Gå til innhold

Lørdagskveld i prusteheimen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstebarn (5 år) har overnattingsbesøk - ei venninne på 6 år sover hos oss for første gang. De storkoste seg og gikk frivillig til seng før 21, og ligger og sover ved siden av hverandre med hendene i hverandre. Søte!

Mellombarn (8 år) kom så søt inn og spurte med dådyrøyne da klokka var 2215 om hun kunne bade i badekaret. Mamma smeltet og sa ja. La seg med sterke protester klokka 23.

Eldstebarn hadde en kamerat på besøk til klokka var 2130, og hoppet oppi badekaret sammen med søstera, og så hadde de et fredelig nattbad sammen. Han har husets beste madrass, og jeg sovnet nesten i senga da jeg sang for ham.

Etter barne-tv spiste vi hjemmelagede pizzaboller og ostehorn. MMmmmmmmmm!!!! Vi hadde filmkveld i kveld fra 20 til 21.30 og så filmen ORPS. KJempebra film, og veldig koselig å se den sammen med ungene. Popcorn og stor stemning :-)

Prustemannen har stort sett sovet på sofaen i kveld. Jeg sitter og DOLER med en ølboks foran meg. Var egentlig i TV-humør, men det er jo helt elendig program.... Burde egetnlig heller tatt frem boka jeg leser (Predikanten av ....Läckberg).

Jeg var borte nesten hele uka, og det er ufattelig deilig å være hjemme hos familien og sove i egen seng :-) Sykkeltur med jentene fikk jeg også gjort i dag.

Dere andre da?

Skrevet

Frk. Snupp hadde hjertevenninnen på overnatting fra i går til i dag og hun dro hjem i 13-tiden. Da hadde vi noen timer alene, ungene og jeg, før Hr. Pode fikk sin overnattingsgjest i 16:30-tiden. :o) Ikke noe spesielt til kvelds, bare godis. Snuppa og jeg så Skal vi danse på tv2 mens guttene satt med pc'n.

Nå har Snuppa sovet i halvannen time, men guttene ligger og skravler fremdeles og spiller på ds'ene sine tenker jeg. Nå skal jeg rusle i seng selv og regner med jeg sovner før dem. :o)

Gjest nordpolen
Skrevet

Sitter (frivillig) hjemme alene og ser film, leser bok og storkoser meg. Vet ikke sist jeg hadde en slik kveld for meg selv, herlig :-)

Skrevet

Sitter (frivillig) hjemme alene og ser film, leser bok og storkoser meg. Vet ikke sist jeg hadde en slik kveld for meg selv, herlig :-)

Det er fantastisk av og til å ha litt tid for seg selv :-)

Kos deg!!!!!

Skrevet

Frk. Snupp hadde hjertevenninnen på overnatting fra i går til i dag og hun dro hjem i 13-tiden. Da hadde vi noen timer alene, ungene og jeg, før Hr. Pode fikk sin overnattingsgjest i 16:30-tiden. :o) Ikke noe spesielt til kvelds, bare godis. Snuppa og jeg så Skal vi danse på tv2 mens guttene satt med pc'n.

Nå har Snuppa sovet i halvannen time, men guttene ligger og skravler fremdeles og spiller på ds'ene sine tenker jeg. Nå skal jeg rusle i seng selv og regner med jeg sovner før dem. :o)

Hadde jeg fått lov, hadde jeg sovnet i senga til guttungen. Men han dyttet meg ut av senga :-(

Det samme skjedde i går, men da sovnet jeg faktisk....

Skrevet

Den minste ba om å få legge seg tidlig. Hun var sliten etter å ha overnattet hos en venninne.

Vi andre så på Skal vi danse. 6-åringen har mange morsomme kommentarer. Hun syntes bl at Ole Klementsen ser veldig rar ut ;D

Jeg spurte henne om hun husker når lillesøster var i magen, men det gjorde hun ikke. Jeg sa at hun hun var jo 2,5 år da hun ble født, og da spurte hun nesten litt irritert "Men husker du noe fra du var 2 år da?". Jeg gjør faktisk ikke det, he he.

Skrevet

Den minste ba om å få legge seg tidlig. Hun var sliten etter å ha overnattet hos en venninne.

Vi andre så på Skal vi danse. 6-åringen har mange morsomme kommentarer. Hun syntes bl at Ole Klementsen ser veldig rar ut ;D

Jeg spurte henne om hun husker når lillesøster var i magen, men det gjorde hun ikke. Jeg sa at hun hun var jo 2,5 år da hun ble født, og da spurte hun nesten litt irritert "Men husker du noe fra du var 2 år da?". Jeg gjør faktisk ikke det, he he.

