Gå til innhold

Regnes sosial stønad som inntekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

regnes sosial stønad (til husleie og livsopphold) som inntekt, i forhold til hvor mye en kan tjene i løpet av et år med tanke på Lånekassen?

Skrevet

Får man sosial stønad om man går på skolen da?

Skrevet

Får man sosial stønad om man går på skolen da?

Nei, men jeg har fått sosial stønad tidligere i år. Men nå er jeg blitt student fra høsten av.

Gjest nei det gjør det ikke
Skrevet

Nei, sosial stønad er ikke inntekt.

Skrevet

Lånekassen regner med inntekt fra du begynner å studere.

Er du 100% sikker på det? Det har jeg ikke hørt før...

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Lånekassen regner årsinntekt, men hvis du bare søker støtte halve året, er inntektsgrensen mye høyere. Jeg vet ikke nøyaktig hva den er på nå, men det kan du sikkert finne ut på sidene deres.

Skrevet

Ja, så sant det ikke har skjedd noe det siste året. Jeg kunne i 2006 tjene ca 60000kr fra jeg begynte å studere og ut året. Det neste året var grensa 120000 for hele året. Og tilslutt var det 60000 det siste halve året. Så du kan f.eks. jobbe fullt første og siste halvåret uten å tape studiestøtte. Da mener jeg selvsagt det halvåret før du begynner å studere og det halvåret etter.Det ble litt kronglete skrevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...