Gå til innhold

Ømhet i hele kroppen etter reise

Anbefalte innlegg

Gjest Scatman Joe
Skrevet

Etter 2 uker i Brazil, Rio området. Begynnte med endag våknet opp og var litt tung i beina. Men så nå en 12 dager etter. Så har eg nedsatt følelse i huden over hele kroppen. Kan knipe meg selv hardt og det føles ikke så hardt. Har ikke noe feber, ikke hodepine. Er litt kald og varm innimellom. 22år, ikke diabetes. Ble bitt av en mygg der nede, men er tvilsomt malaria. Virker som huden er bedøvet, har fortsatt styrken, gjelder hele kroppen helt fra storetå til hodebunn. Vet du hva det kan være ? Har og i 6 mnd hatt så å si kronisk nødvendighet for å rense halsen.

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Nei, dette høres alt for komlisert til at jeg skal kunne stille noen lettvint diagnose uten flere opplysninger og uten klinisk undersøkelse, og uten laboratorieprøver. Det finnes infeksjoner som kan forårsake nedsatt smertefølelse og nedsatt følelse i huden. Men disse har stort sett mye lenger inkubasjonstid (tid fra smitte til symptomer), gjerne mange måneder eller år. Lepra er en av disse, men det er så sjelden og i alle fall ikke aktuell etter 2 uker i Brasil, at sannsynligheten er nærmest 0. Det kan selvfølgelig hende at det er noe llokale infeksjoner, f. eks. virus, som jeg ikke har oversikt over. Hvis jeg var i ditt sted ville jeg oppsøke en lege på stedet, som vet mer om de lokale sykdommer. Det kan selvfølgelig være noe helt annet enn infeksjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...