Så søte de er :-)

Jeg har faktisk et minne fra jeg var 2 eller 2,5 år. Mamma klippet plenen (sånn manuell sak) hos farmor og farfar. Jeg løp bort mot farfar og han bøyde seg ned og gav meg en kjempeklem. Men så gjorde han en bevegelse som gjorde at jeg fikk armen ut av ledd :-( Og vi måtte i hui og hast inn på sykehuset. Jeg hadde en hvit og lyseblå bamse med meg :-)

Jeg husker da mamma var gravid med min søster, men jeg var 3,5 da hun ble født.

Ellers er jeg kjempeimponert over hun minste her i huset, hva hun husker. Hun har detaljminne til tusen. I vinter hadde vi en ansettelsesprosess på jobben, og jeg har nok sagt litt her hjemme om det - for her forrige helg begynte hun å snakke om "den stakkars dama som ikke fikk jobb hos dere" !!!!!!

Skrevet

Jeg har faktisk et minne fra jeg var 2 eller 2,5 år. Mamma klippet plenen (sånn manuell sak) hos farmor og farfar. Jeg løp bort mot farfar og han bøyde seg ned og gav meg en kjempeklem. Men så gjorde han en bevegelse som gjorde at jeg fikk armen ut av ledd :-( Og vi måtte i hui og hast inn på sykehuset. Jeg hadde en hvit og lyseblå bamse med meg :-)

Ellers er jeg kjempeimponert over hun minste her i huset, hva hun husker. Hun har detaljminne til tusen. I vinter hadde vi en ansettelsesprosess på jobben, og jeg har nok sagt litt her hjemme om det - for her forrige helg begynte hun å snakke om "den stakkars dama som ikke fikk jobb hos dere" !!!!!!

Så langt tilbake klarer ikke jeg å huske, men så var det en spesiell opplevelse for deg da. I tillegg blir et slikt minne sittende pga at det blir gjenfortalt flere ganger opp gjennom oppveksten.

Kjedelig når de små husker ting som ikke er ment for deres ører ;)

Min eldste sier hun husker en gang hun nektet å skylle ut shampoen, og at jeg sa at da fikk hun bare legge seg med shampo i håret. Hun husker den ekle følelsen med å velge mellom to onder ;)

Skrevet

Så langt tilbake klarer ikke jeg å huske, men så var det en spesiell opplevelse for deg da. I tillegg blir et slikt minne sittende pga at det blir gjenfortalt flere ganger opp gjennom oppveksten.

Kjedelig når de små husker ting som ikke er ment for deres ører ;)

Min eldste sier hun husker en gang hun nektet å skylle ut shampoen, og at jeg sa at da fikk hun bare legge seg med shampo i håret. Hun husker den ekle følelsen med å velge mellom to onder ;)

Uff da :-(

Jeg har et fælt minne fra en gang min søster og jeg ble sittende ved middagsbordet. Vi orket ikke å spise opp, men fikk ikek gå før vi hadde spist opp. Mamma og pappa var gått inn i stua. Det var noe kjøttmat, men uten saus, og det var blitt kaldt. Etter en lang stund tok jeg og helte melk oppå og rørte rundt, for at det liksom skulel bli saus og mer smak.... Det ble så ekkelt at jeg da slapp å spise det opp... Tipper jeg var 7-8 år.

Jentene mine har vært så veldig gode venner i sommer og i høst. De leker veldig mye sammen, og har en egen rollelek de leker nesten daglig. Utrolig koselig å høre dem leke og pludre i lang tid om gangen uten å krangle :-) Også da vi syklet sammen i dag (bare vi tre) så var det bare fryd og gammen. Vi syklet til en barnehage i nærheten. jeg la meg på en benk og sovnet, mens de lekte som bestevenner i ca en time før vi returnerte :-)

Skrevet

Uff da :-(

Jeg har et fælt minne fra en gang min søster og jeg ble sittende ved middagsbordet. Vi orket ikke å spise opp, men fikk ikek gå før vi hadde spist opp. Mamma og pappa var gått inn i stua. Det var noe kjøttmat, men uten saus, og det var blitt kaldt. Etter en lang stund tok jeg og helte melk oppå og rørte rundt, for at det liksom skulel bli saus og mer smak.... Det ble så ekkelt at jeg da slapp å spise det opp... Tipper jeg var 7-8 år.

Jentene mine har vært så veldig gode venner i sommer og i høst. De leker veldig mye sammen, og har en egen rollelek de leker nesten daglig. Utrolig koselig å høre dem leke og pludre i lang tid om gangen uten å krangle :-) Også da vi syklet sammen i dag (bare vi tre) så var det bare fryd og gammen. Vi syklet til en barnehage i nærheten. jeg la meg på en benk og sovnet, mens de lekte som bestevenner i ca en time før vi returnerte :-)

Så koselig at de er blitt gode venner :o) Vi opplever det litt motsattt her, at 6-åringen er blitt litt sjalu på den minste nå som hun har fått "eget liv" med egne venner. Hun er ikke lenger forbilde og bestevenn nå som hun har venner som opptar henne veldig.

