Gå til innhold

Ny politikk... max antall barn

Anbefalte innlegg

Gjest ny politikk
Skrevet

Ser at regjeringen vil kutte i kontantstøtten nå, og la den bare gjelde til barna er 1 år gamle. Begrunnelsen er visstnok at kontantstøtte fram til barnet fyller 3 år ikke er gunstig for innvandrerbarn. Disse barna blir nemlig isolert og utestengt fra norske barn og får ikke påvirkning nok til å bl.a. lære seg norsk språk og norske sosiale ferdigehter, hvis altså mødrene deres får kontantstøtte...

Javel.... Jeg forstår den biten. Men er det så farlig da, bare barnet begynner i barnehage det året det fyller tre år? (Jeg mener nemlig at små barn trenger mammaen sin iallefall de tre første årene). Innen skolestart har barnet tatt igjen det forsømte likevel, og i løpet av hele skoletida drar innvandrerbarn gjerne forbi etnisk norske barn i kunnskap og visdom uansett.

Det jeg synes er feil, er at mange innvandrermødre går hjemme år etter år etter år fordi de stadig får nye barn. Slik blir de aldri integrert i det norske samfunnet.

Hvorfor ikke heller sette en max.grense på hvor mange barn innvandrere bør få lov til å få? La oss si max tre barn pr familie. (Det er jo sjelden etnisk norske familier velger å få flere enn tre barn.)

Etter at det tredje barnet er begynt i barnehage ved treårs alder, må moren gå på skole og lære seg norsk, kanskje etterhvert også et yrke slik at hun kan bidra til å hjelpe familien økonomisk.

Hvis innvandrerkvinner på tross av slike regler velger å få flere enn tre barn, bør ikke staten utbetale barnetrygd for dem.

Vet slike tanker er svært så kontroversielle, og jeg vet ikke helt om jeg mener det. Men det virker så fornuftig her jeg sitter med vinglasset... Har også nettopp diskutert politikk med ei venninne på telefonen, og ble litt oppgiret...

Skrevet

''Hvorfor ikke heller sette en max.grense på hvor mange barn innvandrere bør få lov til å få?''

Ja til tvangssterilisering! Og etter at vi har tatt innvandrerkvinner med tre barn, kan vi jo ta alle dumme - for ikke å snakke om dem som breier seg på bussen!

''Etter at det tredje barnet er begynt i barnehage ved treårs alder, må moren gå på skole og lære seg norsk, ''

Ja, det er bortkastet å lære dem opp i norsk før det har gått såpass med tid.

''Men det virker så fornuftig her jeg sitter med vinglasset... ''

En komiker sa en gang på tv at det ikke bare var tobakk som burde merkes med advarsler, men at f eks ølglass burde merkes med "Advarsel! Etter inntak av dette kan du komme i skade for å synes at dama ved bardisken er en ekte lekkerbisken". Han burde kanskje utvide advarselsreperoaret;-)

Gjest ny politikk
Skrevet

''Hvorfor ikke heller sette en max.grense på hvor mange barn innvandrere bør få lov til å få?''

Ja til tvangssterilisering! Og etter at vi har tatt innvandrerkvinner med tre barn, kan vi jo ta alle dumme - for ikke å snakke om dem som breier seg på bussen!

''Etter at det tredje barnet er begynt i barnehage ved treårs alder, må moren gå på skole og lære seg norsk, ''

Ja, det er bortkastet å lære dem opp i norsk før det har gått såpass med tid.

''Men det virker så fornuftig her jeg sitter med vinglasset... ''

En komiker sa en gang på tv at det ikke bare var tobakk som burde merkes med advarsler, men at f eks ølglass burde merkes med "Advarsel! Etter inntak av dette kan du komme i skade for å synes at dama ved bardisken er en ekte lekkerbisken". Han burde kanskje utvide advarselsreperoaret;-)

Skåååål! Huui og hei! Jeg fester i dag, jeg!

Skrevet

Skåååål! Huui og hei! Jeg fester i dag, jeg!

Ta deg litt rekecoctail og medisterkaker, så blir du ikke så fort full!

Gjest ny politikk
Skrevet

Ta deg litt rekecoctail og medisterkaker, så blir du ikke så fort full!

Har ikke... Dessuten prøver jeg på å bli dritings, for det har jeg aldri vært før! ;-)

Hadde et sånt innmari lavtrykk på sinnet, så jeg prøver nå å drikke meg til bedre humør, og det ser ut til å hjelpe. Og jeg føler meg betraktelig bedre!!!

Gjest ny politikk
Skrevet

Har ikke... Dessuten prøver jeg på å bli dritings, for det har jeg aldri vært før! ;-)

Hadde et sånt innmari lavtrykk på sinnet, så jeg prøver nå å drikke meg til bedre humør, og det ser ut til å hjelpe. Og jeg føler meg betraktelig bedre!!!

Litt selvdestruktiv i kveld... Men wtf? Samma det...

Skrevet

Litt selvdestruktiv i kveld... Men wtf? Samma det...

Best å svare seg selv, ja - da får du de svarene du vil ha ;-)

Gjest Helledagen
Skrevet

Ja du klarte tydeligvis å få ut masse drit ihvertfall..

Håper egentlig du sender et innlegg her i morgen og skylder på fylla...

Skrevet

Ja du klarte tydeligvis å få ut masse drit ihvertfall..

Håper egentlig du sender et innlegg her i morgen og skylder på fylla...

Hvorfor? For lite politisk korrekt.

Gjest Ikke ferdig med politikken
Skrevet

Hvorfor? For lite politisk korrekt.

hvordan får du forresten til å svare på innlegg uten at det kommer opp i tråden?

Skrevet

Uff, jeg er ikke enig i å ha max-grense på antall barn!

Men kanskje at man etter fylte 3 år får gratis barnehage? Eller påtvungen barnehage for innvandrer barn de 2 siste årene før de begynner på skolen?

Hmmm, vet ikke helt...

Skrevet

hvordan får du forresten til å svare på innlegg uten at det kommer opp i tråden?

Mener du 100 nyeste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...