Gå til innhold

Sterilisering

Anbefalte innlegg

Gjest Prøver alt
Skrevet

Når en kvinne steriliserer seg, så hindres eggløsning. Eggløsning kan gi hodepine(sånn her jeg det).Betyr det at sterilisering kan hjelpe på hodepine?

I såfall betaler jeg og prøver det også.

Er prisen forresten ca 6000 kr fremdeles?

Skrevet

Når en kvinne steriliseres klippes vel bare egglederne og snurpes sammen, slik at egget ikke kommer frem til livmoren eller kan slå seg ned i egglederne?

I så tilfelle vil syklus med eggløsning være den samme som før.

Skrevet

Nei, eggløsning hindres ikke, det eneste som hindres er at egget kan finne veien ned i livmoren. Eggløsning og menstruasjon er helt som før, det er bare egglederne som er kuttet over og svidd i enden slik at det ikke er noen åpning der.

Skrevet

Nei, eggløsning hindres ikke, det eneste som hindres er at egget kan finne veien ned i livmoren. Eggløsning og menstruasjon er helt som før, det er bare egglederne som er kuttet over og svidd i enden slik at det ikke er noen åpning der.

Men.. dette skjønner jeg ikke. Hvordan blir det da en menstruasjon om egglederen er kuttet? Veien er jo fysisk blokket mellom eggstokken og livmoren? Jeg kan sikkert søke og lese om inngrepet, men.. ble temmelig forundret over hvordan dette kan henge sammen.

Skrevet

Men.. dette skjønner jeg ikke. Hvordan blir det da en menstruasjon om egglederen er kuttet? Veien er jo fysisk blokket mellom eggstokken og livmoren? Jeg kan sikkert søke og lese om inngrepet, men.. ble temmelig forundret over hvordan dette kan henge sammen.

Livmoren i slimhinnen vokser jo hver mnd, men når det ikke blir noen befruktning støtes denne ut = menstruasjon. Om egget fysisk dukker opp i livmoren eller ikke spiller ingen rolle, hormonene gjør jobben sin allikevel og den gjøres i eggstokkene.

Skrevet

Livmoren i slimhinnen vokser jo hver mnd, men når det ikke blir noen befruktning støtes denne ut = menstruasjon. Om egget fysisk dukker opp i livmoren eller ikke spiller ingen rolle, hormonene gjør jobben sin allikevel og den gjøres i eggstokkene.

Men hvor blir det av egget som løsner da? :-)

Skrevet

Men hvor blir det av egget som løsner da? :-)

Det tas bare opp i kroppen og går til grunne når det løsner fra eggstokken, det er jo ikke store cellen. :o)

Gjest komplisert?
Skrevet

Det er ikke egget som daler ned i livmoren din og gir blødninger. Det er livmoren som pga et tenkelig svangerskap forbereder seg på å ta imot egget som -kan- være befruktet. Dette skjer om egget kommer eller ikke. Har noe med mormoner å gjøre. Livmorveggen tykner og du blør.

Skrevet

Det er ikke egget som daler ned i livmoren din og gir blødninger. Det er livmoren som pga et tenkelig svangerskap forbereder seg på å ta imot egget som -kan- være befruktet. Dette skjer om egget kommer eller ikke. Har noe med mormoner å gjøre. Livmorveggen tykner og du blør.

''Har noe med mormoner å gjøre.''

*Fnis* For ikke å si hormoner...

Gjest komplisert?
Skrevet

Rettelse: Ikke mormoner, det skulle være hormoner. Heldigvis ingen mormonere som bor i livmora :)

Gjest komplisert?
Skrevet

''Har noe med mormoner å gjøre.''

*Fnis* For ikke å si hormoner...

Rart hvor stor forskjell en liten skrivefeil kan gjøre :)

Skrevet

Rart hvor stor forskjell en liten skrivefeil kan gjøre :)

*Hehehehe* Morsom skrivefeil det der da! :o)

Gjest Prøver alt
Skrevet

Der brast altså det håpet:( Men det der burde jeg egentlig ha forstått før:)

Skrevet

Der brast altså det håpet:( Men det der burde jeg egentlig ha forstått før:)

Hvis du får hodepine ved eggløsning er det eggstokkene du bør fjerne, men det er man veldig skeptisk til ettersom man da går rett i overgangsalderen. Men det er kanskje verdt et forsøk å snakke med legen om det?

Gjest Prøver alt
Skrevet

Hvis du får hodepine ved eggløsning er det eggstokkene du bør fjerne, men det er man veldig skeptisk til ettersom man da går rett i overgangsalderen. Men det er kanskje verdt et forsøk å snakke med legen om det?

Har tenkt den tanken også. Men ikke snakket med lege enda, pga det med overgangsalderen....

Skrevet

Mormoner i livmora! *LOL*

:o)

Gjest komplisert
Skrevet

Mormoner i livmora! *LOL*

:o)

Det ville nok ha vært litt komplisert ja :-). Utrolig hva en liten skriveleif kan gjøre :)

Skrevet

Det ville nok ha vært litt komplisert ja :-). Utrolig hva en liten skriveleif kan gjøre :)

Jeg lo godt og lenge ;-)

Takk for svar, forøvrig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...