Gå til innhold

er mini step noe bra å bruke?

Gjest for tiden hjemmeværende og liten mulighet for å gå ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er høygravid og må på do hele tiden, som gjør mine vanlige treningsmuligheter vanskelige.

Vi har liten plass hjemme og derfor ikke plass til et stort treningsapperat.

Jeg lurer på om en slik mini step som man får kjøpt billig på Obs er grei å bruke som substitutt for gåturer?

Slik som denne:http://www.google.no/imgres?imgurl=http://cn1.kaboodle.com/hi/img/2/0/0/40/c/AAAAAkAFPpYAAAAAAEDJHg.jpg&imgrefurl=http://www.kaboodle.com/reviews/sharper-image-mini-step-flex&h=300&w=235&sz=14&tbnid=pztkmPHo0VPiGM:&tbnh=116&tbnw=91&prev=/images%3Fq%3Dmini%2Bstep&hl=no&usg=__JR0W8-coF-hF9MZfvLixgzAwfvU=&ei=UUjASuLlNeChjAePtt0f&sa=X&oi=image_result&resnum=4&ct=image

Gjest Slikkepotten
Skrevet

Å finne motivasjon til å bruke slike apperater innendørs er grusomt vanskelig. Er mye lettere å motivere seg hvis man kan kombinere det med vakker natur.

Skrevet

Å finne motivasjon til å bruke slike apperater innendørs er grusomt vanskelig. Er mye lettere å motivere seg hvis man kan kombinere det med vakker natur.

Motivasjon sliter jeg ikke med, derimot å kunne ha formen til å komme seg ut døra er verre.

Gjest Instruktør
Skrevet

Motivasjon sliter jeg ikke med, derimot å kunne ha formen til å komme seg ut døra er verre.

Jeg ville heller investert i en ergometer/spinningsykkel. Men hvis du er høygravid og har holdt deg iform gjennom hele svangerskapet, så har du ikke vondt av å roe deg ned litt. Formen forsvinner ikke så fort. Dessuten er det krevende nok å bære kroppen sin rundt.

Litt stabilitetsøvelser for ryggen og trening av bekkenbunnen er det jeg vil anbefale deg nå. Du finner det ved å søke på core/pilates på nettet.

Hilsen instruktør som har født fem barn.

Gjest treningstroll
Skrevet

Jeg ville heller investert i en ergometer/spinningsykkel. Men hvis du er høygravid og har holdt deg iform gjennom hele svangerskapet, så har du ikke vondt av å roe deg ned litt. Formen forsvinner ikke så fort. Dessuten er det krevende nok å bære kroppen sin rundt.

Litt stabilitetsøvelser for ryggen og trening av bekkenbunnen er det jeg vil anbefale deg nå. Du finner det ved å søke på core/pilates på nettet.

En ergometersykkel/spinningsykkel tar vel vesentlig mye større plass? ;-)

Gjest for tiden hjemmeværende og liten mulighet
Skrevet

Problemet er at vi ikke har plass til et så stort apperat...

Gjest Instruktør
Skrevet

Problemet er at vi ikke har plass til et så stort apperat...

Jeg vil uansett ikke anbefale en stepmaskin. Bevegelsene er ikke gunstige for bekkene. Selv om du ikke har bekkenløsning, har sener myket seg opp for å gi plass for barnet i en fødsel.

Bekkenet i en langtkommen graviditet bør ha best mulig stabilitet.

Jeg vil heller anbefale styrke og stabilitetstrening for rygg og bekkenbunnen. Til det trenger du bare deg selv og evt en stor ball.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...