Gå til innhold

Anleggskontrakter og påløpte kontraktskostnader

Anbefalte innlegg

Gjest skolebolle
Skrevet

Jeg holder på med en oppgave, som jeg sliter med(høyskolenivå). Den lyder som følger:

"SØRVERFTET AS hadde pr 31.12.x5 en pågående anleggskontrakt, bokført i samsvar med løpende avregningsmetode med fortjeneste. Følgende informasjon foreligger vedrørende behandlingen av kontrakten i årsregnskapet pr 31.12.x5:

I årsregnskapet fremkommer kontrakten med kr 1 000 000. Kunden har ikke innbetalt noe i tilknytning til kontrakten på dette tidspunktet. Kontraktssummen for anleggskontrakten utgjør kr 1 600 000. Fullføringsgraden er beregnet lik forholdet mellom kontraktskostnader påløpt på balansedagen og estimerte totale kontraktskostnader som er kr 1 200 000.

Hva er påløpte kontraktskostnader for anleggskontrakten pr 31.12.x5?"

Har jeg forstått det rett om det så langt har påløpt kostnader på 1.000.000?

Påløpte kontraktskostnader på balansedagen, betyr det totalt påløpte kostnader?

Vil gjerne ha tips til hvordan løse oppgaven om noen har det også.

Skrevet

På balansedagen er kontrakten inntektsført med 5/8 av kontraktssummen.

Sitat: "Fullføringsgraden er beregnet lik forholdet mellom kontraktskostnader påløpt på balansedagen og estimerte totale kontraktskostnader som er kr 1 200 000."

Dermed blir kontraktskostnader på balansedagen er 5/8 av estimerte totale kontraktskostnader.

Fasit er kr 750.000.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...