Gå til innhold

Lysten på flere barn - biologisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver ganger jeg hører om noen som er gravide, ser bilder av nyfødte eller leser om svangerskap blir jeg så ufattelig babysjuk! Jeg kjenner det fysisk i kroppen at jeg har en trang til å få flere barn, til å være gravid! Har en 3-åring fra før av, og fornuftsmessig har jeg ikke tenkt på søsken på mange år ennå, fordi det ikke passer så godt inn i livssituasjonen vår. Ei heller likte jeg å være gravid sist, det var en svangerskap med mange komplikasjoner. Derfor ler jeg litt av det, denne trangen som tydeligvis sitter i genene et sted. Det er vel naturlig for at menneskeheten skal formere seg, men dog:)

Gjest lykken er en av hver
Skrevet

En egenfødt og en adoptert med god aldersforskjell har vist seg å være en utrolig fin måte å få barn på for min del! Og når jeg ser på ungene, så ser det jammen ut som om de har stor glede av hverandre også.

Så selv om menneskeheten er programmert til å formere seg, så tilsier det ikke nødvendigvis at nettopp du skal reprodusere deg!

Adopsjon gir i tillegg en veldig fin balanse mellom foreldrenes engasjement, siden ingen av dem er biologisk forventet å skulle være mer/noe annet enn den andre. Og ikke minst: Med et adoptert barn ble jeg veldig klar over og ydmyk for at man har barna til låns i noen år - både de adopterte og de egenfødte. Og at det er opptil oss sjøl å fortjene deres kjærlighet.

Jeg skulle ønske de biologiske foreldrene kunne vite hvor seriøst vi tar oppgaven med å være gode foreldre for barnet de har skapt og båret fram.

Vel er ventetiden for adopsjon lang, men det er en fantastisk måte å få barn på. Særlig hvis du ikke kan, eller er tvilende til å føde flere selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...