Gå til innhold

Er det lurt å kutte ut psykiatrien?


serenity777

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til behandling i 6 år, og har etter det hatt oppfølgning av psyk.spl i kommunen. Jeg føler meg veldig ferdisnakket om mine problemer. Men på den annen side så har jeg jo en alvorlig diagnose, og det ville være greit å ha noen å ty til, skulle jeg bli psyk igjenn. Hva mener folk? Jeg fungerer på ett slags vis, lever ett isolert og stressfritt liv. Har paranoid schizofreni som hoveddiagnose, men må innrømme att jeg synes angsten er værst. Har ikke hatt noen psykotiske tendenser på en lang stund, så lenge jeg har tatt min zyprexa.. Innimellom får jeg lyst til å slutte med meds, men har blitt flink til å la være, da hver stopp ser ut til å føre med seg mere problemer. Jeg er ikke deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vet ikke hva slags nick

Jeg har samme tidsbruk i psykiatrien som deg og går også nå til psykepleier i kommunen. Jeg synes det er et ok sted å få snakket om dagligdagse ting, altså her og nå situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Nei, ikke kutte ut, men kanskje du kan ha ren støtteterapi? Feks en gang hver 2 uke, en gang hver 3 uke, en gang i måneden, trappe ned litt over lang tid for å se hvordan du synes dette kan fungere.

Jeg liker ikke helt dette: "lever ett isolert osv... liv". Så isolert at du ikke treffer andre mennesker overhodet? Var det du som snakket om å være støttekontakt? Har du begynt på det? Tror du har mye å bidra med på akkurat det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenke langt

Det er lurt å kutte ut psykiatrien,ikke noe blivende sted iallefall.

Det er farlig av deg å svare folk og generalisere på denne måten. Skal alle kutte ut psykiatrien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tenke langt

du vet ingenting om dette.

Og på hvilket grunnlag sier du det?

Og hvis dere vil legge ned hele psykiatrien, hvorfor er dere da på et psykiatrisk nettsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Det er lurt å kutte ut psykiatrien,ikke noe blivende sted iallefall.

Har du tenkt over hvilket stort ansvar du tar på deg ved å svare på den måten?

Forhåpentligvis vil trådsvarer høre mer på de ansvarsfulle svarene, men det har vist seg mange ganger på dol at brukere velger å høre på bare de svarene som sier det de ønsker å høre, og overse andre, kanskje mye bedre råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på hvilket grunnlag sier du det?

Og hvis dere vil legge ned hele psykiatrien, hvorfor er dere da på et psykiatrisk nettsted?

To spørsmål:

Fordi psykiatri er sjelen som roterer i verdensrommet.

Dette er et nettsted for undrende spørsmål og konkrete svar

Det besvarer egentlig begge spørsmålene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt over hvilket stort ansvar du tar på deg ved å svare på den måten?

Forhåpentligvis vil trådsvarer høre mer på de ansvarsfulle svarene, men det har vist seg mange ganger på dol at brukere velger å høre på bare de svarene som sier det de ønsker å høre, og overse andre, kanskje mye bedre råd.

Hvorfor påtar hun seg et stort ansvar? Hun er jo bare ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest psykiatrien er helvetet!

Ja, det er lurt. Livskvaliteten blir en helt annen. La fastlegen din ta seg av medisinene og begynn på livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Det er farlig av deg å svare folk og generalisere på denne måten. Skal alle kutte ut psykiatrien?

Er det farlig,hvordan da?

Regner med at folk kan tenke selv,og ta avgjørelser selv. Bare skriver min mening jeg. Og nei har ikke sagt at alle skal kutte ut psykiatrien,og om jeg hadde villet at alle skulle gjøre det..vel,hadde ikke komt særlig langt med det hadde jeg vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maniana

Har du tenkt over hvilket stort ansvar du tar på deg ved å svare på den måten?

Forhåpentligvis vil trådsvarer høre mer på de ansvarsfulle svarene, men det har vist seg mange ganger på dol at brukere velger å høre på bare de svarene som sier det de ønsker å høre, og overse andre, kanskje mye bedre råd.

''Har du tenkt over hvilket stort ansvar du tar på deg ved å svare på den måten?''

Nei,det har jeg ikke. Hvilket ansvar har jeg ovenfor dere DOL brukere? Det må du fortelle meg.

Tror folk klarer å tenke selv jeg skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Og på hvilket grunnlag sier du det?

Og hvis dere vil legge ned hele psykiatrien, hvorfor er dere da på et psykiatrisk nettsted?

''Og hvis dere vil legge ned hele psykiatrien, hvorfor er dere da på et psykiatrisk nettsted?''

Kan du fortelle meg hvem som har sagt det?

Legge ned hele psykiatrien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det er lurt å kutte ut psykiatrien,ikke noe blivende sted iallefall.

Hva begrunner du ditt svar med når du råder en person som har en alvorlig hoved diagnose, trolig endel problematiske symptomer og som har vært syk i såpass mange år bare skal kutte ut psykiatrien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å snakke med psykepleieren om dette?

Jeg er enig med "xbellax". Det er bedre at du går over til å ha litt sjeldnere samtaler enn å kutte det helt ut. Hvis du går over til å ha samtaler hver måned og så blir dårligere igjen så er det lettere å få tettere samtaler igjen hvis du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''Har du tenkt over hvilket stort ansvar du tar på deg ved å svare på den måten?''

Nei,det har jeg ikke. Hvilket ansvar har jeg ovenfor dere DOL brukere? Det må du fortelle meg.

Tror folk klarer å tenke selv jeg skjønner du.

''Tror folk klarer å tenke selv jeg skjønner du.''

Du er på psykiatriforumet. Her er det ikke alle som klarer å tenke rasjonelt, det er derfor de ber om råd. Og du er svært lite empatisk som ikke tar hensyn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

Hva begrunner du ditt svar med når du råder en person som har en alvorlig hoved diagnose, trolig endel problematiske symptomer og som har vært syk i såpass mange år bare skal kutte ut psykiatrien?

Fordi han sikkert klarer seg fint uten,noen ganger holder psykiatrien folk syk-det er mitt intrykk. Fornuftig eller ei...

Og jeg har sett flere innlegg skrevet av trådstarter,han virker ikke helt på viddene heller. Noen ganger må man bli fri fra psykiatrien,for så å ta ansvar og egne avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maniana

''Tror folk klarer å tenke selv jeg skjønner du.''

Du er på psykiatriforumet. Her er det ikke alle som klarer å tenke rasjonelt, det er derfor de ber om råd. Og du er svært lite empatisk som ikke tar hensyn til det.

Du mener det ja..dere vet når dere skal snu på flisa skjønner jeg. Av og til må folk bare tåle (når andre enn meg skriver). Men når jeg skriver da er jeg for lite empatisk?

Nei nei du,du kjenner ikke meg så godt. Empati har jeg en smule for mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...