlig.

Jeg var der på blåtur med studieklassen min for noen år siden, og da presterte noen av gutta å skru ned politiskiltet utenfor stasjonen og stikke av med det. De hadde faktisk ikke fått opp et nytt to år senere... hysterisk morsomt der og da, men kjempeteit å tenke tilbake på.

Skrevet

Levanger er en ok "by" for en kort periode, men jeg kunne aldri tenkt meg å bo der. Det er små forhold, en park, et kjøpesenter, noen små butikker, noen få lokale utesteder (synes å huske vi bare fant to...) og en utmerket plass å dra på blåtur til ;) En og en halv times kjøring fra Trondheim, sånn omtrentlig.

Jeg var der på blåtur med studieklassen min for noen år siden, og da presterte noen av gutta å skru ned politiskiltet utenfor stasjonen og stikke av med det. De hadde faktisk ikke fått opp et nytt to år senere... hysterisk morsomt der og da, men kjempeteit å tenke tilbake på.

''Jeg var der på blåtur med studieklassen min for noen år siden, og da presterte noen av gutta å skru ned politiskiltet utenfor stasjonen og stikke av med det. De hadde faktisk ikke fått opp et nytt to år senere... hysterisk morsomt der og da, men kjempeteit å tenke tilbake på.''

Hehe..! De har kanskje ikke merket at det er borte? ;-)

Skrevet

Om jeg kunne finne en plass å bo i Nord-Norge, uansett hvor det måtte være, hadde jeg flyttet fra Sørlandet med en gang!

Hva er så ille med Sørlandet?

Jeg bor midt i landet, og aner ikke hvor jeg ellers skulle ha bodd. Sandefjord/Tønsberg eller Horten, kanskje?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1253962181' post='4218735]

''Jeg var der på blåtur med studieklassen min for noen år siden, og da presterte noen av gutta å skru ned politiskiltet utenfor stasjonen og stikke av med det. De hadde faktisk ikke fått opp et nytt to år senere... hysterisk morsomt der og da, men kjempeteit å tenke tilbake på.''

Hehe..! De har kanskje ikke merket at det er borte? ;-)

Hehe jo... jeg mener det sto en liten notis om det i avisa et par uker senere... raske i reaksjonen er de riktignok ikke da ;)

Gjest stortrives!
Skrevet

Vi kom hit for drøye ti år siden, og stortrives her. Det er selvsagt ikke så mange fritidstilbud som i byene, men nok for vår del som småbarnsforeldre i den første perioden. Dessuten er det mange billige flybiletter sørover ved behov.

Gjennom ungene fikk vi kontakt med masse trivelige folk, og er nå rimelig rotfaste her. Jobb, barnehage, butikk, kino, trening osv ligger med maks 5 minutt avstand med bil, kan bli hele 10 min hvis man går eller sykler.

De siste par årene har det skjedd mye spennende her innen næringsutvikling og i fhd til Russland, så dette eventyret vil vi ikke avslutte med det første. Det er rett og slett veldig spennenede å være med på, og vi tar gjerne i mot flere som vil være med ;)

Har du planer om å flytte hit, siden du spør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...