Gjest anonym ja Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Mener å ha hørt at de som er med i jehovas vitner ikke får adoptere. Kan noen bekrefte eller avkrefte det? Nei, jeg er ikke jehovas vitne, men noen jeg kjenner er det og de vurderer adopsjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym ja Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ingen som vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeanette 1974 Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Ingen som vet? Hei. jeg vet, da jeg selv har vokst opp som JV.Men jeg er ikke det nå lenger Min kusine er det og de har adopert 2 ganger. Det er som en sa til meg som jobber med å godkjenne adoptanter. Det viktigste er ikke troen men at de har et stabilt familieforhold. Og man kan si hva man vil om Jv, men de har et veldig sterkt familiesamhold 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ventefar Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror det kan skape problemer i noen land. Alle land aksepterer ikke Jehovas Vitner som søkere, men hvilke land det gjelder vet jeg ikke. Sjekk med adopsjonsforeningene om du lurer på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym ja Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hei. jeg vet, da jeg selv har vokst opp som JV.Men jeg er ikke det nå lenger Min kusine er det og de har adopert 2 ganger. Det er som en sa til meg som jobber med å godkjenne adoptanter. Det viktigste er ikke troen men at de har et stabilt familieforhold. Og man kan si hva man vil om Jv, men de har et veldig sterkt familiesamhold Ok, det var fint. Jeg vet nemlig at det eventuelle barnet vil få det godt hos disse menneskene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym ja Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Tror det kan skape problemer i noen land. Alle land aksepterer ikke Jehovas Vitner som søkere, men hvilke land det gjelder vet jeg ikke. Sjekk med adopsjonsforeningene om du lurer på det. takk, det får de gjøre selv om det blir aktuelt. Jeg lurte bare siden jeg syntes litt synd på de om de ikke skulle få barn i det heletatt. Jeg vet at det eventuelle barnet vil få det godt hos disse menneskene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brulla Skrevet 21. oktober 2009 Del Skrevet 21. oktober 2009 Jeg kjenner til begge deler, både forhåndsgodkjenning og avslag. Jehovas Vitner er jo like forskjellige som alle oss andre.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sikkert og visst Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ja, JV kan adopetere dersom de godkjennes. Det at de er JV er ikke grunn til avslag i seg selv Kjenner til par som har adoptert de siste årene som er det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Enkelte land sier nei til adoptiv foredre som er JV siden JV ikke kan ta i mot blodøverføring ved sykdom/operasjoner osv. Vet og at norsk barnevern i enkelte tilfeller har kjørt hardt på dette med nettopp blodøverføring når de har skrevet sosialrapporten. Bortsett fra det er det vel ingen regel om at JV vitne ikke får adoptotyere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Enkelte land sier nei til adoptiv foredre som er JV siden JV ikke kan ta i mot blodøverføring ved sykdom/operasjoner osv. Vet og at norsk barnevern i enkelte tilfeller har kjørt hardt på dette med nettopp blodøverføring når de har skrevet sosialrapporten. Bortsett fra det er det vel ingen regel om at JV vitne ikke får adoptotyere. beklager skrivefeil, gikk litt fort , adoptere skulle det siste ordet være, men det skjønte dere vel :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kanskje en gang... Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Om de ikke opplyser at de er Jehovas vitner kan noen finne det ut da? Det er jo mange grader av å være JV. Det ikke alle som står og deler ut vakttårnet eller går i møter flere ganger i uka. Jeg vet om barn som har fått store psykiske problemer av å voksne opp med foreldre som er JV, jeg håper virkelig ikke at gjenspeiler virkeligheten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anonym ja Skrevet 13. mars 2010 Del Skrevet 13. mars 2010 Om de ikke opplyser at de er Jehovas vitner kan noen finne det ut da? Det er jo mange grader av å være JV. Det ikke alle som står og deler ut vakttårnet eller går i møter flere ganger i uka. Jeg vet om barn som har fått store psykiske problemer av å voksne opp med foreldre som er JV, jeg håper virkelig ikke at gjenspeiler virkeligheten. De som er i jehovas vitner er jo like forskjellig som andre folk i andre trossamfunn. Jeg kjenner folk som er i JV og de er HELT normale, ingen psykiske lidelser eller noe. Ellers skal det litt til for at saksbehandlerne ikke oppdager at de er JV.DIsse hjemmebesøkene er rimelig inngående. De er også forpliktet til å fortelle alt om seg selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.