Gå til innhold

Adopsjon og jehovas vitner


Gjest anonym ja

Anbefalte innlegg

Gjest anonym ja

Mener å ha hørt at de som er med i jehovas vitner ikke får adoptere. Kan noen bekrefte eller avkrefte det?

Nei, jeg er ikke jehovas vitne, men noen jeg kjenner er det og de vurderer adopsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeanette 1974

Ingen som vet?

Hei.

jeg vet, da jeg selv har vokst opp som JV.Men jeg er ikke det nå lenger Min kusine er det og de har adopert 2 ganger.

Det er som en sa til meg som jobber med å godkjenne adoptanter. Det viktigste er ikke troen men at de har et stabilt familieforhold.

Og man kan si hva man vil om Jv, men de har et veldig sterkt familiesamhold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ventefar

Tror det kan skape problemer i noen land. Alle land aksepterer ikke Jehovas Vitner som søkere, men hvilke land det gjelder vet jeg ikke. Sjekk med adopsjonsforeningene om du lurer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym ja

Hei.

jeg vet, da jeg selv har vokst opp som JV.Men jeg er ikke det nå lenger Min kusine er det og de har adopert 2 ganger.

Det er som en sa til meg som jobber med å godkjenne adoptanter. Det viktigste er ikke troen men at de har et stabilt familieforhold.

Og man kan si hva man vil om Jv, men de har et veldig sterkt familiesamhold

Ok, det var fint. Jeg vet nemlig at det eventuelle barnet vil få det godt hos disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym ja

Tror det kan skape problemer i noen land. Alle land aksepterer ikke Jehovas Vitner som søkere, men hvilke land det gjelder vet jeg ikke. Sjekk med adopsjonsforeningene om du lurer på det.

takk, det får de gjøre selv om det blir aktuelt. Jeg lurte bare siden jeg syntes litt synd på de om de ikke skulle få barn i det heletatt.

Jeg vet at det eventuelle barnet vil få det godt hos disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sikkert og visst

Ja, JV kan adopetere dersom de godkjennes. Det at de er JV er ikke grunn til avslag i seg selv

Kjenner til par som har adoptert de siste årene som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Enkelte land sier nei til adoptiv foredre som er JV siden JV ikke kan ta i mot blodøverføring ved sykdom/operasjoner osv.

Vet og at norsk barnevern i enkelte tilfeller har kjørt hardt på dette med nettopp blodøverføring når de har skrevet sosialrapporten.

Bortsett fra det er det vel ingen regel om at JV vitne ikke får adoptotyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte land sier nei til adoptiv foredre som er JV siden JV ikke kan ta i mot blodøverføring ved sykdom/operasjoner osv.

Vet og at norsk barnevern i enkelte tilfeller har kjørt hardt på dette med nettopp blodøverføring når de har skrevet sosialrapporten.

Bortsett fra det er det vel ingen regel om at JV vitne ikke får adoptotyere.

beklager skrivefeil, gikk litt fort , adoptere skulle det siste ordet være, men det skjønte dere vel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest kanskje en gang...

Om de ikke opplyser at de er Jehovas vitner kan noen finne det ut da? Det er jo mange grader av å være JV. Det ikke alle som står og deler ut vakttårnet eller går i møter flere ganger i uka.

Jeg vet om barn som har fått store psykiske problemer av å voksne opp med foreldre som er JV, jeg håper virkelig ikke at gjenspeiler virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym ja

Om de ikke opplyser at de er Jehovas vitner kan noen finne det ut da? Det er jo mange grader av å være JV. Det ikke alle som står og deler ut vakttårnet eller går i møter flere ganger i uka.

Jeg vet om barn som har fått store psykiske problemer av å voksne opp med foreldre som er JV, jeg håper virkelig ikke at gjenspeiler virkeligheten.

De som er i jehovas vitner er jo like forskjellig som andre folk i andre trossamfunn. Jeg kjenner folk som er i JV og de er HELT normale, ingen psykiske lidelser eller noe.

Ellers skal det litt til for at saksbehandlerne ikke oppdager at de er JV.DIsse hjemmebesøkene er rimelig inngående. De er også forpliktet til å fortelle alt om seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...