Gå til innhold

Farge på trapp

Anbefalte innlegg

Gjest Usikker maler
Skrevet

Jeg har hvite dører og lister, veggene er lys beige. Er det noen regel for om trappa da skal males hvit eller beige? Det er selvfølgelig opp til en selv, men jeg kan liksom ikke se det for meg. Vil ikke ha en tredje farge, så det blir enten hvit eller beige.

Gå og kikk på trappa deres da, er dere snille, dere som har mala trapp. Thank you!

Skrevet

Har hvit trapp. Greit på gelender, men det er en stoor tabbe at også trinnene, ja hele røkkelet er hvitt :-( Den males om igjen til vinteren, og da blir det teppe på trinnene.

Skrevet

Jeg har dessverre hvit trapp og kunne sikkert ha vasket den hver eneste dag hvis jeg hadde giddet. Absolutt alt vises i trappa av hår, støv og lo, selv om du egentlig har det rent ellers i huset.

Gjest Usikker maler
Skrevet

Beige trapp. Hvitt blir for "digert".

Kors på halsen!

Takk! Tar deg på ordet! :-)

Gjest Usikker maler
Skrevet

Jeg har malt min trapp eggehvit, som listverket. Har beige vegger. La svarte trappematter i trinnene etterpå. (halvmåner)Ble så fint at:)

Skrevet

Trappa er malt i Lys antikk. Har lagt sånne teppefliser i trinnene, de blei kjempeglatte da de var malt. Og trappa er 45 graderbratt og livsfarlig i utgangspunktet.

Trinnene er smale, så det var begrensa med utvalg for hva jeg kunne finne av sånne teppeflisegreier: http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35395&productId=43963&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Slike matter har jeg også:)

Gjest Usikker maler
Skrevet

Jeg har malt min trapp eggehvit, som listverket. Har beige vegger. La svarte trappematter i trinnene etterpå. (halvmåner)Ble så fint at:)

Ja, der var ei med hvit trapp også. hehe... For å gjøre meg enda mer usikker. Fordelen med å ha trapp i samme farge som listverk, er jo at en da slipper male trappa hvis en endrer farge på veggen. Det er jo noe å tenke på det også. Søren. Nå som jeg var sikker på at det blebeige trapp. Tenke, tenke .... Blir vel fint begge deler da, får en håpe. Men takk for alle innspill!

Skrevet

Det blir derssverre litt vanskelig det da, for gulvet er i nylagt eikeparkett, og trappa er ei gammel tretrapp. Vi pusser og trikser litt her og der. hehe... Men takk for tipset.

Har du hørt om trappefornyer. Det er eiketrinn som du fester på trappetrinna du har. Det er veldig mye dyrere enn å male, men har dere råd evnt. gjør jobben selv er det et alternativ til å male. Maxbo har det, men det er sikkert andre som har det og kanskje er billigere.

Skrevet

Trappa er malt i Lys antikk. Har lagt sånne teppefliser i trinnene, de blei kjempeglatte da de var malt. Og trappa er 45 graderbratt og livsfarlig i utgangspunktet.

Trinnene er smale, så det var begrensa med utvalg for hva jeg kunne finne av sånne teppeflisegreier: http://www.ellos.no/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=35395&productId=43963&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

På en malebutikk fikk vi noe som vi blandet ut i malingen for at det ikke skulle bli glatt. Var vistnok beregnet for båter. Funket som rakkern.

Skrevet

Jeg kjenner noen som har hvit trapp, og det skal null til før støv og skitt synes. Jeg hadde ikke villet hatt hvit trapp ihvertfall.

Skrevet

Vår nye ubehandlede trapp fikk 2 strøk aubergine beis, 3 strøk lakk, litt pussing mellom lagene med lakk. Dette på trinnene mens gelenderet fikk helt hvit farve 3 strøk. Den er nydelig å se på.

Den krever litt ekstra renhold da støv vises godt.

Aubergine farve er litt mørkere/rødere enn eik og er hærlig sammen med hvit. Jeg er stolt over å ha malt den selv:)

Skrevet

Det blir derssverre litt vanskelig det da, for gulvet er i nylagt eikeparkett, og trappa er ei gammel tretrapp. Vi pusser og trikser litt her og der. hehe... Men takk for tipset.

Du kan beise trappetrinnene i eik og male rekkverket hvit. Det kan bli veldig fint

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...