Jeg har også noen dårlige minner om mat fra jeg var lita. En gang kasta jeg kjøttsuppa ut kjøkkenvinduet for å få lørdagsgodt. En annen gang ble jeg tvunget av en tante til å spise mandelpudding. Jeg måtte drikke mye vann for å få den ned. Jeg orker ikke mandelpudding i dag :-/

Skrevet

Så koselig at de er blitt gode venner :o) Vi opplever det litt motsattt her, at 6-åringen er blitt litt sjalu på den minste nå som hun har fått "eget liv" med egne venner. Hun er ikke lenger forbilde og bestevenn nå som hun har venner som opptar henne veldig.

Jeg har også noen dårlige minner om mat fra jeg var lita. En gang kasta jeg kjøttsuppa ut kjøkkenvinduet for å få lørdagsgodt. En annen gang ble jeg tvunget av en tante til å spise mandelpudding. Jeg måtte drikke mye vann for å få den ned. Jeg orker ikke mandelpudding i dag :-/

Nei - nå må jeg krype til sengs. Min kjære har våknet på sofaen, og byttet side.... Slokker av pc'en nå. Natta!

Skrevet

Husker poden her neste skremte meg en gang - da lillesøstra var baby lå hun i en lyseblå baljelignende sak i bilen, før hun kom over i vanlig babysete. Poden var 23 mnd da hun ble født og hun brukte denne balja i ca. 3 mnd bare, altså var han vel 2 år 2 mnd da hun sluttet å bruke den.

Et par år senere sier han plutselig en dag:"Lillesøster lå i en blå balje i bilen da hun var liten!" Jeg ble helt stum - hvordan i all verden kunne han huske det?! Jeg tror ikke vi har noen bilder av henne i den så han kan ikke ha sett det på bilde.

Skrevet

Husker poden her neste skremte meg en gang - da lillesøstra var baby lå hun i en lyseblå baljelignende sak i bilen, før hun kom over i vanlig babysete. Poden var 23 mnd da hun ble født og hun brukte denne balja i ca. 3 mnd bare, altså var han vel 2 år 2 mnd da hun sluttet å bruke den.

Et par år senere sier han plutselig en dag:"Lillesøster lå i en blå balje i bilen da hun var liten!" Jeg ble helt stum - hvordan i all verden kunne han huske det?! Jeg tror ikke vi har noen bilder av henne i den så han kan ikke ha sett det på bilde.

Jeg har 2 minner fra da jeg var ca 1 år.

Det ene var da vi var hos fotografen.

Jeg husker at jeg syns han var veldig artig,og det kunne man se på bildet også at jeg syns. :-)

Det andre minne var da jeg lå i en båt.

Jeg husker at senga rørte på seg (båten vugget) og at det var en rund vindu som jeg lå og så på. Husker ikke helt hva det vinduet heter på en båt.

Skrevet

Jeg husker at jeg syns han var veldig artig,og det kunne man se på bildet også at jeg syns. :-)

Jeg husker at senga rørte på seg (båten vugget) og at det var en rund vindu som jeg lå og så på. Husker ikke helt hva det vinduet heter på en båt.

Koøye. :o)

Skrevet

Koøye. :o)

Jeg tenkte på kuøye,men syns det var litt vel merkelig navn. :-)

Gjest majas mamma
Skrevet

Mitt første helt klare minne er fra 1-års dagen min. Min mor skulle ha på meg et skjørt, men jeg ville ikke for det stakk. Grunnen til at jeg vet at det var 1-årsdagen min er at min mor har fortalt at det skjørtet fikk jeg til bursdagen av min fars gamle yndlingstante, og at jeg bare brukte det den ene gangen. Et annet tidlig minne er at jeg kommer inn på et rom, og der står min fars klarinett på gulvet. Til bursdagen min det året ønsket jeg meg en "tometer" (trompet) tror jeg må ha vært mellom ett og to år da.

Skrevet

Jeg har faktisk veldig sterke minner om den dagen mamma kom hjem fra sykehuset med lillebror, jeg var da 18 mnd. Jeg husker nøyaktig hvilken bag han lå i (en bag jeg ikke har sett siden og ikke har noen minner om) og at mamma satte han ned på kjøkkengulvet. Etter dette har jeg ingen klare minner før jeg er over tre år.

Jeg opplevde nok mamman sykehusopphold som noe dramatisk kan jeg tenke meg. Pappa var til sjøs og dermed var jeg hos onkel og tante ei hel uke. Så jeg var nok _veldig_ glad over å se mamma igjen, og kanskje det var det som gjorde aller størst inntrykk på meg, at mamma var hjemme igjen? For jeg husker ikke noen ting om lillebror ellers, så tror egentlig ikke jeg var så interessert i han:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...